SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte det kunne være fint med en tråd hvor vi dokumenterer alle tilfellene av skandaløst dårlig kundebehandling. Hvem vet, kanskje noen hos Sas leser og tar affære…
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt EBG i rundt 20 år (ikke sammenhengende) og noen år EBD.
    Blir fly forbanna når jeg opplever dette. Fikk ikke anledning til å gjenta at det ikke virker. Alex la på på direkten.
    B09B684E-CCA8-4B43-B160-6ED6E50F163E.jpeg
     
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Håper du har klikket på "gi oss feedback" og sagt ifra der.

    Noen ganger lurer jeg på om slike kundebehandlere egentlig leser hva som blir skrevet eller om de bare velger ett eller to ord for å så reagere på det, totalt uavhengig av konteksten og resten av beskjeden.
    Hva er poenget med kundeservice når de ikke ønsker å gi service?
     
    haakonvt and RoadKing like this.
  4. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Dennis på ct-telefonen er vel også et stjerneeksempel på total mangel på kompetanse, samt opplever null forsøk fra ham på å få til løsninger. Dagens samtale med «Herr Tyvärr» er ikke min første med ham heller. Det skal han ha - han er imponerende konsekvent i sin mangel på serviceinnstilling!
     
    AirMags, markus, SayWhat and 8 others like this.
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det her er jo helt horribelt:eek:
     
    themichael and RoadKing like this.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er EBG med 9 1/2 år (næsten LTG) og om kort tid 8 år med EBD.
    Alle mine rejser er fritids rejser, jeg er pensionist.

    Jeg havde en bonus billet cph-sfo 10jan, men sk935 blev aflyst.
    (Jeg havde også en bonus billet onward til HNL sfo-lax-hnl med UA, skulle se en
    PGA golfturnering i HNL).
    Diamant mailen ville kun ombooke mig frem i tiden på SAS - ikke bagud - med det resultat, at jeg kun ville få 3 dage på Hawaii og kun een dag med golf).
    Jeg bad om at blive booket på sk931/09jan el. sk935/09jan. Det var jo en involuntary rebooking/rerouting !!! Men nix, Ingen conduite i diamanten-mailen.
    Jeg aflyste hele turen.
     
    AirMags, SayWhat, themichael and 3 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Klikket feedback og ga så dårlig score som det går an også på "mine" ansatte :)
     
    Flyingdutchman liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det virker forøvrig heller ikke å bare endre reisetidspunkt en vei, da får du feil. Du må hake av at du skal endre begge, da kommer man til endringsmodus. Skjønner ikke at det kan teste noe overhodet i SAS IT.
     
    Sjefen1234 and themichael like this.
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Har begynt å samle på Flying Blue Poeng jeg, så stipper at "Herr tyvarr" snart er uten jobb etter som det er flere jeg kjenner som også er i ferd med å skifte :oops::rolleyes:
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    De håper vel ingen skal oppdage det..
    Dennis står jo klar for å motta klager :D:p
     
    sutenai and RoadKing like this.
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,656
    Bonuspoeng:
    183
    Vi må snart ha en tråd for å advare andre IFere om at Dennis "tyvverr" er på jobb.

    Da er det bedre å ringe en annen dag ;)
     
    EndreD, Kalsnes, indahla and 2 others like this.
  12. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,599
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha prøvd å ringe KLM noen ganger forrige uke, for kun å bli slengt ut av køen etter noen minutter med beskjed om at ventetiden var for lang er det vel bare å ønske lykke til!
     
    Eddie47, Darkcho and holmen like this.
  13. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Hva i huleste er galt med kundeservice til SAS?

    Fredag sto jeg i kø i 48 minutter. På slaget 19:00 ble samtalen brutt. Det samme skjedde på lørdag. På slaget 16:00 ble samtalen brutt.
    I dag ringer jeg tidligere, får svar av en dansk dame. Hun hører ikke hva jeg sier når jeg oppgir mitt bookingnummer. I stedet for å forsøke å andre muligheter for å høre hva jeg sier, legger hun på!?!? Her har jeg stått i kø i 38 minutter, også skjer dette.

    Kundeservice til SAS er rett og slett helt for jævlig udugelig!! Hadde jeg hatt andre muligheter hadde jeg valgt noe annet en Star Alliance. Det er så tragisk!
     
