SAS gullkort i boks og mitt 1000 innlegg

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av TravelManBiz, 14. okt 2019.

  1. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ville bare benytte anledningen siden dette nå er mitt 1000 innlegg i forumet til å takke alle her inne med gode tips og forslag til hvordan vi kan maksimere bonuspoeng på både fly og hoteller. Jeg har lært veldig mye fra dette forumet:) Angående flyselskaper så er vel 96,3% av innleggene rundt SAS så jeg har nok vært i mindretall med mine rundt OneWorld og BA:D Som nevnt har alle alliansene sine fordeler og ulemper, men siden jeg gjør alle flygninger privat har jeg selv mulighet til å velge allianse. Men uansett så tror jeg det også er interessant å lese om andre allianser og jeg har også delt litt av dette gjennom mine reisebrev når jeg er på Tier Point Run med BA / OneWorld.

    Vil også nevne at det nesten alltid er en god tone her inne, og alle får mulighet til å stille de spørsmålene man ønsker og som regel får vi mange gode og relevante svar også.

    Som en liten ekstra kommentar så søkte jeg om Amex Elite i dag på 30.000 ekstrapoeng kampanjen. De 20.000 statuspoengene kom etter 12 minutter og samtidig ble min status på SAS oppgradert fra sølv til gullmedlem:) Jeg har nå 50.000 statuspoeng på SAS (20k fra DNB, 20 fra Amex og 10 fra SEB) Gjør jeg dette i 10 år fremover så er vel lifetime gull i boks :)

    I tillegg får jeg vel 20 poeng til nå i forumet med mitt innlegg nummer 1000 :p
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Grattis med innlegg nr 100.

    Jeg er en av de mange som sitter og drømmer meg bort ( på jobb) med OneWorld innleggene dine. Hadde det ikke vært for litt opptjeningsproblematikk og behovet for fokus på en allianse hadde jeg fulgt etter deg på på aliansesiden. Men hvem vet, en dag knekker kanskje flere av oss nøtten for å få til begge deler. Blant annet på grunn av all den gode infoen og inspirasjonen vi finner her på forum :)
     
    benjaminbr13 and TravelManBiz like this.
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for det:) Ja, skjønner at det er vanskelig å ha fokus på 2 allianser. Og hvis du flyr mye med jobben i Skandinavia er det jo ikke mange valgmuligheter enn SK og DY. Men hvis man står friere som meg så er valgmulighetene større. Og som jeg skrev så har jeg jo nå også gullstatus hos SAS. De 3 kredittkortene som gir meg gullstatus hadde jeg jo hatt uansett, så da er det en fin bonus:)

    Men som du har sett fra bildene mine mener jeg at OneWorld holder et litt høyere nivå, eksempler på det er jo The Pier i HKG, Malaysian First Class lounge i Kuala Lumpur, Qantas F loungene i LAX og SYD, Cathay F lounge på LHR T3 for å nevne noen.

    I helgen var jeg på en dagstur til London City med min far. Har gjort dette mange ganger før. Utreise 1135 på lørdag med BA, ca 7-8 timer i Paddington området for å spise og gå på pubber der før vi overnatter ved Heathrow. Dagen etter har vi 4-5 timer på BA F loungen før vi flyr hjem med masse god mat og Champagne:) Her er et par bilder fra turen. Jeg hadde oppgradert til C med Avios på vei hjem for oss begge.

    4DA9AF48-3D38-4A61-8548-83CBC9F5F0FF.jpeg 114DA097-29B7-4B59-BECD-18EA2103EC07.jpeg A625972A-DD22-48B7-85B6-BA253CFE20AE.jpeg 57F03724-427B-4A7C-A07C-460754E1BCB9.jpeg FEEE5701-59AB-4E77-90D0-8DC11425E0EB.jpeg
     
    Stuttfeiten, Kalsnes, CKe and 15 others like this.
  4. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    5,400
    Bonuspoeng:
    183
    Fin hest.

