SAS Loungen i AES legges ned

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av titocosta, 30. mai 2018.

  1. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Har fått insideinformasjon om at SAS-loungen på AES legges ned frå oktober av.

    På samme tid blir det påpeikt at loungen går omtrent "i null" og at det ikkje er nok reisande til å oppretthalde den.

    Det er etter mitt vitande ingen andre cafelounger som er planlagt nedlagd.

    For min del synast eg at dette er ganske trist, då eg reiser mykje med SAS til og frå AES.
     
  2. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Hæ? Virkelig trasig hvis det skjer.

    Det er jo masse folk når det går fly. Og når det ikke går kan de kutte ut å ha bemanning. At den er åpen i fem timer når det ikke er aktivitet er unødvendig.
     
    titocosta liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Dette må da være i feil retning ...
    Jeg som trodde en City-lounge i Ålesund var neste steg?
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    AES er vel den minste av de flyplassene som har Cafe Lounge (om jeg ikke tar helt feil), så om det er noen som bør legges ned, så er det vel den.

    Selvfølgelig synd, men nå har kanskje SAS funnet ut hvor grensen går for å kunne ha en Cafe Lounge og så håper jeg de satser på andre flyplasser i stede, som har mer trafikk (f.eks BOO).
     
  5. HaraldTOS

    HaraldTOS Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    mathiasfe liker dette
  6. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Einig med fleire her. Det som eg synast var mest påfallande var at SAS hadde rekna på det - og det var ikkje snakk om tap i denne samanheng heller - men at ein ikkje tente på det.
     
  7. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    SVG, som vel er større enn AES og BOO med god margin, er ikke tilgodesett med noen slags lounge for SAS passasjerer...kanskje AES loungen skal flyttes dit? Ikke mer enn rett og rimelig tenker jeg...
     
    CrotchRocket, Oddvar and vegardg like this.
  8. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Problemet er vel kanskje at sunnmøringer(meg inkludert) er så gjerrige at vi rett og slett har spist opp all "maten" der inne?:eek:
     
    jgroneng, vegardg and Kristian like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Det er for meg en gåte hvordan de kan si at de ikke tjener på en Cafe Lounge?
    De leier lokaler av Avinor
    De betaler betjening
    De gir bort boller og kaffe og .., gratis

    Det må da være et fantastisk forretningskonsept?
     
  10. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr fra AES 2-3 ganger i mnd, men kan ikke si dette var så nedslående.

    En sjelden gang har jeg spist litt havregrøt og tatt en kaffe på morgenen, kanskje en banan. Ellers er det god plass og mange plasser å sitte på AES. Ikke er det veldig mye bråk og mas heller. "Loungen" er jo sånn sett bare en del av terminalen, men med glassbur.

    Den "maten" i Café-loungene klarer jeg meg egentlig uten, men det er greit å sitte rett ved gate sånn sett.
     
  11. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Dette må da være årets skandale for SAS!
    Min opplevelse er at den loungen ofte er den trangeste plassen å sitte på Vigra om ettermiddagen, så jeg dropper den ofte. Blir også for feit av å sitte og tygge boller en time.
    Hvorfor ikke tilby rundstykker og hvitost så vi kan få litt sunn mat også?
     
  12. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Sant nok... jeg blir vel slankere nå som jeg ikke kan spise kanelsnurrer der.
     
    holmen liker dette
  13. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    For å sitere @titocosta fra tråden om at bagasje på Go Light ble fjernet:
    Bytt "bagasje" med "lounge". Jeg ser ikke forskjellen for statuskunder.
     
    NoLimit liker dette
  14. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Konseptet med slike små lounger er ikke så dumt egentlig, men det passer ikke overalt. Som noen nevner over så er AES faktisk ganske romslig på avgang nå, og selv med et par fulle avganger samtidig så er det ikke problem å få sitteplass. Og mange av de sitteplassene er ganske så komfortable. Faktisk så er stolene rett utenfor loungen bedre å slappe av i enn benkene inne i loungen, og det er sjelden fullt der.

    Et annet poeng er at AES er en relativt effektiv flyplass generelt, og med tilgang til fast track trenger man ikke å komme lenge før avgang. Ei heller er det mye transfer der (tror jeg), så da faller det grunnlaget bort.

    Så alt i alt var det hyggelig med cafe lounge der, men jeg forstår godt at den ikke var på toppen av lista når man må prioritere begrensede midler.

    Det hadde nesten vært like enkelt om alle som i dag har tilgang til lounge fikk en voucher på kaffe og bolle i kiosken.
     
    tgarm and DanH like this.
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Morgenrushet er et salig kaos, men heldigvis har FT løst på trykket. Jeg har gått og kjøpt meg en svele de siste gangene turen har gått fra AES og da er jeg nøgd. Trenger ikke noe lounge da!
     
  16. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig SAS ble fratatt retten til å kalle det for lounge p.g.a. horribel sittekomforrt :D
    (gjelder for øvrig alle distriktslounger)
     
    Kristian liker dette
  17. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Skal ikke se bort ifra at Språkrådet har slått hardt ned på dette ja. Og man kødder ikke med de :eek:
     
  18. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy derfra i vår, og ble forundret over å finne en lounge der, mtp hvor god plass det ellers var på flyplassen.
     
  19. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43

    Om du hadde brukt fem kalorier på å lese vidare, så hadde du også sett at eg skriver følgjande seinare i same tråden:

    "[...] Men frå spøk til alvor, det er nemleg slik at det å flyge er utruleg billeg - og sjølv om ein må opp på eit par tusingar, så er framleis dagens flybilletter av ein særs låg pris. Eg trur ikkje det er denne perken som vil vere tunga på vektskåla om folk skal velje SAS. Då er det heller tilgang til lounger o.l, som vil vere pri (jfr. fleire kunderundersøkingar SAS har gjennomført), og enno meir synd at dei valde å avslutte omtrent alle kontraktsloungar. [...]"
     
  20. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jag antar poenget er at man stadig ser at SAS skjærer ned på tilbudet til statuskunder. Det er rett og slett ingen sammenheng mellom det SAS kommuniserer (nå sist: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-vil-vinne-skandinavia.11144/ ) og det de faktisk gjør. Hver gang de skal "forbedre" tilbudet til de viktigste kundene så er det det motsatte som skjer. Igjen stiller jeg spørsmålet: Hva er poenget med statusnivåer dersom de har absolutt null verdi?
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden