Hvor mye snacks/drikke får man «gratis» før cabin crewet ber om betaling? Tenker altså på hvor mye snacks/drikke som faktisk er inkludert i SAS Plus billetten
Jeg har fått 2 enheter alkohol på SAS Plus innenlands mellom OSL-MOL x flere så kan ikke være en absolutt begrensing.
Dersom vi stiller spørsmålet litt annerledes da: Hva føles «riktig» å bestille på SAS Plus innenlands? 2 drikke og 2 snacks?
Så mye du vil konsumere ombord. Det er den eneste begrensningen (og står på menykortet). Er du j*vlig sulten så strekker ikke en rull og en pose nøtter til. Da er det bare å bestille det du vil.
Regelen er 1 alko enhet innenlands, men den strekker seg også til Svalbard. Dog, jeg har opplevd vet et par anledninger på OSL - EVE at også SAS mannskap har gitt 2 enheter. Forøvrig, på OSL-EVE-OSL pleier jeg å bestille en Mikkeler, en Cola Zero, en potetgull og svensk sjokoladekule yumm .
Min faste bestilling på Plus innenriks er rødvin (forresten nettopp kommet et nytt merke, den nye bedre enn den forrige), vann, nøtter eller chips alt etter tidspunkt på dagen, sjokoladeball, proteinbar (den nye marsipanutgaven i rosa forpakning er et kjærkomment tilskudd her), og en pose gott och blandat. Så det så!!!
Nei tenkte for eksempel på i går da fløy jeg CPH - OSL, så var jeg litt ekstra sulten, og da holdt ikke en polar rull, så spurte jeg om 2, og da fikk jeg beskjed om at jeg vente til de har servert alle, så kan jeg få en til. (Helt rettferdig det altså) Når hun sa det så begynte å tenke på hvor mye som er «sosialt akseptabelt»/lov å be om på en flight som varer i 60 min ish.
Ja, be til du skjemmes og gjerne litt til. Har flere ganger merket at de har prøvd å gå videre før jeg er ferdig og diskret late som det er nok. Men den skal vi bli to om
Bør vel stoppe når bordet er fullt? Opplevde en gang på OSL-AES at en politiker (fra Krf faktisk, så ingen alkohyler) måtte låne litt av mitt bord....
Ja, jeg er vel ikke den eneste som ønsker litt bedre behandling i SAS Plus? Syntes den eneste fordelen er eurobonus poeng.
Hadde de egentlig innført fritt matvalg innenfor Europa i steden for den evinnelige kuben, så skulle jeg vært greit fornøyd. At den vanlige maten skal være reservert kundene i Go tror jeg man må være svensk markedsanalytiker for å forstå.
Det er ikke alt man skal forstå seg på.. Om jeg ikke trenger grunnpoengene booker jeg SAS Go i Europa, og bestiller mat ved siden av. Drikke har man som EBD.
Helt enig! Man har jo faktisk betalt for det. Fikk faktisk med meg en hel pose med godsaker på vei ut av flyet engang, crewet syntes jeg hadde en lang reise igjen