Også annonsert i dag er at SAS planlegger å øke kapasiteten fra Oslo til New York. I tillegg til ruten fra Oslo til Newark kommer det sommmeren 2025 en rute til JFK, med A321LR. https://e24.no/naeringsliv/i/yE8mKR/sas-dobler-fra-oslo-til-new-york På sikt når utbyggingen av terminal 1 på JFK er ferdig i 2026 og SAS får slottene de ønsker så regner jeg med at all trafikk flyttes til JFK.
Cargo er vel jokeren her, men ellers ville vel 2 daglig A321lr på sommeren og 1 på vinteren være nok for SAS? Kanskje en A321 til BOS om sommeren ettersom Delta bygger hub det.
Sommer 2025 blir det jo to avganger fra OSL. OSL-EWR med A330 OSL-JFK med A321LR Fra sommer 2026 tipper jeg det kun blir OSL-JFK med A330.
https://aviationweek.com/air-transp...nt-takes-controlling-stake-copenhagen-airport Bare for å poengtere at brorparten av ruteutvikling vil skje i CPH…
Den danske stat har gjennom en aksjonæravtale sikret seg at Kastrup er SAS' primære hub, så det overrasker ikke.