Tenkte det kunne være fint med en tråd hvor vi dokumenterer alle tilfellene av skandaløst dårlig kundebehandling. Hvem vet, kanskje noen hos Sas leser og tar affære…
Jeg har hatt EBG i rundt 20 år (ikke sammenhengende) og noen år EBD. Blir fly forbanna når jeg opplever dette. Fikk ikke anledning til å gjenta at det ikke virker. Alex la på på direkten.
Håper du har klikket på "gi oss feedback" og sagt ifra der. Noen ganger lurer jeg på om slike kundebehandlere egentlig leser hva som blir skrevet eller om de bare velger ett eller to ord for å så reagere på det, totalt uavhengig av konteksten og resten av beskjeden. Hva er poenget med kundeservice når de ikke ønsker å gi service?
Dennis på ct-telefonen er vel også et stjerneeksempel på total mangel på kompetanse, samt opplever null forsøk fra ham på å få til løsninger. Dagens samtale med «Herr Tyvärr» er ikke min første med ham heller. Det skal han ha - han er imponerende konsekvent i sin mangel på serviceinnstilling!
Jeg er EBG med 9 1/2 år (næsten LTG) og om kort tid 8 år med EBD. Alle mine rejser er fritids rejser, jeg er pensionist. Jeg havde en bonus billet cph-sfo 10jan, men sk935 blev aflyst. (Jeg havde også en bonus billet onward til HNL sfo-lax-hnl med UA, skulle se en PGA golfturnering i HNL). Diamant mailen ville kun ombooke mig frem i tiden på SAS - ikke bagud - med det resultat, at jeg kun ville få 3 dage på Hawaii og kun een dag med golf). Jeg bad om at blive booket på sk931/09jan el. sk935/09jan. Det var jo en involuntary rebooking/rerouting !!! Men nix, Ingen conduite i diamanten-mailen. Jeg aflyste hele turen.
Det virker forøvrig heller ikke å bare endre reisetidspunkt en vei, da får du feil. Du må hake av at du skal endre begge, da kommer man til endringsmodus. Skjønner ikke at det kan teste noe overhodet i SAS IT.
Har begynt å samle på Flying Blue Poeng jeg, så stipper at "Herr tyvarr" snart er uten jobb etter som det er flere jeg kjenner som også er i ferd med å skifte
Vi må snart ha en tråd for å advare andre IFere om at Dennis "tyvverr" er på jobb. Da er det bedre å ringe en annen dag
Etter å ha prøvd å ringe KLM noen ganger forrige uke, for kun å bli slengt ut av køen etter noen minutter med beskjed om at ventetiden var for lang er det vel bare å ønske lykke til!
Hva i huleste er galt med kundeservice til SAS? Fredag sto jeg i kø i 48 minutter. På slaget 19:00 ble samtalen brutt. Det samme skjedde på lørdag. På slaget 16:00 ble samtalen brutt. I dag ringer jeg tidligere, får svar av en dansk dame. Hun hører ikke hva jeg sier når jeg oppgir mitt bookingnummer. I stedet for å forsøke å andre muligheter for å høre hva jeg sier, legger hun på!?!? Her har jeg stått i kø i 38 minutter, også skjer dette. Kundeservice til SAS er rett og slett helt for jævlig udugelig!! Hadde jeg hatt andre muligheter hadde jeg valgt noe annet en Star Alliance. Det er så tragisk!
Ventet i 50 minutter. Fikk svar. Han kunne ikke hjelpe meg. Ble satt over til noen andre. Nå må jeg vente i 35 minutter (fikk faktisk beskjed om hvor lenge jeg måtte forvente å vente. Eneste positive...).
I rettferdighetens navn tenkte jeg å dele en god opplevelse med "CT-telefonen" jeg nettopp hadde. Jeg bestilte en poengreise i *A på fredag (forsåvidt hyggelig og hjelpsom agent), men oppdaget til min store forskrekkelse (vi snakker 2 pax i ANA F) at agenten hadde byttet om på fornavn og etternavn i booking på begge pax (mitt fornavn hadde blitt den andres etternavn og vice versa). Ringte igjen i dag og møtte på den mest vennlige og hjelpsomme agenten jeg noensinne har snakket med (fikk dessverre ikke navnet). Han forstod situasjonen og de potensielt katastrofale følgene hans kollegas feil kunne føre til, noe han beklaget inderlig og sa han skulle gjøre alt han kunne for å fikse. Han forsøkte i det lengste å finne en måte for endring av navn på booking uten risikoen ved av/re-bestille, da han nødig ville risikere at han ikke fikk booket 2 plasser i F igjen . Han satte meg på vent for å konferere med EB support og forsøkte selv å ringe ANA for å se om det fantes noen triks. Til tross for iherdig innsats fant han ikke noe smutthull og vi ble enige om å forsøke av/re-booking. Han sa han skulle "hugge som en cobra" på rebestillingen, noe han også klarte. Til vår felles lettelse. Etterpå tok han seg god tid til å søke opp et par andre legg og forbedringer og sendte ut en midlertidig bekreftelse for å la meg trippel sjekke at alle navn og detaljer var i orden denne gangen. Kudos!
En gladsak om CT-telefonen idag! Har en Vietnam-tur som egentlig skulle vært gjennomført i mars 2020 og sist flyttet til mars 2022. Siden CT er fra 2018 og _definitivt_ utgått er det hyggelig at reiser frem til 31/3 kan bookes om, også med utgått CT. Ringte inn og etter ca. 20 min svarte en hyggelig svenske. Jeg hadde ikke trykket 5 for engelsk men etter ca. 1 minutt lurte han på om vi kunne ta det på engelsk .. Det kunne vi selvsagt og kanskje det gjorde han ekstra hyggelig. Vi skal reise OSL-HAN og SGN-OSL. Jeg hadde på forhånd funnet ledige seter på SAS *A søket, men ikke hele veien OSL-HAN. Jeg hadde funnet OSL-BRU-IST og IST-ICN-HAN hver for seg. Han begynte først å søke hele veien OSL-HAN og fant (som meg) kun Eco. Uff, tenkte jeg. Nå blir det «tyvär» .. Men, så sa jeg at jeg hadde funnet setene i to deler og spurte optimistisk om han kunne søke leg for leg. Og ja, selvfølgelig kunne han det! Og han takket faktisk for at jeg hadde gjort jobben for han Han fant alle fire flighter på utreisen, og faktisk en bedre reise hjem med kun SGN-IST-OSL og kort transfer på IST. Herlig! Etter 43 min på telefon var bookingen klar og sendt til EB for billettering.
I dag får kundeservice visst ikke sedd noen eksisterende bookinger. Feil med systemet. Fint hvis noen gir beskjed når det fungere igen.
Kjære SAS, dere ER ikke seriøse! https://svalbardposten.no/leserinnlegg/kjare-sas-dere-er-ikke-seriose/19.15122
Ubrukelige sas til side så viser innlegget også hvorfor nordmenn faktisk blir hacket. Fullt navn og PNR, hjelper ikke å stryke over e-posten da
Det beste med denne artikkelen finnes (for en gangs skyld) i kommentarfeltet, hvor det linkes til en artikkel om en Facebook-post fra en radiovert i Danmark som har laget et reisebrev fra en reise med SAS som har fått 9000 likes, 800 kommentarer og 2300 delinger. Det anbefales på det sterkeste. Noe av det bedre jeg har lest. Check-in.dk kaller det en SAS shitstorm https://www.facebook.com/687625722/posts/10158323671910723/?d=n Edit: Ser at det fantastiske illustrasjonsbildet mangler i linken: