Hei, for et par dager siden fløy jeg med SAS fra TXL til OSL og la merke til at purser nevnte noe om ekstra gode priser på SAS flights dersom man booket de ombord på denne flyvningen. Jeg antok vel at det var snakk om typiske SAS tilbud, dvs ikke så mye å skryte av.
Litt over halvveis inn i flyvningen tok jeg likevel en titt på "Great Deals in the Air" på WiFi-siden. Det var bare fire tilbud listet der, og ikke akkurat destinasjoner jeg var så gira på (Alicante, Athen, osv). Men jeg klikket likevel på et av de, og derfra kom man inn på det som lignet et vanlig søkeresultat på SAS.se (.no/.dk fungerte ikke, jeg forsøkte å endre i URLen).
Derfra søkte jeg på noen andre destinasjoner fra TXL, som CPH, OSL, KRS, osv, og til min overraskelse så var det latterlige lave priser "across the board". Jeg vil si ca halv pris eller lavere av de vanlige prisene om man gikk inn å søkte på SAS.se/no/dk direkte.
Vedlagt ligger kalenderen for TXL-CPH i august, samt detaljvisning av samme dato både med og uten tilbudet.
Booking-klassen for tilbudet var SAS GO NOW og SAS PLUS NOW (dette var en fredagskveld, ikke torsdag, så altså ikke Now or Never). SAS GO NOW billettene hadde innsjekket bagasje inkludert, og SAS PLUS NOW hadde dessverre det samme avbestillingsgebyret som de billigste Plus billettene (650 SEK).
Generelt synes jeg prisene var bedre enn de siste F&F salgene og det var massevis av tilgjengelige seter. Tilbudet gjaldt for datoer 30 dager frem i tid og så langt SAS hadde lagt ut billetter, med ingen blackout dates.
Siden det ikke var så lenge igjen av flighten hoppet jeg på en bestilling av de eneste flightene jeg var rimelig sikker på at jeg trengte (besøke familien på Sørlandet til jul), og fant helt perfekte billetter til latterlig lav pris. Jeg ga 1736 SEK for t/r TXL-KRS i Plus, og gjeldene pris på SAS.se var 4390 SEK i SAS GO LIGHT og 5677 SEK i tilsvarende Plus klasse som det jeg booket.
Dessverre glemte jeg helt å sjekke priser på long haul.
Etter landing googlet jeg litt for å se om jeg kunne finne noe informasjon om denne typen "On Board"-tilbud, men fant ingenting. Derfor tenkte jeg at jeg skulle sjekke med IF om dette er noe som er vanlig på SAS flyvninger nå om dagen?
Det er første gang jeg har lagt merke til det, men så flyr jeg ikke så voldsomt mye med SAS om dagen...
En kalendervisning:
On board-priser:
Vanlige priser etter landing:
Last edited: 01. juli 2019