    Keep up the good work.

    K
     
    TravelManBiz liker dette
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    interessant kredittkortstrategi, men kunne ikkje du tent Avios ved å bruke vanlig Amex og konvertert MR til Avios?
     
  6. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Grattis med gull og post nr 1000! Pågår det kampanje nå med 30K ekstrapoeng i tillegg til de 20K statuspoengene?
     
    ArthurDent and TravelManBiz like this.
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, men da hadde jeg jo ikke fått nok poeng på Eurobonus. Siden jeg ikke flyr med SAS eller *A på revenue billetter er eneste måten å samle inn Eurobonuspoeng bl. a kredittkort. Jeg drar inn rundt 300.000 Eurobonus poeng på dette i året. Det er nok til en F tur med *A og en tur i C for 2 stykker med SAS i året:) Det er alt jeg har tid til da OneWorld kommer i tillegg.

    På BA samler jeg da kun poeng på revenue billetter. Og BA har veldig god opptjening for status medlemmer. En t/r Oslo - Singapore i Y koster rundt 5500 NOK og gir meg som gullmedlem ca 23.000 Avios. Et medlem uten status får rundt 9000 Avios. Jeg har bestilt tur neste år med familien til SIN og vi drar inn rundt 100.000 Avios på denne turen aleine. BA har også familie konto der vi samler poengene. Nå har de også dobbel Avios kampanje. Jeg skal til Hawaii på TP run neste år og bare 1 slik tur gir meg ca 50.000 Avios.

    Derfor drar jeg og familien lett inn rundt 250-300.000 Avios i året. Det er vel 25 ganger t/r Oslo - London med Avios poeng:) Men jeg bruker også Avios til å oppgradere fra C til F. Det koster 24.000 Avios en vei. Og så bruker jeg Avios i Asia med Cathay Pacific.

    Da har jeg ikke mere tid igjen til fly:p Må jobbe og være med familien også:)
     
    Kalsnes, Avixlo, paron and 3 others like this.
  8. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja
    Ja, t.o.m 16/10 får du 30.000 Eurobonus ekstra poeng hvis du bestiller er nytt SAS Amex kort og omsetter for 60k NOK de flrste 3 månedene.

    NB! Du må bruke linken som Amex har laget og ikke den vanlige søknadssiden.
     
    ArthurDent and Flyvende_mare like this.
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Sammenligner du nå oneworld First lounges med Star Alliance First lounges?

    Det føles som du sammenligner oneworld First mot Star Alliance Gold/Business salonger.

    Hos Star Alliance finnes ikke tilsvarende adgang hos lounges driftet av andre alliansepartnere, som oneworld Emerald har – om du ikke flyr First Class.
     
    TravelManBiz liker dette
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sammenligner egentlig de loungene du kan bruke som *A Gull og OneWorld Gull når du flyr i økonomi. Nå er jeg ingen ekspert på *A men skal du bruke F loungene deres må du vel fly F også? Unntaket er vel SIN der de har en F lounge (som ikke er noe spesielt bra) Har vært der på vei inn til The Private Room:p:D

    Poenget mitt er jo at Gull på BA gir tilgang til alle disse F loungene pga status og ikke hvilken klasse man flyr i. Derfor har jo One World en fordel akkurat angående lounger enn *A. Men *A har jo noen bra C lounger som United på LHR T2 og Polaris på SFO.
     
    paron, ArthurDent and Edvard like this.
  11. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig jeg er treig her nå, men hvor finner jeg denne linken? Fant ikke noe da jeg søkte etter amex elite kampanje.

    EDIT: Fant i en annen tråd her til slutt :D
     
    Last edited: 14. okt 2019
    TravelManBiz and ArthurDent like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Grattis :). Som tidligere mangeårig EC Gold setter jeg stor pris på dine innlegg om OW, på generelt grunnlag syns jeg også det er sunt med litt balanse på allianse innleggene. Keep up the good work :)
     
    TravelManBiz and ArthurDent like this.
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Keep up the good work @TravelManBiz!

