SAS med julegave til EBD

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ILS2, 27. des 2016.

  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    ...sånn ville trolig PR-avdelingen med Pinocchio-Knut i spissen annonsert det faktum at EBD spares i kuttrunden som rammer rabatten for EBS/EBG på "Beste Tilgjengelighet"-billetter.

    Rabatten kuttes med 50% til hhv. 5% og 10%.

    http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/Medlemsnivaer/

    Fortsatt god jul.

    Mvh
    SAS
     
    Petter B-C, milehigh and Are like this.
  2. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Helt utrolig, hele greien råtner på rot...
     
    Petter B-C and milehigh like this.
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Så faktisk det samme her om dagen men var usikker på om det var jeg som var full og ikke hadde fulgt med i timen. Testet å bestille "Beste Tilgjengelighet" for en tid tilbake og det droppet jeg fort når jeg så priser både på poeng og penger!
     
  4. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Før var det EBS 10%, EBG 20% eller? Gnienheten lenge leve... Velvel, får vel prøve på EBD i neste periode da, ikke bare å opprettholde gullet.
     
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    De har tilsynelatende også økt prisene over hele fjøla for "Beste Tilgjengelighet", så gavene formelig strømmer ut fra Bolaget om dagen.

    Godt at julen snart er over...
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er nok et av flere krumspring for å differensiere EBG og EBD.
    Mange har jo klaget på at EBD gir lite på toppen, og billigste måte å løse dette på er å devaluering EBG...
     
    Thomas123 and Xflipper like this.
  7. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg finner ingen "misliker"-knapp.... :(
     
    tommy777 liker dette
  8. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Kan se det stadigvæk er 10/20% på den danske side...
     
  9. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nettopp det de også har funnet ut!
     
  10. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Gode greier. Husker tilbake til 2014 hvor jeg betalte 140.000 poeng for en tur til SFO og fikk 32500 (statuspoeng) tilbake. Den samme turen i dag koster meg 161.700 poeng og gir meg 26.260 (statuspoeng) tilbake.

    Men SAS mener helt sikkert at det er en forbedring.
     
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Noen burde ta kontakt med DN og fortelle dem at SAS jugde i forrige artikkel så de blir litt grilla.. og nå kommer de mer enda mer innsparing uten noen som helst form for info...
     
    nonstop and Xflipper like this.
  12. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har egentlig aldri sett at det har vært noen vits å å bruke den muligheten jeg. Synes det har vært dårlig butikk,selv med 30% rabatt.

    Men ellers er jeg enig i tragedien med å devaluere resten for EBD skal fremstå som bedre. .....men er det dette som drar skinnet av pølsa når det gjelder EBD perks....nei.
     
    geddi, NordicLane and Stuttfeiten like this.
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Gratis PP Prestige (inkl 1 gjest!) til alle EBDs hadde vært fint å få i goodie bagen...
     
    Last edited: 29. des 2016
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Av nysgjerrighet...

    Er det mange her som har brukt "Beste Tilgjengelighet"? Selv med 30% rabatt som Diamond får så er det (og har vært) ganske dårlig "value" i mine øyne?
     
    geddi and RoadKing like this.
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Har brukt et par ganger på SAS plus Europa og Go innenlands. Jeg har fått 14-18 øre per poeng så helt klart grei verdi. Jeg har vært låst på datoer og vanlig pris var høy.

    Full fleksibel C IC gir også ok verdi, med tanke på tilgjengelighet og opptjening.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har brukt beste tilgjengelighet på en reise til LAX i august, pga mengder med poeng, og mulighet for å opptjene EBD med status-poengene jeg fikk for reisen. Har ikke regnet på "value" for poengene, men EBD er mer verdt enn alt for mange poeng på bok, spør du meg.
     
    Bjoern In America liker dette
  17. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det har en viss verdi om man vil sikre seg business billetter til en tur hvor man ikke finner tilgjengelighet på bonusseter og ikke ønsker å spille upgrade lotteriet. Har man attpåtil mye poeng, kan det helt klart noe for seg.
     
  19. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har brukt det på longhaul til å delbetale med poeng, hvor jobben dekker tilsvarende som økonomi, og jeg "oppgraderer" ved å betale mellomlegget med poeng. F.eks fløy jeg til SFO på litt ukurante dager hvor økonomi/GO kostet ca 12-13', jeg fikk da fullpris biz billetter ved å delbetale litt over 100' poeng. Jeg fikk da 32 500 statuspoeng i retur, så i praksis betalte jeg mindre poeng enn ved en usikker gate oppgradering, og jeg fikk nok poeng til å dekke 1/3 av diamant kravet i retur.
    Om jeg hadde betalt alt med poeng ville det kostet 175 000 med diamant rabatten, netto 142 500. Om man da ser på dette opp mot en vanlig EB billett i biz til 100' som er umulig å oppdrive og som ikke hjelper mot status, så synes jeg det er ganske greit.
     
  20. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også benyttet det et par ganger når det har vært hensiktsmessig. Av og til må man jo bruke poeng også - spesielt når man er usikker på om de vil ha noen verdi i fremtiden. Slik SAS herjer med EB-programmet ønsker jeg ikke å ha for mange poeng spart opp for så å oppleve at de er "null" verdt...

    Ellers er jeg enig med de som sier at dette er den enkleste måten for SAS å gi EBD "ekstra" fordeler.
     

Del denne siden