SAS OSL -LAX : 45min transfer på ARN før flight til LAX - holder det??

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av NoLimit, 04. okt 2016.

1. NoLimit

NoLimit Bonushore

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Bestilte i dag to bonusbilletter med SAS i business fra OSL til LAX via Arlanda i Stockholm. Transfertid i ARN er 45min! Vet dere om dette holder?

Tenkte først at dette gikk fint - før jeg kom på nå at vi må vel igjennom passkontroll etc før boarding i ARN. Så da blir det vel short med tid? Typisk at man kommer på slikt etter bestilling...

2. elgaaen

elgaaen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Så lenge reisen er booket gjennomgående så venter de vel? Ellers skyter de jo seg selv litt i foten ved å tilby reiser med så kort transfer!
    Det er satt opp ganske kort når man flyr OSL-CHP-MIA også!

NoLimit liker dette
  3. NoLimit

NoLimit Bonushore

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Ja det er booket gjennomgående - så i utgangspunktet er det jo SAS sitt problem:) men det frister ikke veldig å begynne ferien med misset flight eller stress på ARN fordi man har kort transfer...

4. Insomnia4u

Insomnia4u EBD

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Koster ingenting å forandre bonusbillettene innen 24t etter kjøp, og 150kr etterpå. Anbefaler å booke om så du ikke stresser med det. Tradisjonelt sett er bonusbilletter sist i køen om det skjer noe, selv om en har like rettigheter.

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,440
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener at 45 min vil holde fint så lenge dere ikke blir forsinket eller roter dere vekk på ARN. Velg seter langt fremme på OSL - ARN og gå direkte til/mot LAX-gaten når dere lander for å slippe å få hele Oslo-flyet foran dere i passkontrollen.
    Og siden dere reiser i Business så husk at der er en egen dokumentkontroll for Plus/Business/Gold ved gate, men denne kan være vanskelig å se.
    God tur!

NoLimit liker dette
  6. NoLimit

NoLimit Bonushore

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tilbakemeldingene alle!

Prøvde å ringe SAS nå i dag, men da var det selvfølgelig ikke noen ledige bonusbiletter på tidligere avganger til ARN - så da blir det avreise kl 08 fra OSL. Så får vi bare krysse fingrene på at dette går bra uten alt for mye stress på ARN.

Når jeg bestilte kunne jeg velge avgang fra OSL enten 06 - 07 eller 08. Men disse mulighetene forsvant vel når jeg booket bonusreisen :)

7. runarg

runarg Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har reist OSL-ARN-LAX to ganger siden juli. Begge gangene hadde jeg 70 minutter på ARN og det var tid i massevis. Selv med 45 minutter hadde det gått fint på de reisene. Passkøen på ARN tok ikke mange minuttene noen av gangene.

NoLimit liker dette
  8. Scandipendler

Scandipendler Senior Medlem

Likes mottatt:
    704
    Bonuspoeng:
    93
    45 minutter på ARN skulle holde, desto mer om dere - som nevnt over - er strategiske og setter dere noenlunde langt frem i flyet og straks iverksetter marsj i retning passkontroll og LAX-gaten.

NoLimit liker dette
  9. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Det er sjeldent passkø i Sverige, dette må være en av få land i Skandinavia hvor pass-kontroll faktisk fungerer relativt bra. Kan være fordi politiet er redde for å være i gatene her, hvem vet.

Jeg rakk en connection ARN-CPH-YYZ med 45 minutter i CPH, 10 minutters forsinkelse på ARN-CPH, jeg satt nesten bakerst i flyet ARN-CPH, og passkøa fra helvete eksisterte i CPH. Så jeg tror dette ordner seg helt greit :)

NoLimit liker dette
  10. Misterix

Misterix Senior Medlem

Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    Det skjønner jeg godt! :cool:

Del denne siden