    PS: Burde vi ikke feire sånt? :D
     
    TravelManBiz and ArthurDent like this.
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for godt svar og for at du er ivrig å dele dine erfaringar med 1W. Eg har flydd C ein gang i mitt liv, det var med CX. Ein fantastisk opplevelse. Gledar meg til Hawaiituren din.
     
    TravelManBiz liker dette
  15. Jon

    Jon Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Har du link til dette?
     
    ArthurDent liker dette
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Enig og gratulerer med de første 1000. Og ellers takk for både reisebrev og annet som involverer 1W :) Måtte det bli (minst) 1000 nye!
     
    TravelManBiz liker dette
  17. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Takk alle sammen for likes og kommentarer:) Jeg skal helt sikkert fortsette å lage reisebrev fra de ulike turene mine. Nå har jo AY åpnet en ny Premium lounge på HEL som jeg skal prøve samt Qantas skal åpne en ny F lounge på SIN, så gleder meg til å teste disse. Som nevnt så er beste måten å fly til LHR på via HEL:D

    Jeg satt og drømte litt i helgen om jeg en gang i fremtiden skal gå for GGL status på BA. Dette krever 5000 TP på et år (gull er 1500 TP) Men det er nok lenge til lommeboka og kona tillater det:) Men neste steg er 2500 TP, da får jeg en GUF2. Dette er en voucher der jeg kan oppgradere 2 personer til neste klasse. Bestiller da f. eks Premium Economy til SFO og alle flygningene kan da oppgraderes til C. Mellom OSL og LHR går jeg da direkte fra Y til C. Dette krever selvsagt 1000 TP ekstra, men er en god deal:)

    BA lifetime gull er 35.000 TP og jeg er nå oppe i 8000 TP så jeg har en lang vei igjen. Jeg har lest om enkelte som har klart BA lifetime gull på under 2 år:eek:
     
    Earl, Misterix, jgroneng and 4 others like this.
  18. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Erik Solheim? :p
     
    Earl, Calling, jgroneng and 3 others like this.
  19. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer så mye!

    Jeg er faktisk en, av sikkert flere, som har latt meg inspirere av dine innlegg om BA og OW her på forumet. Du avla jo nesten an doktoravhandling om GUF, GGL, TP og Avios på en annen tråd her.:)
    Etter dette meldte jeg meg inn i BA for å starte jakten på status i OW.
    Har ikke et eneste poeng ennå, men de første kommer tikkende inn om tre uker på tur til Asia med QR.
    Fikk også bestilt noen turer med BA på salg i sommer i fbm 100-års jubileet.
    Gleder meg for øvrig til å prøve Concorde Room i april på tur til HNL.

    Dette blir også turen som i følge mine beregninger sikrer meg BA gull:D

    Ser med glede frem til dine kommende innlegg for å lære enda mer!
     
    phileas, Sonictravel and TravelManBiz like this.
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Så kult at du også er bitt av basillen og også ønsker å gå for status på BA:) Ja, jeg mener selv jeg har rimelig peiling på BA og Executive Club. Er ofte jeg forteller flyvertinnene / vertene om regler som de ikke vet om selv. Spesielt vil du legge merke til seat block som gullmedlem samt alle de fantastiske F loungene:) First Wing innsjekk på LHR T5 er også en opplevelse.

    Den turen du skal ha til HNL, hvilken rute skal du fly og hvor mye kostet den? Husk at BA har dobbel Avios kampanje nå, men du må melde deg på før du bestiller. Jeg ser at du skal til CCR, da flyr du vel BA F til østkysten? Og så har du vel den obligatoriske stoppen i HEL på reisen?:D

    Bare å spørre meg hvis du har noen spørsmål angående BA og One World.
     
    paron liker dette

Del denne siden