@CrotchRocket Skyter nok litt fra hofta med 150 000+ Mitt EBG er en konsekvens av jobbreiser. Det sagt. Jeg er av typen som nok kommer til å ta en tur til New Zealand for å få EBD, og for å få nye strekninger, nye flytyper og nye registreringsnummer inn i loggen (såkalt nerd+).
Jeg er også veldig glad for gjeninnføring av EB på innenriks. I 2009 hadde jeg 98 enkelstrekker som statusløs. Det føltes på et vis litt urettferdig å stå utenfor gullstua uten å få tilgang.
Mitt reisemønster er i området 70streknngeri året. Mange av disse går nordover med BOO og TOS som endestasjon, eller en destinasjon som medfører Widerøe videre.
Bestilling er ofte 1 – 7 dager før avreise, så jeg snitter nok 2 000 kr. per strekning gjennom året. Noen ganger kan jeg planlegge lengre frem og får billetter som er rimeligere, men disse bonusene opphever jeg med Gobilletter jeg ikke får brukt. Av og til klinker jeg til med en godbit til BOO i Go til 4 500 kroner, som jeg igjen endrer for 600….
Ellers er det jeg som er reiseleder og finansiør på private reiser for familien. Her bruker vi årlig 20 – 30 000 samlet på SAS på våre reiser.
Beste eksempel på uforutsigbarhet. I januar bestilte jeg reise til HAU i Plus til 1800 kr (tror jeg). Endte opp med å booke om billetten 2 ganger (sist gang til ny destinasjon), før jeg til slut måtte kansellere. Har pdd. Ikke klart å rekonstruere alle småfaktura på denne, så her slipper arbeidsgiver billig unna….
Vis alt...