SAS operated by Smartlynx Airlines AIRBUS A320

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stekus, 08. mai 2023.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Hva kan man forvente som EBD i turistklassen?

2. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    I prinsippet skal du få det samme som hos SAS med EBD, i praksis har det vist seg at crew’et på innleieselskapene er mye mer oppmerksom på EBD enn hos SAS.

4. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Har samme opplevelse, kanskje derfor SAS ansatte klager på innleide fordi de blir avslørt?

5. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer men er skikklig brannfakkel her...men
    Det kan også hvere tilfellet at sas ansatte blir mere og mere sure etter hvert som årene går når de må jobbe mere og mere på mere og mere ukvemme tider og få lønna "halvert".
    Mens de nyansatte hos andre flyselskap er gira i den nye jobben og har aldri tjent så mye penger.
    Tanken slo meg at jeg også kunne ha gjort det samme hvist d var mæ.
    Noen fakta viser at folk flest ikke er så glade i jobben sin,men jobber for å tjene penger til osv...

kaijoar, watchaddicted, fsgc and 4 others like this.
  6. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng, det gjelder vel alle jobber? Skal man gå (skikkelig) opp i lønn, må man bytte jobb? Samme med bedre renter, bedre vilkår og slikt hos banker og forsikringsselskaper. Lojalitet blir ikke satt nok pris på, dessverre

magnusant liker dette
  7. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Om jeg ser dette riktig så har Smart Lynx bare 28" seat pitch, noe som er 2 til 4" mindre enn vanlige SAS seter tilbyr (på samme nivå som Wizzair). Jeg prøver derfor å unngå Smart Lynx om mulig.

8. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tilbakemeldinger. Ble endret fra SAS til operated by etter bestilling :)

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Satt riktignok i pluss, men fikk som EBD seat block x2, altså helt ledig 3 seters rad i rimelig fulle fly. Med JetTime for SAS begge retninger OSL-CPH i helgen som var.

Tror at @Eddie47 har et veldig godt poeng, og at de innleide selskapene legger litt ekstra arbeid i å "se bra ut" for EBD og EBP.

stekus liker dette
  10. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ekstrem flyskrekk, og får helt panikk ved slikt flybytte. Jeg har ventet 12 timer på Arlanda pga. flybytte for å få "riktig" fly, og utsatt en USA-tur med et døgn pga. flybytte. Nå er jeg redd Tokyoturen i sommer ryker dersom det ikke er SAS selv som flyr osl-cph. Pt står det at flyene er "operated by SAS", men dette kan vel endres til tett på? Alternativet er å kjøre til CPH, vil det gå greit å kansellere de korte flyturene, uten å ødelegge for den lange?

Jeg vet dette høres rart ut for dere som elsker å fly, men slik er det. Når jeg var på mitt værste klarte jeg ikke å gå inn i et fly som stod inne i hangaren ;)

11. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner deg godt her.
    At sas putter inn leiefly er jo ikke det man betaler for.
    Det ser stort sett ut til at OSL-CPH bruker innleide fly på flightene som går fra oslo kl 09:15 og 09:55 fremover. Disse er gamle 737-800 fra Jettime.
    OSL-CPH kl 11:00 er nesten alltid med en CRJ900 fra Cityjet.
    Ellers er det som regel sas som kjøres.
    sas connect og sas blir det samme bare at med sas connect er du garantert et nytt 320-neo fly.
    Det beste for å unngå flyskrekk er å fly mere.
    Ha er God Tur.

jgroneng and Anita like this.
  12. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, ja vet at mengdetrening er viktig. Uten flyvninger under Covid fikk jeg bra tilbakesteg. Jeg får gå i tenkeboksen på om jeg skal ta tog til CPH, og ikke risikere å ikke komme videre...

13. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
  14. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Sosial junk, faktisk :eek:

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og medieomtalen i seg selv er sosial junk også.

Mulig og sannsynlig at lønningene er lavere i baltikum, men på teknisk kvalitet, utdanningskrav osv opererer de etter alle de samme standardene som hele resten av Europa gjør.

Pilotene, som hadde gjort "kåringen", har vel sine egne grunner til å vurdere som de gjør - og om servicen i kabinen er bedre eller dårligere enn SAS vet de naturlig nok ikke noe om. Det gjør ikke jeg heller for SmartLynx (men derimot Jet Time), så her bør man google på egen hånd om mer detaljer ønskes :)

16. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,140
    Bonuspoeng:
    113
    Fin reise med JetTime fra CPH nylig. Som andre nevner så virker det som at de innleide gjør det lille ekstra for oss som er EBD.
    Bakdelen er mangel på wifi og lademuligheter.

jgroneng liker dette
  17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
  18. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Flydd to ganger med Smartlynx. Hatt en dårlig opplevelse (slitt fly, ikke mulig å ta setene bakover) og en god (bra fly, mulig å ta setene bakover, og ikke minst bra crew). Eneste som var irriterende med sistnevnte var at jeg ikke fikk forhåndsbestilt mat. Dette ble fjernet automatisk i følge kundeservice, har søkt om å få tilbake pengene.

Del denne siden