Hei, Jeg har klart å bli sas gold hvor man da har fast track men det gjelder kanskje bare om jeg flyr med sas? da dette kanskje går på selve billetten?
Du har fast track så lenge du flyr med et av selskapene i Star Alliance. Norwegian er ikke et av disse.
Norwegian deler ut fast track i øst og vest hvis du er på en firma-avtale. Så kanskje sjekke det? Ellers er det @jvsandem sier ingen kobling til SAS/gull hvis du ikke flyr *A
Ryktet at man kan bruke alt mulig av SAS sine prioritetstjenester så lenge man bare har EBG/EBD ser ut til å holde seg. En måned siden satt jeg ved inngang til innenlands lounge og tok en prat med dragen. I den timen jeg satt der dukket det opp fire stykker som prøvde å komme seg inn med Flyr/Norwegian billett og EBG/EBD ("Ellers flyr jeg alltid SAS!").
V Var det mer "nei, selvsagt kommer du ikke inn med Flyr billett, fuck off"? Fortsatt veldig berettiget, det svaret.
Herlig! Det er grenser for glad man kan bli i en lounge-portør som slipper deg inn fordi du har betalt for å bli sluppet inn.
For å gå tilbake til spørsmålet: Stemmer det egentlig strengt tatt at EBG/EBD gir Fast Track i Oslo med Star Alliance? Det er jo ingen Star Alliance Gold Track. Når jeg ser på dette bildet av Fast Track'en (fra Dagbladet), så mangler det også en del Star Alliance selskaper som flyr fra Oslo, blant annet Aegean, TAP og Brussels. Har man Fast Track med dem? https://dinside.dagbladet.no/images...=76375756&width=980&height=559&compression=80
Brussels Airline gir ingen Fast Track på OSL. (Hvis du reiser i eco og har EBG/EBD, usikker hvis du reiser i biz)
Stemmer men jeg hadde sas go light fra Berlin i Mars og på det digitale boarding kortet jeg fikk står det "Fast Track Available". De har ikke Star Gold Fast Track der. Jeg er EBG. Så du får det i Berlin...men jeg fikk ikke testet dette siden securety personalet var i streik den dagen jeg reiste og bare en normal securety var åpen.
Godt poeng! Hvis ikke flyselskapet vil betale, blir det ikke fast track. Eller lounge. Som SAS ikke vil betale der hele resten av *A har lounge i BCN. Og ender opp uten loungetilbud til plus (og EBD/EBG) kunder overhodet. Jeg postet dette bildet her på IF for et par uker siden. Regner med at skiltet var oppdatert da, og sikkert ikke har endret seg mye mht hvem som har fast track for business billetter eller andre perks ala Norwegian rewards feks: PS: Finnair falt ut nede i venstre hjørne der...
Jeg fløy tap for tre uker siden og da var det fast track (dog med billett i C, men antar at gold og får)
Brussels gir ikke fast track på OSL. Jeg hadde businessbillett og HON, uansett ingen adgang på hurtigkø
Stod på mitt og, men det var pga mellomlandingen i CPH, han i fast track på Berlin påstod det hadde med boarding å gjøre, dog det er prio boarding pga gruppe og ikke fast track