"Om vi virkelig forsøker, hvor mye reklame kan vi få inn i et helt vanlig inflight-magazine?" Bortsett fra navnet er det vel det samme som det gamle magasinet, eller misser jeg noe?
@KristianSk, har du ikke lest om nedgangen i annonse-salg i trykte medier, Gjelder vel ikke akkurat in-flight magasiner, hvor regelen er 12% redaksjonelt, 28% egen reklame, 50% solgt reklame og 10% info om flytyper, kart, BOB-vogner osv....
Dette er toppen av lavmål. Det er utrolig at SAS som skal være et seriøst selskap kan tilbyr dette til sine passasjerer. Spørs om dette ble siste utgave av Scandinavian Traveler. Skal dette fortsette, må SAS legge seg veldig flate, beklage og sørge for at redaktøransvar ligger i selskapet slik at slike overtramp ikke skjer igjen! Er det overhodet ansvarlige som har tenkt en fornuftig tanke rundt denne utgivelsen?
Er det mulig, dette er ikke bra. Antar det er outsourcet redaksjon som har gjort dette stykket arbeid, men SAS sitter med det endelig ansvaret her..
Som om ikke SAS har nok utfordringer for tiden. Dette er faktisk ikke til å unnskylde etter min mening, og er jevngodt med forsøk på kommersielt selvmord. Tormod Sandstø, presseansvarlig i SAS, påstår de ikke har en politisk agenda. Skaden er allerede skjedd, og inntrykket folk bør/må sitte igjen med er det stikk motsatte, og for et flyselskap som SAS, med langvarige, store utfordringer ellers, er dette svært uheldig for å si det mildt. SAS er nødt til å sørge for at dette faktisk får alvorlige konsekvenser for de ansvarlige, ellers vil nok dette henge ved lengre enn godt er. Man kan faktisk ennå finne en elektronisk versjon her (helt utrolig at den ikke er fjernet) : https://scandinaviantraveler.com/sites/default/files/st1412_webb.pdf Snacky
Å påstå at SAS har en politisk agenda her, faller på sin egen urimelighet. Magasinet er laget av svensker, og svenskenes politiske virkelighetsoppfatning skiller seg drastisk fra den norske. 'Lack of cultural sensitivity' er vel egentlig nøkkelordene her. Imidlertid burde artikkelen ikke vært publisert i kraft av at den inneholder politisk innhold, men jeg vil tro at den glapp igjennom pga sin historiske vinkling. Hele historien er urteit og flau for SAS, og historien skulle aldri vært i denne blekka, men etter min mening en storm i et vannglass. I morgen er det Farmen som er viktigst igjen.
Nei, dessverre Finalen var forrige søndag. Men kjenner vi markedsavdelingen til SAS rett, så kommer det sikkert ett eller annet vi kan harselere med til uka uansett.
Magasinet er fortsatt tilgjengelig på nettsiden. Amatørmessig og inkompetent informasjonsavdeling! Merkelig av SAS å begynne med slik type "journalistikk" - de er like flinke til dette som å drive flyselskap... w
Virkelig et overtramp av SAS, og en elendig unnskyldning presentert av Tormod Sandstø, som jeg personlig mener har gjort en særdeles elendig jobb de siste ukene. Flaut for både han og SAS.
Scandinavian Traveler er nu igen tilgængelig i app'en uden den kontroversielle artikel. Iflg. mine kilder, så er man pt. ved at trykke et nyt magasin uden artiklen, som skulle distribueres til flyene onsdag i denne uge. Annoncørerne forhandler p.t. om kompensation....
Synes dette ble blåst langt ut av proposjon. En artikkel som dette burde ikke stått i et 'stollommemagasin', men det er etter min mening blåst opp langt over det som var nødvendig. SAS må gjerne beklage at artikkelen sto på trykk, men å beklage innholdet blir å uttrykke en politisk mening, og det er ikke noe et firma som SAS (eller andre for den saks skyld) bør gjøre. SAS ble nok tatt på sengen av engasjementet, men nå tror jeg det er klokest å legge ballen død.
Hehe, de nye journalistene sitter på info fra SAS ruter pre-2011. Så det var jo riktig for 4-5 år siden..