SAS Flyvninger utsatt, har jeg krav på noe?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av emilrossing, 20. des 2021.

1. emilrossing

emilrossing Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Heisann. Har nå fått to av 4 flyvninger med SAS utsatt i januar. Ene turen skal jeg lande 1910, men ny tid er 2250. Den andre turen skulle jeg lande 1320, men ny tid er nå 2000. Er det noe å hente fra SAS? Var en grunn til at akkurat disse flyvningene ble bestilt og ikke en senere avgang

Wiolenze liker dette
  2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Så lenge det er over 14 dager til har du ikke mye du skulle sagt. Du har rett til å kansellere og få tilbake pengene.

Ulf liker dette
  3. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Du har i grunn ikke noe rettigheter i form av kompensasjon når det er lengre enn 14 dager i forveien slik @Tore skriver.
    Men du kan ha skjønnsmessig krav på care og dekning av ekstra utgifter direkte relatert til å komme deg senere på tur.

4. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Standardkompensasjon er uaktuelt da det er mer enn 14 dager til avreise. Du har dog rett på omruting med første flyvning til destinasjonen. Hvis ikke kostnaden og potensielt tap var for stort så hadde jeg takket nei til tilbudet fra bolaget hvis det finnes flyvninger med andre selskap som kan redusere forsinkelsen til destinasjonen med mer enn 3 timer i forhold alternativet du får presentert, og booket det for egen lomme.
    Dette alternativet er best egnet for spesielt interesserte da det kan gå med noen arbeidstimer i prosessen med å kreve disse pengene refundert.

Del denne siden