From February, SAS will start flying directly from Copenhagen to New York JFK. Initially we’ll fly five times weekly, and from the summer increase to daily departures. https://twitter.com/SAS/status/1595728569480937473?s=20&t=jaYHYbycU18avl-93zNyJg Kommer i tillegg til EWR som går 2 ganger daglig om sommeren
Interessant.. Er det for å få brukt flyene til noe mens man venter på andre ruter? Eller er det et behov for flere flyvninger til NYC? Selvfølgelig bare fra CPH. Hvor mange daglige flighter til NYC har de nå?
Den ene tilfeldige datoen jeg sjekket i april, så flyr de med A330. Men dette er vel en naturlig destinasjon å bruke A321LR (eller hva det nå heter) på?
Da, dette er nok bruk av ledig kapasitet. Tyder også på at de har fått fornuftige avtaler med leasingselskapene siden de ikke kvitter seg med A330-maskiner.
Er det noen åpenbar fordel å velge JFK over EWR? Det er Amex Lounge der, men EWR har Polaris. Min erfaring er at Amex loungene som regel er fylt til randen med folk..
Det er vel ingen Swiss-lounge på JFK? Lufthansa har derimot en lounge der, men man kommer ikke inn i First-delen der uten å fly First med LH-gruppen.
Klarer ikke helt å se noen store fordeler. Eneste må vel evt om en er avhengig av noen spesifikke connections videre. EWR har jo bedre transport til Manhattan og Polaris lounge.
SAS skal bruke T7, som BA nå stikker fra. Kan ikke huske å ha sett noen andre lounger der enn BA sin, men fire år siden sist så skal ikke si d for sikkert.
Alaska Airlines har også en lounge på T7. Regner med at BA sine lounger i T7 stenger, siden de nå i november flytter til T8 og samtidig åpner nye lounger der sammen med American.
Jeg liker flytidene. Man kan dra vestover etter jobb, og man har hel dag i NY før hjemreise. Vinter 2022 Mandag, torsdag, fredag, lørdag og søndag CPH-JFK: 18:25 – 21:30 JFK-CPH: 23:00 – 12:55 Sommer 2023 Daglig CPH-JFK: 19:20 – 22:00 JFK-CPH: 23:55 – 13:45
Helt enig, man slipper også rush-hour begge veier i NY, hvilket er veldig behagelig. Og man er hjemme i Norge rundt middagstider, hvilket gjør den vanskelig tidsforskjellen lettere å håndtere. Rett på jobb etter red-eye østover er overvurdert.
E vel fornuftig av sas å holde maskinene i gang når Kina mener at ett smittetilfelle er nok til å stenge ned hele landet. Hadde jo kanskje kunne håpet på noe mer fra OSL, men her velger de vel å kjøre safe...
Liker godt å fly østover seint på dagen/kvelden, da blir det en påfølgende kort natt ombord og en kort dag når man er fremme og døgnrytmen er på plass. Seint vestover er ikke så stilig på feriestart. Føles litt som en bortkastet hotellnatt når man kommer så seint, fint å kunne gjøre noe den kvelden man kommer. En litt tidlig og lang middag i NY er fin start på ferien. K
Absolutt, men det hadde jo vert gøy om sas fant noen andre destinasjoner i det fjerne østen, dessverre er vel ikke markedet der.