Har i dag fått melding om schedule change på 9 reiser. De fleste av dem gjør at jeg får laaang mellomlanding på CPH, fordi de har kuttet i flyvninger CPH-OSL. Det går ingen mellom 10:15 og 14:20 de dagene jeg skal fly, og når flyene fra feks LAX kommer inn kl 10:15, så blir det lenge å vente. Har SAS kuttet 11:30-avgangen helt? Eller kommer den tilbake? Noen som vet? En ting som da er irriterende, er at vi da ikke blir flyttet tilbake automatisk, dersom det skulle dukke opp en tidligere flight.
Fikk også melding om at de har kuttet (endret) en flight fra TRD-OSL nå i Oktober. De har nok sikkert tatt en vurdering på flere flights her.
Samme her mellom OSL-TRD på 2 bookinger i oktober og desember. Kun 45 min endring, men cityjet er borte og inn med a320. Takk takk
Fikk melding om at morgenflyet fra BOO til TOS ble kuttet i oktober og rakk da ikke flyet videre til LYR. Booket om til dagen etter. Kan man kreve å booke om til Widerøe som stadig har morgenfly?
Ser ut som de har kuttet både 10:00 og 11:30 avgangen på hverdager CPH-OSL, om det ikke skyldes en feil. Fikk også melding om endring på en hjemreise 11.des, men har overnatt på CPH og endring fra 10:00 til 09:00 gjør ikke så mye for meg.
Hei, ja det kan du . OG! Husk å nevn at dagen etter ikke passer. Du skal på et viktig møte som argument. Får du nei til svar, legg på prøv ny agent. Eventuelt helt til du får napp. Lykke til .
De virker å kutte livlig ja... hadde booket AES-BGO t/r for mine foreldre til jul, nå er det meste av direkteavganger med SAS på den strekningen fjernet i desember... Var heldigvis bonusbilletter, så gikk greit å booke om til Widerøe
Ja, jeg har fått endring på 3 reiser fra LAX til OSL. 5 timer på CPH er ganske håpløst. Ankonst 10:15, avgang 15:15. Dette gjelder bla. 2. juledag. Ikke særlig morsomt. Første gang på alle de årene jeg har reist til USA at jeg må vente 5 timer på CPH for å komme hjem. Merkelig at de ikke har bedre forbindelse.
Det går fly hver time før 10 og etter kl 14, synes de kunne ha flyttet ett av dem til kl 12.. Men de vet (forhåpentligvis) hva de driver med. Må bare følge med og se om det settes opp noe nytt, og så slå på tråden for å bli flyttet til tidligere avgang fra CPH. For det skjer jo ikke automatisk..
Nå har jeg ikke hengt med hele diskusjonen, men er det slik at flighter er kansellert og folk har ikke fått ny flight? Kan det være at man endrer avgang til SAS Link og bare ikke har rukket å laste dem opp i systemet? 4-5 timers gap virker å være mye for kjerneruter.
Flighter er kansellert, og jeg er flyttet til senere flighter, med det resultat at vi har 4-5 timer på CPH. Dersom det kommer nye flighter som går tidligere, så blir man jo ikke flyttet til disse, så da må man følge med selv.
SAS pleier å ha 7 avganger fra SVG til OSL på lørdager. For noen dager siden la de ut billetter for neste sommer, fra slutten av juni og utover. Da er det bare 4 avganger på lørdager, og ingenting mellom 06:30 og 15:30 Vet ikke om de prøver å spare penger på å ikke fly, men våre penger gikk i allefall til WF istedet.
Direkteflightene OSL-BCN har tydeligvis også falt under hammeren nå på senhøsten; elendig timing for oss som har reservasjon til lunch på Celler de Can Roca!
SAS og alle flyselskapene ser på hvilken flighter de kan kansellere som har dårlige belegg ettersom Avinor skal øke avgiftene. Dessverre men ofte så ryker disse flightene som går hver time med dårlig belegg.
Ruteendringene tikket inn i god tid før pressemeldingen fra Avinor hvor det ble hintet om økte flyplassavgifter, så har min tvil om den sammenhengen. Her høres det mer ut som at SAS tilpasser ruteprogrammet for en vinter med forventet lavere etterspørsel. Kanskje det legges opp til et program som går opp uten behov for innleid kapasitet?
Her er ei rute jeg tror SAS bør tenke på i fremtiden siden de har flest Airbus A320 Neo fly med rekkevidde på 6300 kilometer. Det er ARN - DEL, den ruta der er ca 5950 kilometer med omveien utenom Russisk og ukrainsk luftrom, og jeg at den ruta der vil bli meget lønnsom for SAS sin del
Tenkte det samme. Men drt "lønner" seg kanskje ikke å parkere fly heller - kan det tenkes at de satser på flere avfanger til granca og "afrika", evt kjøre mer charter? De skulle jo liksom bli mer leisure. De har vel ikke power by the hour på smalflyene sine?