I prinsippet skal du få det samme som hos SAS med EBD, i praksis har det vist seg at crew’et på innleieselskapene er mye mer oppmerksom på EBD enn hos SAS.
Kommer men er skikklig brannfakkel her...men Det kan også hvere tilfellet at sas ansatte blir mere og mere sure etter hvert som årene går når de må jobbe mere og mere på mere og mere ukvemme tider og få lønna "halvert". Mens de nyansatte hos andre flyselskap er gira i den nye jobben og har aldri tjent så mye penger. Tanken slo meg at jeg også kunne ha gjort det samme hvist d var mæ. Noen fakta viser at folk flest ikke er så glade i jobben sin,men jobber for å tjene penger til osv...
Godt poeng, det gjelder vel alle jobber? Skal man gå (skikkelig) opp i lønn, må man bytte jobb? Samme med bedre renter, bedre vilkår og slikt hos banker og forsikringsselskaper. Lojalitet blir ikke satt nok pris på, dessverre
Om jeg ser dette riktig så har Smart Lynx bare 28" seat pitch, noe som er 2 til 4" mindre enn vanlige SAS seter tilbyr (på samme nivå som Wizzair). Jeg prøver derfor å unngå Smart Lynx om mulig.
Satt riktignok i pluss, men fikk som EBD seat block x2, altså helt ledig 3 seters rad i rimelig fulle fly. Med JetTime for SAS begge retninger OSL-CPH i helgen som var. Tror at @Eddie47 har et veldig godt poeng, og at de innleide selskapene legger litt ekstra arbeid i å "se bra ut" for EBD og EBP.
Jeg har ekstrem flyskrekk, og får helt panikk ved slikt flybytte. Jeg har ventet 12 timer på Arlanda pga. flybytte for å få "riktig" fly, og utsatt en USA-tur med et døgn pga. flybytte. Nå er jeg redd Tokyoturen i sommer ryker dersom det ikke er SAS selv som flyr osl-cph. Pt står det at flyene er "operated by SAS", men dette kan vel endres til tett på? Alternativet er å kjøre til CPH, vil det gå greit å kansellere de korte flyturene, uten å ødelegge for den lange? Jeg vet dette høres rart ut for dere som elsker å fly, men slik er det. Når jeg var på mitt værste klarte jeg ikke å gå inn i et fly som stod inne i hangaren
Skjønner deg godt her. At sas putter inn leiefly er jo ikke det man betaler for. Det ser stort sett ut til at OSL-CPH bruker innleide fly på flightene som går fra oslo kl 09:15 og 09:55 fremover. Disse er gamle 737-800 fra Jettime. OSL-CPH kl 11:00 er nesten alltid med en CRJ900 fra Cityjet. Ellers er det som regel sas som kjøres. sas connect og sas blir det samme bare at med sas connect er du garantert et nytt 320-neo fly. Det beste for å unngå flyskrekk er å fly mere. Ha er God Tur.
Takk, ja vet at mengdetrening er viktig. Uten flyvninger under Covid fikk jeg bra tilbakesteg. Jeg får gå i tenkeboksen på om jeg skal ta tog til CPH, og ikke risikere å ikke komme videre...
SAS sin fagforening er ute å advarer: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/sas-pilotene-advarer-holder-ikke-mal/79183534
Ja, og medieomtalen i seg selv er sosial junk også. Mulig og sannsynlig at lønningene er lavere i baltikum, men på teknisk kvalitet, utdanningskrav osv opererer de etter alle de samme standardene som hele resten av Europa gjør. Pilotene, som hadde gjort "kåringen", har vel sine egne grunner til å vurdere som de gjør - og om servicen i kabinen er bedre eller dårligere enn SAS vet de naturlig nok ikke noe om. Det gjør ikke jeg heller for SmartLynx (men derimot Jet Time), så her bør man google på egen hånd om mer detaljer ønskes
Fin reise med JetTime fra CPH nylig. Som andre nevner så virker det som at de innleide gjør det lille ekstra for oss som er EBD. Bakdelen er mangel på wifi og lademuligheter.
Kom over denne saken her nå https://www.nrk.no/norge/fly-med-sas-passasjerar-mangla-exit-skilt_-_-noko-gamalt-rask-1.16485444 Sjekka min reise om et par dager og ser at den avgangen ikke er satt opp med Smartlynx lenger.
Flydd to ganger med Smartlynx. Hatt en dårlig opplevelse (slitt fly, ikke mulig å ta setene bakover) og en god (bra fly, mulig å ta setene bakover, og ikke minst bra crew). Eneste som var irriterende med sistnevnte var at jeg ikke fikk forhåndsbestilt mat. Dette ble fjernet automatisk i følge kundeservice, har søkt om å få tilbake pengene.