Kl 1200 i dag har SAS invitert den internasjonale pressen til pressekonferanse i Stavanger. Andre nettsteder gjetter på at det skal lanseres en direkte rute mellom Stavanger og Houston med et mindre fly med kun businessclass seter. I så fall er dette en spennende satsning. Så får vi se etter kl 1200 hva fasit blir.
Wow, spenstig satsning i såfall... Ja det blir mer tilgang på biz seter på CT fremover da... via IAH Neste satsning må vel bli lounge på Sola.
http://www.nrk.no/rogaland/direkterute-fra-sola-til-houston-1.11640688 Da er det klart for SVG-IAH fra høsten!
Håper de har skaffet seg mange avtaler med oljeselskapene i forkant. Ville jo tippe på at mange av disse allerede har gode avtaler på pris med både KLM og Lufthansen. Jeg leste et sted at flytiden vil være 10,5 time, mens via AMS eller FRA var det snakk om rundt 13 timer. Det er jo ikke så veldig mye da. Men man slipper mellomlanding. Spørsmålet blir da om folk fra Oslo eller Bergen, eller Danmark/Sverige for den saks skyld vil reise via SVG fremfor via AMS/FRA når de skal til Houston? De må jo ha en mellomlanding allikevel. Og da er det vel prisen som teller til sist. På et fly med bare 44 seter kan de vel ikke selge setene grisebillig akkurat? Var nettopp inne for å se på prisen, men det var ikke lagt ut noe enda.
Ja, mon ikke man har sonderet terrænet hos olierelaterede selskaber i OSL, CPH etc? For som du antyder er man hos fx Maersk Oil i København som udgangspunkt ligeglad med om stopover er i LHR, AMS, CDG, FRA eller SVG.
Kjempesatsing dette her, Eivind Roald har nok stått på en del internt for denne her... nå får vi håpe det viser seg at denne ruta er liv laga da. Det er nok mye AF, KL, BA dominans i dette markedet i dag, og til og med SAS via EWR hører jeg en del som bruker faktisk.. fra OSL er det bedre med one-stop via SVG enn EWR hvertfall.
Vil det legges ut award-seter på disse flightene? Noen som vet om den skal flys av crew fra SAS eller PrivatAir? Regner med at kabinbesetningen er SAS?
Regner med at det er all-Privatair. Sannsynligvis billigere med 'full pakke' og det kan være en viktig faktor her. Spennende! Håper den blir døpt SK917 etter Rolv Wesenlund og 'Stavanger Vold og Videeeeeo'. Ser frem til å få den over hustaket mitt. Noe gunstig alternativ for Atlanta-Mosjøen er den imidlertid ikke ...
Jøss. Nå tipper jeg spotterne i Stavanger ble glad Eivind Roald satser og er virkelig ett friskt pust i SAS. Lurer på hva tidene blir her. Noen som vet?
Prisene offentliggjøres vel 29. April, men tipper store bedrifter får noe over 20 000 kr i avtalen sin. Shappa jeg jobber i har vel noe under 20000 i dag.