SAS AES-OSL 6:55-7:50 SAS OSL-FRA 9:15-11:20 Ny tid 9:15 AES-OSL. Mister dermed min connection. Ser Lufthansa har en avgang 12:45. Er EBD, hva er sjansen for at jeg blir ombooket til denne? SAS har forøvrig en avgang 12:50 via ARN med ankomst FRA 16:50.
Sjansen er null med mindre du ringer og insisterer på at de gjør det. Selv da må du nok belage deg å krangle litt. SAS booker ikke om til andre *A-carriers med mindre de har kniven på strupen, uansett hva de reklamerte med da Norwegian slet som verst.
Er dette egne erfaringer eller policy? Opplevde faktisk å bli booket om til KLM (business) proaktivt av SAS når jeg skulle BGO-OSL-DUB i Plus som EBD, og BGO-OSL ble kansellert, slik at jeg ikke kunne rekke flyet videre. Ble mektig imponert når man står i køen for ombooking og får tekstmelding fra SAS om å stikke bort til KLM for å hente boarding pass.
Min personlige erfaring er at SAS ofte booker over til andre *A selskaper, både i Europa og interkontinentalt. Har heldigvis bare hatt behov for å bli booket om tre ganger så langt i 2017 og 2016. To av de gangene ble jeg flyttet til andre selskaper (SN og LH).
Har blitt boooket om et par ganger i Europa fra SAS til Lufthansa og TAP ved irr op. Du bør ha fått en ombookingsmail innen du lander på OSL, og hvis du er misfornøyd med ruten ville jeg tatt en prat om bedt om en annen.
Det Scandipendler skriver stemmer selvsagt ikke. De booker om til *A selskaper. Det hjelper nok ofte at man ber om en spesifikk Connection, kontra å få en presentert.
Problemet er nok heller at @Scandipendler står på SAS sin no-go liste og får følgelig behandling deretter...
Ble booket om på SK 484 til Stockholm og LH 803 til Frankfurt med ankomst 15:00. SAS-damen sa jeg kunne gjerne få fly direkte med Lufthansa OSL-FRA 12:50. Men det var kun business ledig og siden det fantes en rute via Stockholm som landet bare 10 min etter, ble det den.
Kan opplyse om at jeg ikke fikk noen Mail. Da jeg landet (9:55) stilte jeg meg i Sas service kø, og jaggu viste det seg at flyet 9:15 fortsatt sto ved gate (ny tid 10:30). La på sprang bort til utlandsterminalen. Men vart forsein Virker som at SAS ventet til siste liten før de booket meg om. For jeg måtte selv gå til SAS service, der sa jeg at flyet sto fortsatt med gaten. De ringte for å spør om jeg kunne gå ombord, fikk nei, selv om flyet sto ved gate i ytterligere 15 min før det tok av.
Min også. Jeg har aldri opplevd å ikke få første mulig *A flight videre - uavhengig av selskap. Men av og til hjelper det å fortelle om hvilke alternativer som finnes og si at det er det du gjerne vil bli booket på
Det er også minn erfaring ved irrops. Har man et forslag på en løsning (innen rimlighetens grenser) så fikser de ofte det. Forrige gangen SAS booket meg om interkontinentalt (for litt over et år siden) var når jeg skulle fly OSL-ARN-LAX i C. ARN-LAX ble kansellert, forslaget til SAS var da OSL-CPH-ORD-LAX. Jeg foreslo OSL-FRA-LAX, med Lufthansa, og det var ikke noe problem.
Hvordan er det med poeng opptjening i disse tilfellene? Samme som opprinnelig plan eller etter ny plan?
Hadde også samme rute på en CT, og påfølgende kansellering. Ved første telefon fikk jeg beskjed om å ta SAS på samme flight dagen etterpå. Kunne ikke booke om til *A. En ny telefon til dansk support løste alt (LH via FRA).
Dette er også min erfaring. Man skal være over gjennomsnittet aktiv (eller proaktiv) for å få sin vilje gjennom hva gjelder ombooking til andre *A. Man skal også ha statuskortet i orden. Med andre ord kan jeg vanskelig se hvorfor det er noe SAS skal føle seg nevneverdig berettiget til å bruke i reklameøyemed. *På sjette eller sjuende agentrulettforsøk fikk jeg tilbake i 2014 ombooket en av SAS reroutet hjemreise fra USA til en rute som inkluderte segment med LH, hvilket sparte meg for 16 timers reisetid uten overnatting. Men det var mildt sagt ikke noe SAS gjorde villig. Det gjorde de heller ikke da de året etter booket meg om til et segment med UA for å nå ORD-CPH til erstatning for en kansellert EWR-OSL, og det sågar med flere måneders varsel. Gudene vet hvordan det må ha vært for ikke-statushavende passasjer med connections på den EWR-OSL-flighten.
Ble i dag booket om til Lufthansa, da SAS var forsinket, SVG-OSL-CPH-MUC (alt SK) ble til SVG-OSL (SK), OSL-MUC (LH) Vi er booket i SAS Plus (B), men ble booket om til økonomi hos LH (Q). Vi fikk matkuponger på 150kr hver, kan vi forvente noe kompensasjon i tillegg for nedgraderingen? Ifølge rutetabell kommer vi frem 20 minutter tidligere enn planlagt... Vi er en EBD og en EBG på tur.
Vi er booket i SAS Plus (B), men ble booket om til økonomi hos LH (Q). Vi fikk matkuponger på 150kr hver, kan vi forvente noe kompensasjon i tillegg for nedgraderingen? Ifølge rutetabell kommer vi frem 20 minutter tidligere enn planlagt... Vi er en EBD og en EBG på tur.[/QUOTE] Sist jeg ble ombooket fra Sas Plus til Lufthansa Economy fikk jeg en kompensasjon på 150 Euro.