SAS innfører gratis alkohol på Economy

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Storbaba, 26. sept 2024.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    turaga008 and The_Dude like this.
  2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,301
    Bonuspoeng:
    113
    Denne nyheten, sammen med flere andre - og da hovedsakelig Eurobiz - sier noe om en strategisk omposisjonering. Fra 2014 har SAS prøvd å tilby et basis-produkt som skal konkurrere mot lavprisselskap (Go), et standard fullservice konsept (Plus) og et highend produkt (Business). Nå går de tilsynelatende bort fra dette på long haul, muligens også fordi man ser at LCC ikke har blitt den helt store trusselen i det markedet.

For det første lurer jeg på hva som skjer med Plus og Go på Europa-ruter. Blir det Eurobiz in front og Ryanair in the back? Skal de løfte nivået jevnt over, og slik sett gi opp priskonkurransen med LCC?

Og hva da med innenlands/intraskand?

tobeornot999, turaga008 and Storbaba like this.
  3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg har sett ift. sistnevnte er at det det blir Premium, og det som de så langt har sagt er at Premium kommer til å være rimelig likt Plus.
    Så gjenstår det å se hvordan dette blir.

Enig med deg i at de nok tar en full runde på servicetilbudet når de først skal gjøre endringer, er bare å vente i spenning..

tobeornot999 and The_Dude like this.
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    De er jo Ryanair i Go nå idag, og det blir bare gjetting hva som skjer etter omleggingen av klassene.

Man kan i beste fall håpe på noe ala BA i Traveller (økonomi): en liten vannflaske og snack til alle.

Så mye av en optimist er ikke jeg. Tipper økonomi-klassen ikke endrer seg, mest sannsynlig fordi de må konkurrere på billige billetter med LCC for å fylle flyene.

5. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,301
    Bonuspoeng:
    113
    Konkurrerer på alt med LCC, bortsett fra på pris.

tobeornot999 liker dette

Del denne siden