SAS Plus Saver-billett i Europa

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av hansomlikerklm, 22. juni 2016.

  1. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Kjedelig at SAS reduserer litt på godene på SAS PLUS i Europa, men det er jo fint for oss som jobber på reisebyrå siden vi kan reservere og holde av SAS PLUS i Europa og ikke trenger å billettere før 10 dager før avreise :). Så finn dere noen flinke folk blant kollegaene mine som tillater at dere reserverer og holder av uten at dere risikerer noen gebyrer ved eventuell kansellering!
     
    RoadKing, Bubba and Insomnia4u like this.
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
  3. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig opplegg. Et raskt søk tilsier at prisen for Plus Saver er 550-650 kr. dyrere enn Go og 750-850 kr. dyrere enn Go light, men med samme ombookings- og kanselleringsbetingelser. Det betyr i praksis at man betaler fra 550 til 850 kr. for fast track-passering, lounge med kokossuppe og sur kartongvin, og en Ramlösa og polarrull ombord - og muligens en koffert, avhengig av omstendighetene.

    Merkelig også at så mange, såvidt jeg forstår SAS' pressemelding, skal ha etterspurt muligheten for Plus-billett uten ombooking og kanselleringsmulighet. Jeg tipper de har blitt oversvømmet av henvendelser av type: "Hei, jeg kjøpte forleden en SAS Plus-billett, men denne muligheten til å booke om og kansellere uten gebyr som dere tilbyr er jo bare tull og tøys. Men det var fantastisk med fast tracken på OSL, selv om det tok like lang tid som vanlig sikkerhet, og ikke minst den varme søte Rieslingen i loungen og rugbrødbiten med noe laksegreier på ombord. Kan dere ikke bare tilby en Plus-billett hvor dere dropper de kanselleringsgreiene men beholder Rieslingen og rugbrødet? Hilsen SAS-patriot".
     
    kaijoar, Jonbertel, Are and 9 others like this.
  5. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Helt enig. Det blir dyre polarruller dette her. Ramløsaen tør jeg ikke kødde med for jeg er gift med en fra Skåne, og de er megastolte over alt som kommer derfra :).
    Når kanselleringsgebyret er 1200,- for en t/r i SAS PLUS SAVER er det jo like greit å kjøpe en billett i SAS GO i mange tilfeller.
    Jeg flyr nesten bare SAS PLUS pga fleksibiliteten i billetten, så jeg havner lettere på SAS GO framover. Samtidig reserverer jeg mine egne billetter i Amadeus slik at jeg bare kan holde av i SAS PLUS og så se ti dager før om det blir tur eller ikke før jeg billetterer.
    Nei, dette her tror jeg ikke er smart av SAS.
    Hilsen en som plutselig fikk nytt reisemønster med 60 legs i Norge i året og som får stadig mer sans for SAS (kontra Norwegian) etter nesten bare å ha flydd intercont med KL/AF og partnere i mange år.
     
  6. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg venter bare på at de nå skal lansere SAS Go Flex så er hele rekka komplett :rolleyes:

    Jeg synes også dette er helt håpløst. Det blir jo nesten som å be om at alle statuskunder skal fly i SAS Go Light. Dette virker som et produkt for gamle folk på ferietur som synes at alt inkludert er bra. Jeg hadde forstått "greia" hvis Plus hadde noe du ikke fikk i Go, som blokkert midtsete.... :rolleyes:

    Du kan handle ganske heftig i SAS Go Light for 1000kr mer pr tur. :D
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Har lest det skal rulles ut til alle ruter snart :)
     
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    De tester det på typiske "charter-ruter", melder om "kjempesuksess" og ruller det ut på alle "business-rutene" også. Bra plan, SAS!
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Buuuu!!!

