Hvorfor er det så påtagelig dårlige forbindelser fra Oslo ut i Europa med SAS for tiden? Det er greit at ikke hver eneste lille by i distriktene kan forvente optimale forbindelser, men jeg har i vinter kommet over litt for mange eksempler av denne typen ut fra nordens største flyplass målt i antall passasjerer: Jeg regner jo ikke med SAS har lyst å tape penger for moro skyld ved å gi vekk passasjerer til konkurrentene. Så hva er plausible forklaringer på dette? Er det kun fordi det tar tid å skalere opp igjen kapasiteten etter pandemien og de vurdere andre forbindelser som mer lukrative når de må prioritere?
SAS har dessverre noen avganger fra CPH og ARN som enten har avreise for tidlig eller ankomst for sent til at vi her på bondelandet (aka Norge) har mulighet til å benytte seg av de.... og når det i lavsesong er eneste avgang til den destinasjonen blir fort andre selskap enklere
Akkurat Barcelona er jo svært aktuelt også ettersom den ikke kommer tilbake fra Oslo den kommende sommersesongen. Da burde det være connection mulighet uten overnatting, men virker som SAS anser BCN som et lavyield marked og kun har noen charteraktig tidlige avganger fra CPH/ARN. Da blir det Norwegian/Flyr/Vueling som vel har direkte avganger fra Oslo.
Har flydd med SK til BCN tidligere, rimelig laber kabinfylling, så er vel ikke så mange som vil fly SAS dit... Vi på sørlandet sliter med det samme, er veldig mange ruter som enten må ha overnatting i ARN eller rett og slett ikke kan bookes online pga connection...