Noen grunn for å velge GO når jeg er ebg(må ha bagasje)? Gir det vesentlig mer poeng? Eller er det en ekstraregel som sier at ekstra bagasje som ebg ikke gjelder på light?
Om du er EBG har det ingen ting og si. Du får like mye poeng og du kan ha med deg din ekstra-gullbagasje uansett.
Ja. Dyre Go-billetter gir mer, men "vanlig" (de fleste) Go-, Light- og Ungdomsbilletter gir samme poengsum.
Verdt å merke seg at Luftwaffe ikke kjører samme praksis. Lette billetter der kreves betalt for bagasje om du er *A, Senator eller HON... Møkkasystem altså.
Spm: Hva skjer om en EBS/G/D/P reiser/skal reise med SAS på en Go light-billett med sine 1 (2) tillatte checked kolli og man av forskjellige grunner blir booket om til andre selskap med streng linje a'la Lufthansa?
Hadde jeg ikke vært bekymret for. Man blir vel ofte booket om til det som er ledig på det aktuelle tidspunktet og da er det nok ikke mye eco light
Gjelder dette fortsatt? Jeg er EBG og fruen er EBS, men på oss begge står det 0pc under baggage allowance på billetten og jeg fikk akkurat en sms fra SAS som sa at det var siste sjanse for å kjøpe innsjekket baggasje til 229,- kroner eller noe...