SAS Lounge CDG

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 16. febr 2016.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forsøker å unngå CDG (og Paris) så mye jeg kan, men nå må jeg dessverre dit i jobbsammenheng. Såvidt jeg husker fra mitt forrige ufrivillige opphold der, så ligger SAS-loungen etter security ved en av terminalsatellittene (eller hva man nå skal kalle det). Det var jo greit å ha lounge etter sikkerhet, men til gjengjeld var denne loungen stusselig selv i SAS-målestokk, hvilket sier litt. Neste gang kunne jeg derfor tenke meg å prøve en annen *A lounge, for eksempel Lufthansas. Men så kom jeg til å tenke på at at det virket som man bare slipper ut på satellittene med boardingkort for avgang fra den konkrete satellitten, og ettersom Luftwaffes lounge vel også ligger etter sikkerhet på en annen satellitt, så spøker det vel litt? Eller er det mulig å komme seg dit? Er det eventuelt andre av *As CDG-lounger som anbefales i stedet? SAS' var som sagt til å grine av.
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    SAS sin er lik som tidligere. Et helt ok sted som dessverre er litt for lite. Serveringen er vel et sted i mellom innenlands og utenlands lounge på Gardermoen nå.

    Prøvde ikke Lufthansa sist jeg var der, men konkluderte med at jeg ikke gadd hassel inn og ut av Security.
     
  3. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Syntes den er av de dårligere sas loungene idiotisk oppbygging av den flyplassen.
    Sånn det er bygget burdedet vert en stor felles *A lounge før security på terminal 1.
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
  5. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    jayeff and Scandipendler like this.
  6. knujoh79

    knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Jo det er en felles *A lounge der i 8-9etg, husker ikke helt. Må gjennom passkontroll for å komme til området med heis opp ditt, men ellers en fin lounge, tar ikke mange minuttene serfra til gate heller.
     
    Scandipendler liker dette
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det som kan være stress, er å bli avvist av de andre loungene hvis det er fullt, eller "fullt".

    Synes SAS loungen er OK, bortsett fra enkelte rushtider med forretningsreisende hvor det er ståplasser ut døra. Rødvin, brie og noe spekepølse til baguetten min og jeg er ganske blid. Cognac etc er det også.
     
    braathens safe liker dette
  8. eql1zr

    eql1zr Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Da jeg var i *A-loungen for en måneds tid siden var kjøkkenet stengt for oppussing. Da var det ikke noe særlig. Det lille som var av mat/drikke måtte spises fra plastbestikk. God plass der, i alle fall.
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte (dessverre) til Paris igjen en lynrask tur før helgen, og kan konstatere følgende:

    *A-loungens utvalg får nå SAS-gullstua på CPH til å fortone seg som et kulinarisk mekka både kvantitativt og kvalitativt. Gudene vet hva som har skjedd med utvalget i *A-loungen det siste året, men dette var så stusselig at jeg knappest nok trodde mine egne øyne: Tørrkokt pasta, ihjelkokt broccoli, revet gulrot, noe nuddelgreier, buljong, hardkokt egg og noe udefinerbare salatgreier. That's it - foruten chipsposer og muffins, som til alt overmål ble fjernet etter kl. 13. Litt sur vin og Kronenbourg-øl i tillegg da, for den som vil ha det.

    I det minste var det god plass, men det var det også i SAS-loungen, ettersom jeg skulle avgårde med 15:25-avgangen til CPH, som ikke faller sammen med alle andre SAS-avganger. SAS-loungen hadde dessuten dagslys, og nøyaktig samme drikkeutvalg som *A-loungen. For første gang (med unntak av et par ufrivillig time i United Club på EWR) tror jeg faktisk at jeg kan si at jeg har foretrukket en SAS-lounge foran en annen *A-lounge.

    Jeg vet ikke om de kjører *A-loungen på sparebluss eller om jeg bare kom til et uheldig tidspunkt (var der imidlertid fra 12 til 14-ish), men dette var virkelig skrale saker.
     
    Eddie47 liker dette
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Crucifixion!

    Er det mulig? Eg kan overleve mykje gale, men brokkolien min vil eg ha servert i etandes stand.
     
    Eddie47 liker dette
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Og, som an added bonus: matforgiftning! Begynte å føle meg shabby i går kveld og det hele slo ut i full blomst i dag. Legevakten nå i ettermiddag: "Det pleier å være 36-48 timers inkubasjonstid, så dette er antakeligvis noe du fikk i deg på fredag". Takk for det, *A-lounge på CDG, for det var faktisk det eneste stedet jeg spiste på fredag.
     
    anders82, miura and chrisbu like this.
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Du må være forbannet eller noe? Kanskje en same har kastet gan på deg? Har du noe uoppgjort med noen på vidda?
     
    DanH liker dette
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er i alle fall forbannet :)
     
    Edin, Petter B-C, Stuttfeiten and 3 others like this.
  14. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    For en gangs skyld var jeg tidlig på flyplassen. Etter å ha sjekket inn ca 0850 gikk veien opp til SAS loungen for litt frokost på CDG. Neida, denne åpnet ikke før 0930! Med boarding start klokken 10:00 på flighten! Det var rimelig mange som kom bort til loungen før den åpnet bare for å snu igjen. Er det vanlig at SAS ikke åpner loungene sine før 30 minutt før planlagt boarding? Aldri vært ute for dette før. Var fast prosedyre på CDG som var rimelig klart av oppslag.
     

    Attached Files:

    Eddie47 liker dette
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    Da kan de sikkert forbedre den bort fordi statistikken sier at den er dårlig besøk og dermed faller behovet bort ...
     
    Fredrik81, RoadKing and Sykkelthor like this.

Del denne siden