    Dette lukter vondt.
    Jeg har kjøpt opp en rekke Plus-billetter på salg tidligere, de kan jo kanselleres om det er et problem. Hvordan skal jeg forsvare dette om gebyret er kr 600,-?
    Håper virkelig ikke dette kommer på innenriks..
    Eller kanskje jeg skal håpe det, får jo oftere ledig midtsete i Go og forskjellen er liten ellers..
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Godt mulig, men travelpass gjengen sitter nok fast på 2b og andre favorittseter så det går nok greit :D
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Travelpass gjengen sitter ikke på B eller E seter ... tar heller neste fly enn å sitte på losers-seat....
     
    SAS-EBP, Are and Misterix like this.
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg ikke sikker på.. mange som tilsynelatende ikke bryr seg, og ikke alle ruter er som OSL/BGO.
    OSL-KRS eksempelvis tror jeg få TP-folk velger å vente 2-3 timer enn å sitte 40 minutter i midten..
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du har tidligere nevnt at du er ganske smal. Det er ikke jeg. Slik at sitter jeg ved vindu trenger jeg litt plass mot midten og sitter det en kar på min størrelse der blir det bokstavelig talt skulder mot skulder. Jeg forsøker å få midtgangen på korte flights, da er det kun hofter og traller som står i veien. Heldigvis da kun i korte perioder :D
     
    mathiasfe liker dette
  14. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    De som kjøper Plus Saver Stavanger-Bergen..... Null nada! Uten om det som er av fordeler på flyplassen. (Fasttrack)
    Hvis noen kjøper det blir jeg sjokka!:)

    Vet det ikke er for salg enda, men det kommer nok.
     
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Fru Scandipendler klarte å kjøpe en Plus Saver-billett til Paris, men heldigvis og gudskjelov kom hun til skade for å nevne det til meg i en bisetning omtrent 20 minutter før 24-timersavbestillingsmuligheten utløp. Dette er et så jalla konsept fra et forbrukerperspektiv at SAS ikke fortjener å selge én eneste billett med det. Fra SAS' perspektiv er det imidlertid genialt og hensikten gir seg jo selv: Det dreier seg om å lose folk over på 'nye' SAS Plus der hvor folk tidligere bestilte 'gamle' refunderbare SAS Plus-billetter (som nå er Plus Saver). Dermed ble Paris-billetten kostende kr. 1739,-, mens 'gammel' Plus (med kanselleringsmulighet) for det meste kostet 1300-1400,-.

    Hadde enda folkene i SAS' serviceavdeling vært like driftige som de som sitter i revenueavdelingen... eller kanskje er det nettopp dét de er.
     
    ILS2 liker dette
  16. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Hensikten er naturligvis å øke inntektene i Plus i Europa, det er vel nesten slik nå at Plus har blitt et litt for fleksibelt produkt når man ser på prisingen og hva det inkluderer.

    Det er ingen bedre måte å gjennomføre prisøkning på enn å endre produktet, så dette er jo en fin måte å selge Plus Saver til samme pris som "gamle Plus" og ta bedre betalt for Plus som da inkluderer fri avbestilling.

    Det enkle er ofte det beste, men ikke om det blir for billig!
     
    SASlovah4evah liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hjelp, jeg ramlet av her. Kan jeg plage deg til å utdype dette litt?
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kort fortalt. Det gamle sweet spottet i SAS dør. Plus i klasse A er genialt, koster knapt mer enn økonomi og er fleksibelt. Du får greit med poeng og mat, Lounge og fasttrack. Nå økes disse i praksis i pris.
    Lounge og fasttrack får du fortsatt men refusjon og endring får du ikke lenger.

    Jeg forstår godt hvorfor. Har selv avbestilt en lang liste med Plus da jeg booket inn mange påfølgende dager tidligere når utreisetidspunktet var usikkert..
     
    RoadKing liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, Takk for utredning.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er på vei til å booke noen SAS-flyvninger som jeg helst skulle ønske var fleksible, men jeg blir ikke helt klok på billettklassene. Kan noen gi meg en kjapp innføring i de forskjellige Plus-klassene mtp endringer? Det gjelder OSL-TRD t/r.
     

Del denne siden