SAS OSL -LAX : 45min transfer på ARN før flight til LAX - holder det??

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av NoLimit, 04. okt 2016.

  1. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Bestilte i dag to bonusbilletter med SAS i business fra OSL til LAX via Arlanda i Stockholm. Transfertid i ARN er 45min! Vet dere om dette holder?

    Tenkte først at dette gikk fint - før jeg kom på nå at vi må vel igjennom passkontroll etc før boarding i ARN. Så da blir det vel short med tid? Typisk at man kommer på slikt etter bestilling...
     
    Adritri liker dette
  2. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge reisen er booket gjennomgående så venter de vel? Ellers skyter de jo seg selv litt i foten ved å tilby reiser med så kort transfer!
    Det er satt opp ganske kort når man flyr OSL-CHP-MIA også!
     
    NoLimit liker dette
  3. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det er booket gjennomgående - så i utgangspunktet er det jo SAS sitt problem:) men det frister ikke veldig å begynne ferien med misset flight eller stress på ARN fordi man har kort transfer...
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Koster ingenting å forandre bonusbillettene innen 24t etter kjøp, og 150kr etterpå. Anbefaler å booke om så du ikke stresser med det. Tradisjonelt sett er bonusbilletter sist i køen om det skjer noe, selv om en har like rettigheter.
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener at 45 min vil holde fint så lenge dere ikke blir forsinket eller roter dere vekk på ARN. Velg seter langt fremme på OSL - ARN og gå direkte til/mot LAX-gaten når dere lander for å slippe å få hele Oslo-flyet foran dere i passkontrollen.
    Og siden dere reiser i Business så husk at der er en egen dokumentkontroll for Plus/Business/Gold ved gate, men denne kan være vanskelig å se.
    God tur!
     
    NoLimit liker dette
  6. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tilbakemeldingene alle!

    Prøvde å ringe SAS nå i dag, men da var det selvfølgelig ikke noen ledige bonusbiletter på tidligere avganger til ARN - så da blir det avreise kl 08 fra OSL. Så får vi bare krysse fingrene på at dette går bra uten alt for mye stress på ARN.

    Når jeg bestilte kunne jeg velge avgang fra OSL enten 06 - 07 eller 08. Men disse mulighetene forsvant vel når jeg booket bonusreisen :)
     
  7. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har reist OSL-ARN-LAX to ganger siden juli. Begge gangene hadde jeg 70 minutter på ARN og det var tid i massevis. Selv med 45 minutter hadde det gått fint på de reisene. Passkøen på ARN tok ikke mange minuttene noen av gangene.
     
    Insomnia4u and NoLimit like this.
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    45 minutter på ARN skulle holde, desto mer om dere - som nevnt over - er strategiske og setter dere noenlunde langt frem i flyet og straks iverksetter marsj i retning passkontroll og LAX-gaten.
     
    NoLimit liker dette
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det skjønner jeg godt! :cool:
     
  10. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Gammel tråd, men har noe samme problemstilling-reiser denne ruten om noen dager, også vi med SAS Business bonusbilletter... Har dette blitt noe tregere nå som de skal ha "intervju" av hver passasjer, eller skjer dette på OSL? Og: sjekkes bagasjen helt gjennom til LAX, ikkenoe tull med å hente ut bagasjen og måtte sjekke den inn på nytt? Førstereis til USA, og paranoiaen tar litt overhånd - så er det noe ekstra jeg må være forberedt på er jeg takknemlig for heads up!
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Bagasjen blir sjekka gjennom. Det bør halde med 45 minutt på ARN om ingen ting blir forsinka, men då er det SAS sitt problem om du har gjennomgående billetter.
    Noko av intervjuet kan du be om på OSL, og då ser du om du har fått SSSS på boardingpasset ditt
     
    Avixlo liker dette
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    45 min er god nok tid ... intervjuet foregår rett foran inngangen til boardingområdet og tar fra 10 sec til 1 min
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det er med andre ord ren bullshit. Hva rekker man å bedømme på så kort tid?
    Skulle gjerne hatt et ord eller ti med den som har kjørt dette gjennom. Det er så vanvittig meningsløst. Veldig typisk Amerikansk.

    En liten digresjon, men men...

    Det dør betydelig flere av selvmord i løpet av et år, enn det dør folk fra terror.

    Terrorismeproblematikken er blåst opp.
     
    holmen, Eddie47 and Are like this.
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    De tar samples av føtter, hender og rundt livet, i tillegg til en ekstra runde i håndbagasjen din. Litt mer enn 1 minutt tar det, men ikke mer enn at det bør holde fint med 45.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Noen har sagt at noe skal gjøres.
    Noen har gjort noe.
    Noen er fornøyd med at noe er gjort.

    Ingenting er utrettet og passasjerene blir stresset og bedt om å møte opp 3 timer før avreise (også på EVE... :confused:)
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Sist jeg reiste ARN-LAX ble jeg spurt om jeg hadde pakket bagasjen selv... om jeg hadde med noen gaver fra andre ...
    svarene var ja og nei .. stempel på boardingkortet .. OK USA (eller noe sånt) 10 sek.
    På Kastrup CPH-IAD var det tilsvarende spørsmål, men da også om jeg hadde sjekket inn koffert og når jeg da sa nei, ble det noen spørsmål om hva jeg skulle i USA ... Max ett min.
     
    RoadKing liker dette
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager, jeg ble farget av at @ValdresBjarne skrev SSSS, da er den ekstra sjekken som jeg skisserte. Vanlig sjekk går akkurat så fort som du sier.
     
    Eddie47 liker dette
  18. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Det er riktig. Jeg har reist OSL-ARN-LAX 7 ganger siste året. 2 ganger fikk jeg SSSS. Da tok det ca. 2 minutter ved gaten på ARN, ellers tar det 10 sekunder.
     
    Eddie47 liker dette
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Avsporing:
    Jeg fikk testet SSSS flere ganger innenriks i USA i 2002/3...

    "Single male, one way ticket!"

    Ingen grunn til å ønske det!
     
    jgroneng liker dette
  20. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar! Greit med noen oppklaringer! Jeg tok kontakt med SAS Kundeservice om fremmøtetid på Gardermoen, og de anbefalte 3 timer før avgang. Vi er såpass forsiktige av oss at vi kommer til å etterleve dette, men det må da være overkill? 3 timer er lang tid, spesielt når man faktisk har fasttrack og ikke er SÅ køutsatt ved sikkerhetssjekken som de øvrige reisende... Blir en tidlig oppvåkning fredag, når flyet har avgang kl. 0700....
     
    jgroneng liker dette

Del denne siden