Grunnet lav etterspørsel kutter SAS direkteruten SVG-LHR frem til 28.feb 2025. https://www.aftenbladet.no/direkte/i/BJjxb0/aftenbladets-nyhetsstudio?pinnedEntry=228909 Ser ut som de har leid ut en slot på LHR til Air India, så det blir kun CPH og OSL fremover.
Nå ser jeg at alle flyginger etter 28.feb også står som «fullbooket» hvis man forsøker å bestille. Blir vel permanent da. Gavepakke til DY…
Denne ruten var gull med tanke på *A-bookinger ut fra SVG med god tilgjengelighet og flytider som passet bra sammen med langrutene fra LHR. Av det lille jeg har sett på med VS ser det ut som mange av flightene har dratt fra LHR før flyet fra SVG lander, så det er ikke et like stort tap. Med opptil 5x KL per dag så ser jeg det som tilstrekkelig med tanke på ST-bookinger. AMS er også mer relevant som hub for å komme seg videre. Likevel kjipt at nok en utenlandsrute fra SVG legges ned. Alt var vel bedre før da oljeselskapene brukte penger uten å tenke og 'alle' fløy til SVG; BA, AF, KL x5, LHx3, og ikke minst den famøse ruten til IAH. i 2019 var det visstnok også veldig nære at TK etablerte seg på SVG-IST.
Hadde en t/r på denne 07.03-09.03 der vi er booket om via København (t) og Oslo(r) nå så denne "pausen" blir garantert lenger enn februar.
Varer til 25 Oktober 2025 https://www.sassalesinfo.com/news/t...october-2024-svg-lhr-canceled-from-01nov-2024
Flott at de kansellerer en av de få flightene til en hub som faktisk har litt tilgjengelighet på award, samtidig som (om man skal stole på andre her på forumet) de krever at en tilslutningsflygning som skal legges til, kun kan inneholde én flight. Nå bruker jeg ikke SVG selv, men poenget mitt om at Eurobonus kun er relevant for dem som bor nær en hub (og knapt nok det), står med fornyet styrke. Man kan jo prøve å komme seg til LHR med én flight uten å bo i Oslo..
Ikke at det er problemfritt å få gjort det, men det er fullt gjennomførbart å få lagt til mer enn en tilslutningsflyvning på en booking med ST.