Like sikkert som at det blir tåke når det er Holmenkollsøndag, har det tidligere vært at SAS legger ut de attraktive bonusbillettene 330 dager før avreise: 2 i Biz og 4 i Plus. Det gjorde de også for sommeren 2022...helt frem til i går. Nå ser det ut som det kun legges ut 2 seter i Eco. Det er ingen Plus eller Biz å oppdrive i juni og juli til USA (såvidt jeg kan se) En annen merkelig endring er at det nå er mulig å booke EWR lenger frem enn 330 dager....faktisk så ligger det nå ute bonusbilletter (2 x eco) på OSL-EWR frem til og med 12. august 2022. Kan hende at alt dette kun er "SAS IT" som har ferieavvikling - og at alt retter seg til det normale snart
Mener vi så dette for to (tre?) år siden også. Og at de "plutselig" slapp seter for sommeren. Jeg kan huske feil ..
Kan se ut som at alt av bonusseter i business og plus fra juni og juli 2022 er trukket tilbake? Forhåpentligvis bare en midlertidig blackout. https://awardhacks.se/Changes
Ser dette på Europa også for sommeren 2022.. Før var 4 billetter i plus en enkel sak, nå finner jeg kun 2 i eco og 2 i plus.
Jeg booket både Biz og Plus til USA med SAS i begynelsen av Juli 2022 i forrige uke - så jeg tipper det er en "midlertidig" glitz....
Jeg er litt redd at hele eurobonus-systemet er for gavmildt, og det kan bli restriksjoner/mindre billetter tilgjengelig/høyere eurobonuspriser i fremtiden. Nå har SAS allerede hentet penger ett par ganger den siste tiden, de har allerede antydet at det er et tidsspørsmål før neste gang. Pr. nå er det ikke engang bærekraftig (i dobbel forstand, noe som heller ikke hjelper på) å selge vanlige billetter, og pengene renner ut i hundre-millioner-klassen. Dette gjelder selvfølgelig alle flyselskap, men jeg tror Eurobonus er i en særklasse når det gjelder gavmildhet. Det kan jo ikke være økonomisk/på annen måte bærekraftig å ta seg en liten handletur på KIWI trippel-trumf, for så å reise T/R Tromsø som en "freeroll" i plus i etterkant. Jeg er redd man må betale mye mer EB-poeng for mye mindre tilgjengelige EB-billetter.
Man er jo på en måte der allerede med poengpris på full tilgjengelighet. Der betaler du veldig mye poeng for å få ordinære billetter. De er det ikke manko på.
Innenriks synes jeg SAS har strupet tilgangen allerede. Veldig lite ledig i juni neste år fra OSL, mens hvis man ser på de samme destinasjonene men med WF fra BGO er det masse ledig. Eksempler er AES, MOL, BOO og TOS. Tipper det samme gjelder over hele linjen.
Sjekket nå og finner kun 2 i go. Nå skjer det noe rart hos Sas. De følger ikke 330 dagers regelen og slipper 2 billetter i go til alle Amerikanske byer 365 dager tidligere
Salg av poeng via partnarar (Trumf, kredittkort, Sumo etc) gir inntekter til SAS. Kostnadane er primært turane poenga kan vekslast inn i. Om SAS sel fleire poeng, men held talet på seter nede/reduserer vil det i sum vere god butikk for SAS. Auka poengprisar kan fort bety auka tilgjengeligheit på bonusbillettar ettersom færre vil ha nok poeng til å kjøpe dei dyraste billettane.
Om dette er det nye at man slipper 2 i eco 365 dager før og ikke 4-4-2 330 dager tidligere er det fullstendig krise
Som sagt mener jeg det samme skjedde for noen år siden og at de da "plutselig" kom tilbake. Er nok ikke annet å gjøre enn å vente ..
Damn, booket to enveis, for å holde biz på tur retur. Nå tør jeg ikke å avbestille for å få dem tilgjengelig og booket dem til en tur retur, i tilfelle faller de i sorte hullen. Har sendt gullmail til Danmark etter en tyvar-telefonsamtalen. Tror dere danske gullmailen trumfer denne situasjonen?
De gir deg alltid advarsel om at de må avbestilles, for så å knyttes sammen i en bestilling. De KAN selvsagt forsvinne i denne prosessen, men det er flere her inne som har gjort dette uten problemer.