SAS "forbedrer" go light produktet for EB status medlemmer......

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Schlandy, 23. jan 2018.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Klarer liksom ikke helt å hisse meg opp på denne.. (Prøvde hardt i dusjen i morges) Men det rubber meg liksom ikke noen vei.. Jeg har stort sett aldri innsjekket bagasje med meg på tur.. Selv neste uke med 4 mulig kolli til NRT, har jeg bare carry on..

    Men så er jeg kanskje unormal?

    C
     
    Last edited: 24. jan 2018
  2. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo alt for liten forskjell på EBG og EBD, så det er litt overraskende at ikke Diamant får beholde denne fordelen. Ellers synes jeg vel ikke det er spesielt overraskende at den forsvinner, SAS må jo være konkurransedyktig på de aller rimeligste billettene, og håndtering av innsjekket koster sikkert litt. Men den viktigste grunnen til at jeg ikke lar meg opprøre så voldsomt, er vel at jeg nesten alltid reiser kun med håndbagasje, og knapt blir rammet selv.

    Dessuten er det vel mange av oss som ofte reiser i Plus, for å opprettholde status. Det er jo noe av paradokset; vi fortsetter å betale for fordeler vi får "gratis" med statusen, for å opprettholde statusen. Som vi altså knapt har bruk for....
     
    holmen and Xflipper like this.
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Heller tvert om, tenker jeg. Har man først vendt seg til å reise med håndbagasje, så blir det å drasse på innsjekket en plage.
     
    Chrisbgg liker dette
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde de bare innført go light uten bagasje fra starten ville de unngått alt støyen rundt det når de endrer på vilkårene.
     
    Eddie47, Mbj, Bernd and 2 others like this.
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker på meg, som om sas ønsker å være snill og grei, uten å ha regnet på det på forhånd.. For så å måtte trekke det tilbake..

    Skjønner dog ikke hvorfor de skal kjøre alt under en kam her..

    At Sølv ikke får med 1 kolli(Dette må jo også være den største kostnaden).. fair enough.. Gull, burde kanskje være med 1 kolli.. EBD, helt klart 1 kolli inkludert.. EBP, der var de fornuftig..

    C
     
    Bernd, Are, DanH and 2 others like this.
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Svar fra diamant dk.o_O
     

    Attached Files:

    Eddie47, Are and Chrisbgg like this.
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Meget fornuftig. .Elendig av PR avdelingen til SAS å ikke få dette bedre frem( om det stemmer)

    C
     
    kaijoar liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Så, i følge dette svaret så kan EBD fremdeles sjekke inn to kolli i GO light, EBS ingen og EBG...?
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Virker slik. Fornuftig mener jeg. Men stoler ikke på det før flere får det bekreftet
     
  10. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis det blir 2 for EBD og 1 for EBG, så er det noe logikk
     
    Petter B-C and Travellingalf like this.
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Haha :D
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    OT: Hva er egentlig SEB Premium nivå ?
    Edit: Er det disse? https://saseurobonusmastercard.no/kortene/korttjeneste/fly-premium/
     
  13. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    >45 SAS flights = EBG = fritt setevalg og fast track (for hele reisefølget) IKKE bagasje på rimeligste billett + priotert for oppgraderinger til høyere klasser gjennom bud eller opup + tilgang til Lounge + seatblock/ledig sete ved siden av deg hvis det er ledige plasser på flyet + rabatt på bonusreiser (points and money) + 2 ekstra bagasje på alle andre billetttyper enn biligste billett + tjener 25% flere poeng på reiser + kan gi bort sølvkort (og bagasjemulighet) til familie ......og sikkert litt til :)
     
    Candy, DanH, kaijoar and 3 others like this.
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
  15. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det jo perfekt! Herlige nyheter, e-posten er lagret :)
     
  16. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    På denne side er bagasjefordelen fjernet for alle, uansett kortfarge: https://www.sas.no/en/eurobonus/offers-and-news/go-light-baggage/

    Forøvrig ber jeg alle please slutte å mase til SAS om økt forskjell i fordeler mellom EBD og EBG. Resultatet er gjerne at EBD ikke får mere, men EBG istedet får mindre! Jeg håper at alle EBD'er kan unne oss EBD'er det vi får. Klag gjerne på egne vegne, men la det ikke gå ut over andre.
     
    Last edited: 24. jan 2018
    NordicLane liker dette
  17. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Personlig så reiser jeg ikke nok til EBG, men har fortsatt ca 30 flights i året. Dette er også status for mange av mine kolleger (om en ser bort fra de som reiser veldig mye privat). Som oftest en blanding av DY og SAS siden det meste skjer innenlands på melkerutene. Til nå har jeg alltid passet på å legge tilstrekkelig turer med SAS for i det minste å opprettholde EBS. Verdien har primært vært ekstra bagasje, som jo fikk ekstra verdi ved innfasing av Go Light.

    Som nevnt i en tidligere post så skal det ikke mer enn 24 flights til med DY for å oppnå gratis bagasje, fast track og setereservasjon. Da frister det veldig å legge alle turer med DY. Jeg vet ikke hvor mange som tenker som meg eller har mitt reisevolum, men tror det er noen.
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Kontra melding :/

    upload_2018-1-24_13-53-32.png
     
  19. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Så hvis man har *G i et annet Star Alliance-selskap så gjelder ikke ekstra bagasje på Sas go light? Må bli vrient å kommunisere dette, ettersom det er så innarbeidet at alle med *G får ekstra bagasje. Har LH gjort det samme?
     
  20. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    Kan to som reiser sammen ha en "Go" og en "Go Light" på samme bestilling? Da har man inkludert en stk bagasje, som ser ut til å være billigere enn å etterbestille bagasje, Kr 240 vs kr 590 t/r for min typiske rute OSL/LHR.
     

Del denne siden