Det er vel ganske godt betalt å få 8000 poeng for å fly OSL - PEK t/r når prisen er 3688,- ? Til PEK var det mulig å få fly bort på lørdag og hjem på søndag. Til PVG måtte en være borte minimum 2 netter (så vidt jeg kunne se på søkene).
Kostnader til visum kommer i tillegg, for den som ikke har det. Også er det jo tross alt Kina det er snakk om. Jeg ville ikke satt meg på det flyet om jeg så hadde fått 800.000 bonuspoeng for turen.
Du må ha visum hvis du ikke er i transit. 24t stop over visum gjelder kun hvis du har en billett videre til et annet tredjeland, dvs du kan ikke ha en retur billet hjem slik jeg oppfatter reglene etter å ha studert dette. F. eks FRA - PEK - SIN er lov hvis du har maks 24t stopover i PEK på en sammenhengende billett. Men FRA - PEK - FRA er ikke lov hvis du har under 24t i PEK. Var du i transit også til et annet land?
Utdyp gjerne denne jeg skal selv til Beijing i februar for fire dager, så håper det ikke er helt bortkastet
Beijing er en by med masse opplevelser hvis du liker kinesisk kultur. Jeg likte byen godt. Var imidlertid ikke så imponert over Shanghai som var mere en vestlig by.
Du får 9000+ poeng for 4000kr inkludert en tur til Miami. $14 i visum. Eller 6000 poeng for en tur til Gdansk i Plus for 2500kr. Eller New York i Go for samme pris og poengsum.
Eg vurderer også Beijing i to/tre netter med dette tilbodet, men med plus på nattflyvningen og bud til biz. Har ikkje vore der før, men vart litt skremnt no. Men det du seier er at Miami er der du får mest att for pengene dine i form av poeng? Og Miami i april er vel ganske fint?
Men Miami var dobbelt pris samanlikna med Beijing i april. Me får sjå på now or never i morgon. Eventuelt vente til desember. No fulgte eg ikkje så voldsomt med på julekalenderen i fjor, men det er vel nokre brukbare tilbod der?
Personlig synes jeg Kina bare er fælt. Jeg kan knapt si én god ting om det landet. Den som fant opp uttrykket "China is like teflon, it doesn't stick" skal ha masse kred.
Kan også veie opp litt. Jeg synes Kina var et spennende land og kjenner meg ikke helt igjen i alle disse "gleder meg til jeg kan forlate dette hølet"-anmedelser jeg har lest. Eneste er at man får litt angst av å ikke se en eneste skogflekk for bare blokker og motorveier