Sas,no problemer med å booke Ethiopian Business

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Akhtarwakas, 26. mai 2022.

  1. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Har lenge prøvd å booke Ethiopian Airlines. Kommer frem til der man legger inn navn. Når jeg trykker på neste så blir jeg kastet tilbake til flysøk. Er det en error eller har noen fått til en work around?

    Prøver å booke OSL-ZNZ
     
  2. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Har slitt med å søke opp award med ET noen dager (via SAS).

    Tror SAS er på trynet. Anbefaler å ringe inn.
     
    Last edited: 27. mai 2022
  3. Mac76

    Mac76 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Det samme skjedde meg da jeg booket for en slektning med spesialtegn i navnet. Når jeg byttet ut «é» med «e» gikk bookingen gjennom.
     
    The_Dude liker dette
  4. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, ETs booking godtar ikke noe utenfor a-z eller geez. Bare skriv inn navnet slik det står i den maskinlesbare delen av passet (nederst på hovedsiden).
     
  5. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Når jeg ringer inn så sier de at bestillingen blir automatisk satt til waiting list
     
  6. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    576
    Bonuspoeng:
    93
    Sliter også med dette. Står som ledige i søket men ved booking kommer jeg tilbake til søket med feilmelding "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse.".
     
  7. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som SAS ikke vil betale? Har dere sjekket award seats på expert flyer?

    Jeg kan sjekke om dere oppgir ruter og dato.
     
  8. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har samme issue - viser flighter OSL-ADD, men ved valg kommer feilmeldingen "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse." hver eneste gang. Når jeg ringer inn så ser de (i alle fall nå i helgen) ingen ledige plasser overhodet noen vei over flere måneder i oct-nov. Måten ting feilmelder på gir meg følelsen av at forbindelsene mellom SAS og Etiopian ikke fungerer korrekt, og at man eventuelt bare ser gamle cache-søk.

    Generelt gir Star Alliance søket til SAS meg nesten ingen treff om dagen utenom Lufthansa, selv på opplagte ruter, kan de ha koblet fra deler av det i stillhet pga pengeproblemer?
     
    The_Dude liker dette
  9. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    576
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med SAS. De som sto ledige i søket hos meg var ikke mulig å booke. Hun var ikke klar om noe problem men det er åpenbart det.
     
  10. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Alt fungerte fint (mht ET) før påske. Velger å tro at SAS skrur igjen kranen. De skal vel vise bankmennene hvor flinke de er til å spare (seg til fant).
     
  11. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde samme problem nylig; flere ET flighter viste sporadisk ledige seter, men lot seg ikke booke. Løsningen ble å få hjelp over telefon, men det hjalp også å sjekke tilgjengelighet via ANA - den mener jeg å huske var mer riktig
     
    trygveat liker dette
  12. Leon

    Leon Raccoon City Officer

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk beskjed på tlf at Ethiopian noen ganger viser plasser som ikke finnes. I min erfaring er det vanligvis OK hvis de viser 1-2 ledige seter i business. Hvis det viser 9 (eller veldig mange) ledige biz-seter, så er det sannsynligvis bogus.
     

Del denne siden