Da er de borte fra 1.2.2024.... Bare Norwegian og Widerøe igjen... Det er et helvete... https://www.rbnett.no/naeringsliv/i/eJxkKM/siste-slutt-for-sas-paa-aaroe
Da er det fint at Moldenserne som fortsatt vil fly SAS / Star Alliance har kort vei til Kristiansund Lufthavn Kvernberget
Tviler på at trafikken på Kvernberget påvirkes så mye av dette. Mulig man vil merke at det blir litt økt konkurranse om bonusbilettene til og fra Kvernberget. SAS har vel ikke bebudet noen økt satsning der heller. For vanlige billetter så blir vel heller konsekvensen at flere moldensere flyr Norwegian. Reisetiden til Oslo fra Molde dobles dersom man drar med SAS fra Kvernberget sammenlignet med Norwegian fra Molde. Da skal det være ganske mye dyrere med Norwegian for at man skal dra fra Kvernberget. Det er altså kun én vinner her, og det er Norwegian som i praksis får monopol fra årø (særlig dersom oppkjøpet av Widerøe går gjennom). Skal tro om det siste er grunnen til at SAS legger ned helt utav det blå?
Det er en blandning av det som folk sier. Noen mener, at SAS er desperate og må kutte alt fordi det går ikke så som det skulle, andre håper på at de kommer tilbake. Offisielt er det antall passasjerer og at det ikke er mellomsore fly tilgjengelig (stoler man på det som står i avisa). For meg er det Norwegian som er alternativet. Det er dumt pga. at jeg må hente bagasjen, men da har jeg store friheter for å boke fly fra OSL til stedet jeg vil. Dessverre er DUS ikke så populært. Å dra med to stykker bagasje i bussen til Kvernberget er mindre attraktivt. Og via Bergen kan man også nå en del. Ellers tror jeg at etter hvert så er det Ålesund som blir flyplass. Blir n del overnattinger på OSL i fremtiden. Vel - vra for veien til Lifetime Platinum in Strawberry.^^ KRS er ikke veldig lønnsomt heller tror jeg - unntatt helikopterbase som skaper trafikk. Tenker de satser på de store byene først og bygger opp senere hvis de overlever. (For de som ikke vet det - i Møre og Romsdal finnes det tre idioter: Ålesundfolk, Moldefolk og Kristiansundfolk - som alle oppfører seg som barn. Sånt hører ikke i et forum om bonusreise mm.)
Her er link til NRK som ikkje er bak betalingsmur: https://www.nrk.no/mr/sas-legger-ned-rute-mellom-molde-og-oslo-1.16561917 SAS krymper både rutenettet og rutefrekvensar, kan det sjå ut til...