SAS og longhaul fra OSL

Tråd i 'Nyheter' startet av haakonks, 17. sept 2024.

  1. haakonks

    haakonks Veteran Moderator

    Innlegg:
    2,426
    Likes mottatt:
    10,468
    Bonuspoeng:
    183
    Også annonsert i dag er at SAS planlegger å øke kapasiteten fra Oslo til New York.
    I tillegg til ruten fra Oslo til Newark kommer det sommmeren 2025 en rute til JFK, med A321LR.

    https://e24.no/naeringsliv/i/yE8mKR/sas-dobler-fra-oslo-til-new-york

    På sikt når utbyggingen av terminal 1 på JFK er ferdig i 2026 og SAS får slottene de ønsker så regner jeg med at all trafikk flyttes til JFK.
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,273
    Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Cargo er vel jokeren her, men ellers ville vel 2 daglig A321lr på sommeren og 1 på vinteren være nok for SAS? Kanskje en A321 til BOS om sommeren ettersom Delta bygger hub det.
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,929
    Likes mottatt:
    33,597
    Bonuspoeng:
    183
    Lite cargo tilgjengelig på en A321LR når de flyr såpass langt.
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,273
    Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, det var poenget mitt, at pga Cargo er det kanskje verdt å fortsette med A330.
     
  5. haakonks

    haakonks Veteran Moderator

    Innlegg:
    2,426
    Likes mottatt:
    10,468
    Bonuspoeng:
    183
    Sommer 2025 blir det jo to avganger fra OSL.

    OSL-EWR med A330
    OSL-JFK med A321LR

    Fra sommer 2026 tipper jeg det kun blir OSL-JFK med A330.
     
    tobeornot999 liker dette
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,613
    Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
  7. microblast

    microblast Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Den danske stat har gjennom en aksjonæravtale sikret seg at Kastrup er SAS' primære hub, så det overrasker ikke.
     

Del denne siden