Noen år siden sist jeg reiste til USA, men er det fortsatt slik at om en bestiller SAS Plus, og må bytte fly i USA til United, så får en vanlig økonomi seter? Sist havna jeg helt bakerst/innerst fra New York til Denver.
Vanlig eco ja. Mulig flyet har noen seter helt foran i eco med litt bedre beinplass. Du får i alle tilfelle ikke First.
Du får ikke Economy Plus heller med SAS Plus billett. Economy Plus er jo bare bedre beinplass da, men greit på litt lengre strekker. Personlig anbefaler jeg å logge inn på United.com og sjekke hva det koster med oppgradering til First på strekket ditt. Det fine med United er at de alltid er villig å selge alle First seter for cash, men ulempen er at det er en slags dynamis prising så algoritmene slår inn. Oppgradering kan koste alt fra $59 til $1000 (lengre ruter koster mer).
Sist det skjedde for meg, hadde SAS c til sfo endte opp på ord og United videre spurte jeg ved Check inn om de ikke kunne flytte meg forover. Siden jeg jo egentlig fløy C men var satt bakerst i eco. Da fikk jeg ja og mye bedre sete. Men det var nok flaks. Men det er lov å prøve, om en betalt oppgradering ikke er aktuelt.
Før, "i gamle dager", ble jeg alltid plassert i Economy Plus på United fordi jeg var *A Gull, men det var med betalte billetter.
Det skjer dessverre ikke lenger. Kun betaling som gjelder med *A status…. Det som kan gå er at de fikser noen eco plus seter i United Club hvis det er noe ledig da.