Sas kundeservice mail?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Lta, 21. aug 2017.

  1. Lta

    Lta Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Først og fremst takk for et glimrende nettsted. Daglig leser, selv om foruminnlegg er det lite av;)

    Har i dag hatt en diskusjon med Sas. Saken er at vi for et år siden bestilte flybilletter for hele familien, inkludert spedbarn. Barnet var ikke født, så vi måtte gjette både på navn og fødselsdato. Prøvde å lese meg opp om dette var noe problem, og trodde ikke det... Spol noen måneder frem, barnet ble født, på riktig dato (bra gjettet), men et annet kjønn. Mao et annet navn...

    Reisen går til Italia, hvor returfly fra Bologna til Frankfurt går med LH. Og her starter problemene. Ringte til sas i dag, hvor førstemann prøvde å endre navnet på spedbarnet. Det gikk fint, litt problemer med LH-flighten, men etter litt om og men gikk det. Men et par timer seinere ringer tlf igjen, navneendringen gikk ikke likevel. Siden det er en LH-flight kan ikke sas gjøre noe. De kan heller ikke bestille ny spedbarnbillett, siden den må henge sammen med en voksenbillett. Kort fortalt: sas sin beste løsning var å bestille en barnebillett, som kunne kobles med resten av bestillingen. Pris: 3900kr...

    På sidene til sas står det at:
    • Dersom du reiser (flyr) med et annet selskap enn SAS eller Widerøe kan andre regler gjelde.
    For med er det her underforstått at flyr du med LH, gjelder LH-regler. Jeg har snakket med LH også i dag, og de ville gjerne endre navnet, men klarte det ikke siden det var en Sas-billett..

    Så, spørsmålet er om noen har vært borti dette før? Evt hvor man på sas sine sider skal kunne lese seg frem til at LH-billetter bestilt hos sas ikke kan endres?

    Finnes det en mailadr jeg kan sende en klage? Er EBG btw.

    Takk for evt svar:)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv [email protected]

    Hvis du bytter ut dk med no kommer du til no. Men ut fra input her på forumet virker det som at de i dk yter bedre service.
     
    Insomnia4u and lMartin like this.
  3. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte at det fungerte!

    Etter 3 mailer og ingen svar gikk jeg over .dk - Svar og løste problemet med en gang
     
    RoadKing liker dette
  4. Lta

    Lta Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Hjertelig takk! Da prøver jeg der. Kan gi tilbakemelding om hvordan det går:)
     
    Petter B-C, DanH, Eddie47 and 2 others like this.
  5. Lta

    Lta Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    For å oppdatere:

    gold.dk hjalp lite. Siden LH opererer deler av reisen kunne de ikke hjelpe. Se svar under:

    "I Eurobonus support har vi ingen mulighed for at hjælpe dig med denne sag, hvor en del af rejsen er opereret af Lufthansa. Al henvendelse vedrørende rejsen skal du foretage til Kundeservice.

    Hvis du føler at hjemmesiden indeholder fejl, kan du i dette link finde både kontakt til feilrapport sas.no samt feedback-formular til Customer Care. Customer Care behandler udelukkende afsluttede rejser.

    Så da er spørsmålet om man skal pine seg gjennom nok en telefonsamtale med Kundeservice på telefon, eller vente til reisen er over og klage til customer service..
     
  6. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Man må jo ha bachelor i bedriftsledelse for å skjønne hvor man skal henvende seg i bolaget.. Hva skjedde med ett kontaktpunkt for kunden? Hva lærer egentlig BI-studentene som utvikler fremtidens bedrifter nå om dagen?
     
    NilsernNilsen liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Markedsføring, se for deg casen:

    "Vi må kutte ut alle lounger i Europa, hvordan forteller vi det til våre kunder?"
    "Jeg har en plan, vi kaller det en forbedring og omdisponering av midler for å utvikle smålounger her og der!"
    "Hva slags hjernedøde idioter vil tro på noe slikt sprøyt?"
    "Jeg hadde en case på BI hvor dette var en løsning jeg fikk B på, så det går glatt."

    .....
     
    Fredrik81, Xflipper, Earl and 6 others like this.
  8. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    For infant spiller navnet liten/ingen rolle. Bare reis på det du har, du vil ikke få problemer.
     
  9. Lta

    Lta Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Oppdatering 2:

    Vurderte å droppe hele navnegreien og dra med feil navn, men siden både tur og retur går kl 6 om morgenen, tar jeg ikke sjansen på at noen evt skal bruke tid på å krangle på navnet. Spesielt ikke siden jeg reiser med to barn til.

    Nå har vi uansett kommet der at SAS har bestilt denne barnebilletten til 3906kr..

    Men: i dag ringte jeg atter Sas for å si min mening og få dem til å se etter alternative løsninger. For eks å knytte en ny spedbarnsbillett til min kones billett. Men siden flyet visstnok er fullt gikk ikke det heller. Nå skal drt sies at jeg i kveld, for interessens skyld, gikk på Google flights for å se om jeg kunne bestille voksenbillett på samme reisen. No problem..