  14. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Ventet i 50 minutter. Fikk svar. Han kunne ikke hjelpe meg. Ble satt over til noen andre. Nå må jeg vente i 35 minutter (fikk faktisk beskjed om hvor lenge jeg måtte forvente å vente. Eneste positive...).
     
  15. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    I rettferdighetens navn tenkte jeg å dele en god opplevelse med "CT-telefonen" jeg nettopp hadde.

    Jeg bestilte en poengreise i *A på fredag (forsåvidt hyggelig og hjelpsom agent), men oppdaget til min store forskrekkelse (vi snakker 2 pax i ANA F) at agenten hadde byttet om på fornavn og etternavn i booking på begge pax (mitt fornavn hadde blitt den andres etternavn og vice versa).

    Ringte igjen i dag og møtte på den mest vennlige og hjelpsomme agenten jeg noensinne har snakket med (fikk dessverre ikke navnet).

    Han forstod situasjonen og de potensielt katastrofale følgene hans kollegas feil kunne føre til, noe han beklaget inderlig og sa han skulle gjøre alt han kunne for å fikse.

    Han forsøkte i det lengste å finne en måte for endring av navn på booking uten risikoen ved av/re-bestille, da han nødig ville risikere at han ikke fikk booket 2 plasser i F igjen . Han satte meg på vent for å konferere med EB support og forsøkte selv å ringe ANA for å se om det fantes noen triks.

    Til tross for iherdig innsats fant han ikke noe smutthull og vi ble enige om å forsøke av/re-booking. Han sa han skulle "hugge som en cobra" på rebestillingen, noe han også klarte. Til vår felles lettelse.

    Etterpå tok han seg god tid til å søke opp et par andre legg og forbedringer og sendte ut en midlertidig bekreftelse for å la meg trippel sjekke at alle navn og detaljer var i orden denne gangen.

    Kudos!
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    En gladsak om CT-telefonen idag!

    Har en Vietnam-tur som egentlig skulle vært gjennomført i mars 2020 og sist flyttet til mars 2022. Siden CT er fra 2018 og _definitivt_ utgått er det hyggelig at reiser frem til 31/3 kan bookes om, også med utgått CT.

    Ringte inn og etter ca. 20 min svarte en hyggelig svenske. Jeg hadde ikke trykket 5 for engelsk men etter ca. 1 minutt lurte han på om vi kunne ta det på engelsk .. Det kunne vi selvsagt og kanskje det gjorde han ekstra hyggelig.

    Vi skal reise OSL-HAN og SGN-OSL. Jeg hadde på forhånd funnet ledige seter på SAS *A søket, men ikke hele veien OSL-HAN. Jeg hadde funnet OSL-BRU-IST og IST-ICN-HAN hver for seg. Han begynte først å søke hele veien OSL-HAN og fant (som meg) kun Eco. Uff, tenkte jeg. Nå blir det «tyvär» .. Men, så sa jeg at jeg hadde funnet setene i to deler og spurte optimistisk om han kunne søke leg for leg. Og ja, selvfølgelig kunne han det! Og han takket faktisk for at jeg hadde gjort jobben for han :)
    Han fant alle fire flighter på utreisen, og faktisk en bedre reise hjem med kun SGN-IST-OSL og kort transfer på IST. Herlig!

    Etter 43 min på telefon var bookingen klar og sendt til EB for billettering.
     
    Last edited: 24. febr 2022
  17. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    I dag får kundeservice visst ikke sedd noen eksisterende bookinger. Feil med systemet. Fint hvis noen gir beskjed når det fungere igen.
     
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 01. mai 2022
    tobeornot999, stekus, view and 3 others like this.
  20. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Det beste med denne artikkelen finnes (for en gangs skyld) i kommentarfeltet, hvor det linkes til en artikkel om en Facebook-post fra en radiovert i Danmark som har laget et reisebrev fra en reise med SAS som har fått 9000 likes, 800 kommentarer og 2300 delinger. Det anbefales på det sterkeste. Noe av det bedre jeg har lest. Check-in.dk kaller det en SAS shitstorm :)

    https://www.facebook.com/687625722/posts/10158323671910723/?d=n

    Edit: Ser at det fantastiske illustrasjonsbildet mangler i linken:

    Sas-røv.jpeg
     
    Last edited: 10. mai 2022

Del denne siden