SAS "forbedrer" go light produktet for EB status medlemmer......

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Schlandy, 23. jan 2018.

  1. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, poenget er vel at hva skal man med fordelsprogrammer om man som statuskunde ikke har noen fordeler av dem... Man kan selvfølgelig argumentere med bonusreiser på første klasse etc., men for meg som reiser 100+ flighter i året på jobb er disse "småtingene"som kan gjøre businessreisen enklere, langt viktigere (og det tror jeg jo egentlig også er utgangspunktet for EB og andre bonusprogrammer)
     
  2. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Om du skal reise businessreise, så reiser du vel ikkje SAS GO Light heller?
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det vel mange jobbreiser som går på billigaste billetten tilgjengelig.
     
    Henrik and EndreD like this.
  4. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Da betaler du vel neppe selv for kostnaden ved å ha innsjekket bagasje om det skulle være nødvendig.
     
    Stuttfeiten liker dette
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Janteloven lenge leve :rolleyes:

    99% av EBD-passasjernene til SAS legger igjen så mye kroner i kassen til Bolaget, at den "gratis" kofferten på Go Light-billetter blir for peanuts å regne. Da kan de heller kutte ut den latterlige Goodiebag-en...

    At du velger å bruke 599,- som priseksempel for Go Light for å booste argumentasjonen din, får stå for din regning, men SAS kjører jo Go Light-konseptet omtrent over hele SAS Gos bookingklassealfabet. Når man blir tilbudt Go Light på billetter som koster 2-4000 kr tur/retur på korte hopp innen Nord-Europa, er ikke en gratis EBD-koffert for mye å forvente.

    Så får Jante heller jamre seg over at de samme diamantene også får ta med seg en gratis koffert på 599,- billetten til CPH også.
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ja hadde bare alle go light vørt 599 hadde det vært en ting.
     
  7. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Det hender også at jeg gjør. Jeg antar jeg er en rimelig gjennomsnittlig businessreisnede som reiser 10-20% på Plus, 70-80% på Go og kanskje 5-10% på Go light.
    Vanligvis betaler jeg altså for bagasje, men i 95% av tilfellene har jeg ikke annet enn håndbagasje. Da synes jeg ikke det er voldsomt mye å forvente at jeg kan få med en koffert gratis de få gangene jeg faktisk flyr Go light og behøver å ha med bagasje. Gudene skal vite at SAS tjener godt nok på meg uansett...
    Og det er selve poenget for meg. Jeg velger altså å fly med SAS (det er jobben som betaler, men jeg velger selv hvilket selskap jeg flyr med) fordi jeg synes de gir meg det lille ekstra som betyr noe når man reiser mye. Om de fjerner alle godene, hvorfor skal jeg da velge å fly med SAS når jeg oftest kan kan velge å fly med konkurrenten som ofte også er noen hundrelapper billigere på samme rute?
     
  8. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Spørsmålet er hvorfor du velger å fly light når du kan fly go å få bagasje inkludert?
     
  9. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Janteloven? Eg har over 120 flyreiser i året og er også EBD. Du kan ta den nedladenheita di og stappe den ein viss plass.

    Om eg må betale eit par hundre ekstra for å sende med koffert så er det vel ingen problem. Særleg ikkje om kanskje forskjellen er frå 2100 ein veg til 2200,- Om dette er naudsynt i jobbsamanheng, så får ein vell dette dekt - det har eg ivertifall eg aldri hatt problemer med, og eg reiser alltid på billegaste reisemåte.

    Det er heilt utruleg for ein arroganse einskilde har fordi dei har vore så heldig å ha eit statuskort. Einskilde av dei eg møter i priority boarding trur visstnok dei er Guds gåve til flyselskapa og forsøker å presse seg forbi meg, fordi eg ikkje pusher 50 :p

    Men frå spøk til alvor, det er nemleg slik at det å flyge er utruleg billeg - og sjølv om ein må opp på eit par tusingar, så er framleis dagens flybilletter av ein særs låg pris. Eg trur ikkje det er denne perken som vil vere tunga på vektskåla om folk skal velje SAS. Då er det heller tilgang til lounger o.l, som vil vere pri (jfr. fleire kunderundersøkingar SAS har gjennomført), og enno meir synd at dei valde å avslutte omtrent alle kontraktsloungar.
     
    NoLimit, Thomas123, Liza and 3 others like this.
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Bestillingssiden til reisebyrået vi bruker (HRG/Concur) skiller ikke mellom de forskjellige kategoriene økonomi billetter. Når jeg trykker bestill knappen har jeg altså ingen anelse om jeg har Go eller Go light (eller et annet tilsvarende produkt hos andre flyselskaper).
     
    EndreD liker dette
  11. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er faktisk det største problemet vi har også. Når da alternativet er Norwegian hvor 2 bagasje og fast track alltid er inkludert, har det blitt langt flere turer med rødsnutene i det siste.

    Det blir for mye styr å etterbestille bagasje de gangene jeg trenger det. Når jeg reiser med jobben, vil jeg ha det så enkelt som mulig.
     
  12. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel strengt tatt ikke SAS sitt Go Light-produkt sitt problem, men en begrensning hos reisebyrået.
     
  13. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Naturligvis, men konsekvensen blir uansett SAS sitt problem hvis flere da foretrekker å booke hos konkurrentene.
     
    Arvid1410 liker dette
  14. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Dattera mi fikk sølvkort av meg og i brevet ho fikk står det følgende:
    «Uansett hvilken av billettypene du har med SAS, kan du alltid sjekke inn ved Business-skranken og ta med ekstra bagasje.»
    Brevet er datert 19.12.2018.
    Er ikke dette elendig formulert av SAS? Mulig at en jurist leser dette på en annen måte, men jeg leser det som om at du alltid har bagasje...
     
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Enig at formuleringen er elendig men det er dessverre sannheten: https://www.sas.no/eurobonus/offers-and-news/go-light-baggage/
     
    Skarven liker dette
  16. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    At man ikke får bagasje i go light er jo godt kjent, men enig med deg i den formuleringen. Garantert en nisse som ikke har klart å lese korrektur. Det ene slår ihjel det andre juridisk, men det er jo litt uproft at de ikke har endret denne formuleringen.
    Det er fortsatt reisende som klager på at de plutselig ikke får lounge på LPA og andre destinasjoner snart to år etter den fordelen ble borte.... Så tydelige formuleringer bør vi kunne forvente synes jeg
     
    Scandipendler, Skarven and EndreD like this.
  17. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Er det fortsatt slik at EBG ikke går 1 gratis innsjekket bagasje?

    Skal fly OSL - BGO i Go Light..
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare diamanter+ som får det nå
     
  19. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,275
    Bonuspoeng:
    113
    Får diamant innsjekket bagasje i Go Light? Det visste jeg ikke.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager! Leste feil, eventuelt tenkte feil. Diamanter får håndbagasje i Go Light. Husker ikke sist jeg sjekket inn bagasje.

    https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/diamant/
     
    Rscott liker dette

Del denne siden