    Men karen i telefonen fant et nytt problem. Siden spedbarnet får no-show (siden det nå reiser på barnebillett), vil også jeg få no show, siden spedbarnsbilletten er knyttet til meg. Kommer meg nok til Italia, men neppe hjem. Hvorfor de første tre personene jeg har snakket med ikke har kommet på dette kan man jo spørre seg om

    Lang historie kort: han har nå satt hele systemet i sving for å finne en løsning. For gud forby å ha et datasystem hvor man kan fikse ting..

    Så da venter jeg på svar. I morgen. Kanskje...
     
    SAJblue liker dette
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ikke være lett.. Synes det svaret du fikk fra gullmail var litt frekt, men det er kanskje bare meg?
    Inntrykket her er hvert fall at SAS virker særdeles litt innstilt på å hjelpe deg
     
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Først og fremst: ELENDIG service! Star Alliance fremstår jo som totalt ubrukelig!!

    Jeg hadde krevd å avbestille billetten til 3906 kroner. Den er vel kanskje avbestillbar uansett? Avbestill!

    Deretter hadde jeg bare reist med feil navn, og si at dere har endret mening etter hun ble født. Er jo vanlig at man blir døpt som noe annet enn navnet man blir født med.

    For å si det på en annen måte: Kan aldri i verden se for meg at noen skal nekte dere tur fordi babyen som ikke var født når dere bestilte billetene heter noe annet enn det som står på billetten.
     
    DanH liker dette
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    @Lta Hva med å få tak i tlf (direkte) til LH-Supervisor, og så gir du det til SK-supervisor som så ringer LH mens du venter på telefonen?

    Dette var eneste som funket på et uløselig problem jeg hadde med to andre selskap i USDM-tiden. Men da jobbet de manuelt sammen på systemene og fikset det. Nervepirrende 40 lange minutter på tlf etter en uke med å ringe til ulike kundeservice rundt halve verden
     
    DanH and Are like this.
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Huff. Kjedelig sak dette her. Jeg sitter selv og vurderer å bestille billetter til neste sommer, derav den ene vil være til ett (foreløpig) ufødt barn med ukjent kjønn og navn. Men denne saken gjør meg bare enda sikrere på at jeg bør vente.
     
    afirm and anders82 like this.
  14. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Infants do not need a seat, airline require a fraction of the price paid by the adult to be paid for the infant (~10%) or sometimes it is free. Hence, just make the reservation for you and your wife and other passengers who need seats, and skip the infant. Once the infant is born and it is the day of the travel, head to the airport a bit early and issue the boarding for the baby on the spot, as I said earlier, airline staff will be happy to issue the boarding because there is no seat required and you can make the payment in the airport. The price should be a fraction of the that specific price you paid. So, no worries at all.

    https://travel.stackexchange.com/questions/43645/how-to-book-a-ticket-for-an-unborn-infant

    Bør vel fungere greit?
     
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Ha! Eg veit kva du har gjort!

    Gratulerer! :)
     
    grisefod, Travellingalf and Upsaker like this.
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er ikke helt uproblematisk da. Hva med f.eks. surstoffmasker osv?
    Visstnok er det forøvrig helt normalt en del steder i verden å møte opp med en skokk med unger uten billett. Både småbarn og unger opp mot skolealder.
    Fikk noen artige historier av en kar som har jobbet over hele Afrika under boarding TNR-HAH som er en av de mest kaotiske jeg har vært med på.
    Vedkommende australier fortalte hvordan det er ganske vanlig at folk møter opp ved gate med flere unger uten billett. Det kan fint være 4-5 stk på 2 billetter.. :D
    Og det løser seg visst alltid..
     
  17. okolbu

    okolbu Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg møtte opp på Gardermoen med frue og relativt fersk sønn, med billetter kjøpt for han ble født og uten at jeg hadde kjøpt infantbillett til ham. Damen i innsjekkingen lurte på om han skulle være med, noe jeg pinlig måtte bekrefte. Hun tok en telefon og så kostet det 69 kr om jeg husker rett. T/r Oslo-Berlin med SK i pluss. Kjapt og proft løst.
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde ikke tatt sjansen på det. Slik jeg har forstått det så er det begrensninger på hvor mange infants man kan ha ombord og er man riktig uheldig så står man der med skjegget fullt av postkasser. Jeg ville i alle fall ikke ha ventet helt til avreisedag, men forsøkt å få lagt til infant med en gang man har kjønn og navn klart.

    Takk! :)
     
  19. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Var handlingsforløpet omtrent som dette?

     
    Earl, Kristian and Travellingalf like this.
  20. Lta

    Lta Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    I følge han på sas-telefonen var det visstnok helt fullt. Så det var ikke helt uproblematisk (les: helt umulig) å opprette en ny infant. Så det er nok noen begrensninger på antall ja.
     

Del denne siden