sas.no vs reiseagentbyrå

Tråd i 'Reisemål' startet av petterfp94, 28. jan 2015.

  1. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Heisann! Skal straks bestille fly til Johannesburg for sommeren. I leit etter beste pris så ser jeg at selv om jeg flyr med sas hele ruten, så er det stor prisforskjell mellom å bestille på sas.no (9000,-) eller eksempelvis gotogate.no (6600,-). Så det jeg lurer på, er om noen her inne vet hva som er forskjellen dersom jeg bestiller gjennom en leverandør, spesielt med tanke på opptjening av grunnpoeng og gyldige flyvninger, men og rettigheter i forhold til hva gotogate.no tilbyr som "ekstra" endring av biletter, avbestilling, bagasjeforsikring, osv..
     
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    SAS flyr ikke til Johannesburg, så her er det snakk om codeshare operert av et annet selskap. Opptjeningsreglene for codesharebilletter er en hemmelighet som SAS nekter å dele med sine medlemmer, så jeg vil på det sterkeste anbefale deg å booke direkte med det selskapet som faktisk flyr til Johannesburg. Av Star Alliance-selskaper ut fra OSL er vel det Turkish, Lufthansa og Swiss.

    Husk at det er ikke alle bookingklasser som opptjener like mange poeng, så hvis grunnpoeng og opptjening er viktig for deg, bør du gjøre litt research rundt dette på SAS' EuroBonus-sider før du bestiller. Ofte kan det være stor forskjell i opptjening på billetter som bare har et par hundrelapper i prisforskjell.

    Når det gjelder billettendring, avbestilling etc. styres dette av billettreglene. De er de samme enten du booker hos et reisebyrå eller flyselskapet direkte, men tommelfingerregelen er jo lavere pris, jo mindre fleksibilitet. Hvis fleksibilitet er viktig, ville jeg snakket med et reisebyrå. Da kan du også spesifisere at du ikke ønsker f. eks. codeshare.
     
    SASDC8 and Hobo hobos like this.

Del denne siden