SAS Plus billigere enn SAS Go?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianR, 26. mai 2016.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor vanlig er dette?
     

    Attached Files:

  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Sett det mange ganger, men ofte en indikasjon på at etterspørselen i Go er høy (min teori) og at Plus-prisen justeres opp i løpet av kort tid (min erfaring).

    Unntak: Ved Plus-kampanjer kan Go-prisen være høyere enn Plus gjennom hele kampanjeperioden.
     
  3. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Självklart - men det er ingen pågående kampanje så vidt jeg kan se. Jeg booka uansett reisen. Synes forøvrig det er svinaktig dyrt å betale 3400,- tur/retur EVE-OSL. Selv i juli.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Dette skjer ofte. Jeg har mange ganger booket plus istedenfor go pga dette :)
     
  5. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er riktignok en Eurobonus-tråd (og jeg er frelst etter at jeg fikk gullkortet...), men når det koster tusenlappen mindre med Norwegian er man fristet. Kan i alle fall avbestille Plus-billettene om det blir krise på økonomifronten.
     
  6. havlam

    havlam Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Booka SVG-EVE t/r via OSL i plus i forrige uke til 2600 i midten av juli, det var ca 600 kr lavere enn rimeligste GO-billetter, var rimelig fornøyd med den!
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er noen vanvittige priser opp og ned fra EVE. Har man gull så kan man ta seg en "gratis" tur til f.eks Washington eller Chicago om man alikevel skal til Oslo. Grunnen til at jeg sier gratis er forde disse destinasjonene ligger på rundt 3000kr på kampanjer og vil gi deg 10 000 poeng om du har gullkort, som du igjen kan bruke på innenlands reisen din mellom Oslo-EVE pluss noen hundrelapper i avgifter.
     
    knutfin and RoadKing like this.
  8. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    hei, her er grunnprisene til SAS Oslo - Bergen med SAS og da ser man jo lett at det er mange bookingklasser for plus (her merket som flex) som er lavere enn prisene i go (happy).
    Vet jeg om at jeg kanskje skal på en reise reserverer jeg alltid plass i SAS PLUS og så ser jeg hva som skjer når alt er avklart. Om det går litt tid er ofte prisen jeg har reservert mye lavere enn det som finnes i SAS GO. Dette er jo ikke helt svar på starten av tråden, men jeg pendler opp og ned vestlandet og prisene er jevnlig nesten lik på go og plus

    upload_2016-5-27_8-36-27.png
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tell me about it.. Booket ikke mindre enn 10 flighter dit i går.. Ble en dyr affære..
     
    RoadKing liker dette
  10. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevd den prisingen flere ganger, som oftest når en kampanje går.

    Sjekket Norwegian samme dag, 1 499,- for flexbillett. Enkelt en deal!

    Ja, jeg har som mål å fly mest med SAS for å klatre i EuroBonus-systemet. Men samtidig skjer det ikke til en hver pris, jeg er her inne for å få mest mulig ut for kronene når jeg reiser, ikke brenne penger unødvendig, med mindre en tredjepart betaler reisen min.
     
  11. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Og om du har en god firmaavtale med Norwegian får du gode rabatter på Norwegian flex, og du får fast track på alle billetter uansett klasse der det er fast track i Norden.
     
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ofte er sas
    Det stemmer. Jeg får flex billetter ofte billigere enn eco - på Norwegian igjennom jobben. Men like ofte er SAS Go like billig
     
  13. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei igjen,

    Jeg sjekket av ren nysgjerrighet samme flyvninger som jeg hadde bestilt i går kveld, og da hadde prisen gått ned med ca 500 kroner totalt. Ringte derfor 054000 og avbestilte den opprinnelige reisen for så å booke den på nytt til billigere pris.

    Flere som bruker å gjøre det samme?
     
    Petter B-C, Xflipper and anders82 like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss. Det er jo skuffende om Now or Never blir billigere dagen etter...

    Jeg sjekket forøvrig en tur jeg hadde til GDansk (som var et av reisemålene i går), kjøpte den for drøyt en måned siden, og der var det dyrere i dag enn den gang. Gjett hvor mye? Hint: Ryanair sin unnskyldning til å legge ned på Rygge ...
     
    KristianR liker dette
  15. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei der!

    Ser nå at jeg formulerte meg klønete. Den opprinnelige reisen ble ikke booket under Now or Never på torsdag. Den ble booket samme dag som jeg opprettet denne tråden.

    Det jeg egentlig lurte på var om folk bruker å følge med prisutviklingen underveis og eventuelt avbestille plus-billetter om dem faller i pris (slik jeg har gjort denne gangen) og booke på nytt.

    Mvh
    Kristian
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Spesielt under "barn reiser gratis" har jeg klart å hente inn en god del kr på dette :)
    Har på et tidspunkt også hatt bookinger på 5 hotell til samme ferie. Og flere ganger hatt flere PNR på samme fly :D
    Men jeg er jo også sinnssyk:)
     
    mathiasfe, Bernhard2, Edin and 2 others like this.
  17. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, vi pleier å shoppe plusbilletter og så ringe inn og avbestille etterhvert som det blir dobbelt opp. Har spart gode penger på dette, og folka på kundeservice skjønner med en gang hvilke de skal kansellere :p
     
  18. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Barn reiser gratis er et kjempetilbud fordi det også gjelder for plus :) avbestillte bonusbilletter og kjøpte plus på salg i fjor. Omtrent samme sluttsum men masse poeng inn på familiepooling.
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Helt klart, derfor må vi få beholde family pooling.
    Håper SAS snur og beholder det som det er.
     
  20. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekka helt tilfeldig prisen på en reise jeg bestilte for en uke siden i påskehelgen. Bestilte Plus da det var slik at jeg kanskje måtte endre på datoene en dag +/-. I Plus betalte jeg da 5000 kroner t/r. Go kostet da 4000 kroner t/r.

    Nå kostet fortsatt SAS Go 4000 kroner t/r. Plus kostet derimot 2700 t/r. Avbestilte med en gang og og bestilte til ny pris, noe som resulterte i 2300 kroner spart.

    Syntes det er sykt rart at Plus plutselig er 1300 kroner billigere enn Go... Men for all del, klager ikke. :D
     
    DanH and Eddie47 like this.

Del denne siden