SAS Events - South by Southwest

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 10. aug 2017.

  1. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,
    Er det noen som skal på dette?
    Er det virkelig helt gratis? Noen som har vært på slike før?

    upload_2017-8-10_15-36-43.png
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro at dette er mer et forsøk på å måle interessen, for det blir definitivt ikke gratis.
     
  3. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, for jeg synes det høres litt merkelig ut.
    Ser også at det ligger en tur for november 2017 til Lisboa.

    For dette står i vilkårene:
    Goodie Bags:
    • You are eligible to chose one free gift once per 12 month period.
    • Please note that your order of a free gift cannot be exchanged or returned.
    • You will shortly receive an e-mail with your value code. Please read the instruction about how to redeem the value code or gift card at each merchant.
    • Please be aware that the value code will be sent to the e-mail address given by you at the time of order.
    • If you encounter problem with the ordering please contact Plusdeal at [email protected].
    • If you have problem with the actual product, please contact the specific merchant.

    Events:

    • Please only sign up for the number of ticket that you anticipate to use.
    • In case of your cancellation the deducted points and cash payments will not be returned.
    • SAS has the right to cancel the event should number of participants not be sufficient.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
  5. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Aha, takker!
    Skjønte at her må det være noe gærnt :p
     
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Er gratis å stå på informasjonslisten :oops:
     
  7. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Apropos SAS Dreams: Fikk, sikkert som flere av dere, invitasjon til Champagne-smaking og råkjøring i England.

    Pris for England-turen:
    2 price options, both in SAS Plus:
    19 000NOK and 25 000 points or 14 000NOK and 100 000 points

    Så for å spare 5000kr må man ut med 75000EBP ekstra? Hva er logikken bak denne dealen egentlig?
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Det forstår du vel? Å brenne av bonuspoeng. Mange sitter jo på haugevis av poeng som de ikke gidder å fly for hele tiden. Da er slike ting selvfølgelig en grei mulighet.
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Joda, det er jo en grei mulighet til det. Har bare aldri tenkt på at differansen på poeng er så my større enn prisen.
     
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Differansen varier stort sett hver gang de legger ut en slik event. Greit alternativ for de som vil blåse unna litt poeng, ikke så bra for oss som vil fly F til Asia ;)
     
  11. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe, nei det er jo med slike briller jeg leser tilbud som dette:)
     
  12. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes de tilbudene fra SAS er så hinsides dyre. Ergo uaktuelle for meg. Før hadde jeg heller donert poengene til veldedighet.
     
    grisefod and Shyneno like this.
  13. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    helt enig
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,516
    Bonuspoeng:
    293
    Som andre er inne på, SAS ønsker nok med dette å gi et tilbud i det eksklusive skiktet for de av sine medlemmer som ellers aldri får brukt opp poengene.

    Men dette her (som vi forsåvidt også har sett tidligere) er jo skivebom de luxe. Jeg vil tro at for de som har poeng i bøtter og spann som de ikke får brukt opp, så er heller ikke penger et problem. ergo blir tilbudet om å bytte 5000 kr mot 75000 poeng rimelig hysterisk. Det er et så dårlig bytteforhold at SAS burde skjemmes.

    Det er helt greit at de har et tilbud til de med for mye penger, men å regelrett stjele poeng fra dem? Det henger ikke på greip.

    Jeg sliter uansett veldig med å se hva som er verdien for meg som SAS kunde i det her. Uten at jeg skal si at jeg kjenner markedet der borte, så er jeg rimelig sikker på at jeg burde kunne få fly bortover, leid meg en veteranbil, og drukket litt champers for den der prisen selv.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Med trumfnøkkelen på 13,89 får man i underkant av 70.000 poeng for 5.000 kr. Her "gir" SAS deg 75.000 poeng for 5.000 kr, altså 15 poeng per krone. Jeg hadde aldri vurdert det selv, men helt krise kan det umulig være. Skulle du kjøpt 75.000 poeng hadde det kostet 15.000 kr.
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Poenget her er jo at det er en tjeneste som kan være verdifull for noen. Hele opplegget rett i fanget. Fiks ferdig.
    Er ikke alle som synes det er koselig å søke opp reiser, leiebiler, hoteller, vingårder osv. Mange har ikke tid til det heller.
    Det SAS tilbyr er jo en ferdig pakke, dette er innholdet, dette er prisen.
    Så kan man ta en vurdering om det gir mening for hver enkelt person å betale eller ikke. Har man en god lønn (7 siffer) så er det ikke mange timers arbeid som skal til før det blir et tapsprosjekt å legge opp ruta selv.
     
    mrhaakon and RoadKing like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,516
    Bonuspoeng:
    293
    Har man god lønn (7 siffer) så har man antagelig noen ansatt til å utføre det iallefall :), men jeg ser poenget ditt.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,516
    Bonuspoeng:
    293
    Nettopp, skal du ha 75000 poeng fra SAS må du ut med 3 ganger så mye som de er villige til å gi deg. Jeg skjønner at de skal tjene penger, men makan...
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tjener du en mill i året har du ikke nødvendigvis noen som kan planlegge dine privatreiser for deg ;) Kanskje et byrå som fikser jobbreiser, men ellers ikke.

    Dette er jo i prinsippet samme som et reisebyrå/eventbyrå bare at det står SAS på regninga. :)
     

Del denne siden