SAS Onboard Deals

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tkrunning, 01. juli 2019.

  1. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Hei, for et par dager siden fløy jeg med SAS fra TXL til OSL og la merke til at purser nevnte noe om ekstra gode priser på SAS flights dersom man booket de ombord på denne flyvningen. Jeg antok vel at det var snakk om typiske SAS tilbud, dvs ikke så mye å skryte av.

    Litt over halvveis inn i flyvningen tok jeg likevel en titt på "Great Deals in the Air" på WiFi-siden. Det var bare fire tilbud listet der, og ikke akkurat destinasjoner jeg var så gira på (Alicante, Athen, osv). Men jeg klikket likevel på et av de, og derfra kom man inn på det som lignet et vanlig søkeresultat på SAS.se (.no/.dk fungerte ikke, jeg forsøkte å endre i URLen).

    Derfra søkte jeg på noen andre destinasjoner fra TXL, som CPH, OSL, KRS, osv, og til min overraskelse så var det latterlige lave priser "across the board". Jeg vil si ca halv pris eller lavere av de vanlige prisene om man gikk inn å søkte på SAS.se/no/dk direkte.

    Vedlagt ligger kalenderen for TXL-CPH i august, samt detaljvisning av samme dato både med og uten tilbudet.

    Booking-klassen for tilbudet var SAS GO NOW og SAS PLUS NOW (dette var en fredagskveld, ikke torsdag, så altså ikke Now or Never). SAS GO NOW billettene hadde innsjekket bagasje inkludert, og SAS PLUS NOW hadde dessverre det samme avbestillingsgebyret som de billigste Plus billettene (650 SEK).

    Generelt synes jeg prisene var bedre enn de siste F&F salgene og det var massevis av tilgjengelige seter. Tilbudet gjaldt for datoer 30 dager frem i tid og så langt SAS hadde lagt ut billetter, med ingen blackout dates.

    Siden det ikke var så lenge igjen av flighten hoppet jeg på en bestilling av de eneste flightene jeg var rimelig sikker på at jeg trengte (besøke familien på Sørlandet til jul), og fant helt perfekte billetter til latterlig lav pris. Jeg ga 1736 SEK for t/r TXL-KRS i Plus, og gjeldene pris på SAS.se var 4390 SEK i SAS GO LIGHT og 5677 SEK i tilsvarende Plus klasse som det jeg booket.

    Dessverre glemte jeg helt å sjekke priser på long haul.

    Etter landing googlet jeg litt for å se om jeg kunne finne noe informasjon om denne typen "On Board"-tilbud, men fant ingenting. Derfor tenkte jeg at jeg skulle sjekke med IF om dette er noe som er vanlig på SAS flyvninger nå om dagen?

    Det er første gang jeg har lagt merke til det, men så flyr jeg ikke så voldsomt mye med SAS om dagen...

    En kalendervisning:
    calendar.png

    On board-priser:
    onboard.png

    Vanlige priser etter landing:
    normal.png
     
    Last edited: 01. juli 2019
    Bubba, Origo, Edvard and 34 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden. Dette var nytt for meg.
     
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevde dette for en måned siden mellom Oslo og København, med veldig billige priser, men oppdaget det litt for sent. Etter det har jeg ikke sett deg igjen :(
     
    tkrunning liker dette
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du verda!

    Fekk du sjekka priser ut i verda?
     
  5. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Kan det være mulig at man klarer å finne urlene som gir disse prisene også på bakken? Eller har virkelig SAS it klart å få til et system hvor disse prisene utelukkende kun gjelder for de i luften?
     
    tkrunning liker dette
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kjenner eg dette forumet korrekt, så blir det vel satt opp ein server eller eit eller anna fancy der oppe på 30000 fot eller virtuelle 30000 fot, slik at me alle får tilgang til dette når me måtte trenge det, om då tilbudet er godt nok.

    Elles må me berre ut å fly...
     
  7. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Blir vel fort at alle som skal ut å fly med SAS fremover må si fra, så de kan bestille på vegne av andre IF-medlemmer :D
     
    Travellingalf and ValdresBjarne like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    Du vet du er bonusjeger ; Når du får en kompis i luften til å kjøpe MR til deg, sånn at du kan dra på MR for å bestille flybilletter til store deler av familien på Vestlandet fordi de skal på konfirmasjon til høsten.

    Merker at dette kan bli litt komplisert......
     
    Angie, olestolen, SAJblue and 13 others like this.
  9. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Tydelig at dette bare skjer av og til da... :(

    Jepp, det var det første jeg prøvde (både via URL og API) når jeg landet. Men SAS IT har faktisk orden på sakene... Dette er URLen: https://www.sas.se/en/tx-ui/wifi-cep/ (men den viser som sagt kun de lave prisene mens du er i lufta). Men kanskje URLen funker på flights der de ikke annonserer tilbudet?

    Nei, det tenkte jeg dessverre kun på etter landing. Hadde ikke mye tid heller fra da jeg oppdaget tilbudet...
     
    Last edited: 01. juli 2019
    ValdresBjarne liker dette
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du kjenner oss ikkje godt nok...
    (Då må du eventuelt stole nok på dei til å la dei få med seg kredittkortdetaljene også:) 30 poeng per 100 lapp blir fort litt poeng)
     
  11. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Har sas noen oversikt over hvilke maskiner som har wifi?

    Skal ut med SK0821 i morgen, hadde jo vært snasent om jeg da kunne fått benyttet meg av dette.

    Er nemlig livredd for å pådra meg flyskam - så må booke noen turer fremover slik at jeg ikke blir bitt av denne styggdommen.
     
    magnusant and Eddie47 like this.
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tipset! Skal teste dette på onsdag om det er wifi på flyet.
     
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Her har du en fin oversikt.

    https://norspotter.wordpress.com/sas-status-cabinretrofitsh/
     
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Kan garantere fri flyt til Teamviewer på SK4685 i morgen hvis dette skulle dukke opp o_O
     
    alexfins, henrikvd and ValdresBjarne like this.
  15. qouz

    qouz Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    På kveldens flight BGO-OSL var det kun tilbud fra Stockholm, se vedlagt..
     

    Attached Files:

  16. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Det så slik ut på min flight også, men klikk på en av destinasjonene så kan du søke opp flere destinasjoner fra hvilket som helst utgangspunkt i SAS sitt rutenett.
     
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,823
    Bonuspoeng:
    113
    Er i luften nå, og kan bekrefte latterlig bra tilbud til en del destinasjoner. Men virker bare som om det gjelder ut av landet?

    Er OSL-HAU, og det ble ikke annonsert noe som helst.
     
    Last edited: 02. juli 2019
    benjaminbr13, tkrunning and 1884derby like this.
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,823
    Bonuspoeng:
    113
    Crap! Satt med en bestilling til Italia på 4 voksne og et spedbarn, men manglet fødelsdatoen på spedbarnet. Idet jeg fikk den ble wifi koblet ut, så fikk ikke landet tilbudet. Normalt 3800 per person i Plus - her kunne vi fått for 1800.

    Noen som tilfeldigvis skal ut og fly med SAS i dag? ;)
     
  19. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk du sjekket om det også var tilbud på long haul?
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,823
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, kom på det ganske sent i flighten. Dessverre akkurat litt for sent. Kom til setevalg, så brøt wifi-forbindelsen :(
     

Del denne siden