SAS PLUS TRIP REPORT (SVG-OSL-CPH-WIEN)

Tråd i 'Reisebrev' startet av SVG_flyer, 15. nov 2017.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens, på torsdag skal jeg en tur til Wien på jobb med SAS , derfor tenkte jeg å skrive litt om turen. Tenkte at det var like greit å starte en tråd nå, så skal jeg legge inn bilder og referat underveis. Om noen innspill eller noe dere lurer på underveis så bare skriv :). Snakkes....
     
  2. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Fint atnoen rapporterer på disse legs!
    Flyr samme ruten 3-4 ganger/år. Hvilken bookingklasse har du? Dette er avgjørende ift om du sitter på OS Biz eller OS Eco ettersom Plus/Premium Eco ikke er innført i Europa enda....
    Ser ikke ut som du flyr de Embraer maskinene til OS og det er bra ettersom de har dårlig regulering av kabintemp...huttetu så kald jeg var sist jeg fløy OSL-VIE!

    God tur!
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Siden dette er en SAS Plus-report så flyr han kanskje SAS hele veien?
     
  4. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke umulig at han flyr SAS hele veien.....jeg bare antok at det involverte OS ettersom connections generelt SVG-VIE er dårlig/lange med SAS, men kanskje rutetidene er bedre nå i vinterprogrammet?
     
  5. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Hei igjen dere,

    litt info før avreisen: Billetten er booking klasse A altså sas plus saver og alle strekningene er med SAS denne gangen.

    Første legg: SVG-OSLO som SK 4004, avreise: 07:00 og ankomst 07:55, fly type boeing 737-800 reg nr: LN-RPL. Sete 1F.

    Andre legg: OSLO-KØBENHAVN som SK 1455, avreise: 10:00 og ankomst 11:10, fly type Airbus a321-200 reg nr: ukjent men kommer. Sete 1A.

    Det jeg også vil nevne til dere, men som jeg ikke skjønner helt. Ved sete tildeling bestilte jeg 1F men ble endret til 1A, uten at jeg fikk noe beskjed hvorfor. Også når jeg skulle sjekke inn, er hele sete konfigurasjonen til denne A321 endret, og helt motsatt av det som egentlig står på seatguru linken:
    https://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A321.php
    jeg skal ta et bilde kanskje noen av dere igjenkjenner dette flyet? Eller kan det være en ny A321 med nytt interiør? Merkelig altså.

    Tredje legg: KØBENHAVN-WIEN som SK 695, avreise: 12:15 og ankomst 13:55, fly type Airbus a320-200 reg nr: ukjent men kommer. Sete 1F.


    Til FFlyer, det er en lang reise i dag ja, 7 lange timer, men jeg håper/tror det går fint. Skal gå innom loungene, så håper tiden går fort.

    På søndagen blir det enda lengre tur, da er det Wien-Cph-Stockholm i sas plus, der etter Stockholm-Oslo med Norwegian, og til slutt Oslo-Stavanger i sas plus, så håper det går bra :), blir nok en trip report på denne turen også. Hold dere oppdatert bildene kommer så fort jeg er på vingene. Snakkes...
     
    Stuttfeiten, FFlyer, Kristian and 4 others like this.
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen, liten update fra forrige innlegg. På flyet til Oslo og nytt fly, rett før avgang ble nytt fly kjørt inn til gate 18, og Saga Viking (star alliance livery) 737-800 er på vei denne morgenen. Motor problemer med forrige fly ifølge kapteinen. Vi er i rute.
     
    LN-FHU and Eddie47 like this.
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Halla Oslo, da er det sas lounge (utlandet) som er første stopp, den nye loungen til SAS er helt stappfull så jeg droppet den, her derimot er det rolig og stille. Fly turen gikk meget bra, god service og ca 40min flytid. Landet helt presist på gardermoen, og her var det jammen kaldt altså, ny snø og -2 grader, men opphold og fint vær. Bilder av følger med.
     

    Attached Files:

    Stuttfeiten, Eddie47, Henrik and 9 others like this.
  8. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Update Emma Viking a321 OY-KBE.
     
  9. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Og ny kabin som antatt.
     

    Attached Files:

    Stuttfeiten, Eddie47, DanH and 4 others like this.
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag folkens, beklager for at jeg ikke skrev noe videre i går men pga forsinkelse på flygning mellom Oslo og København på nesten en halvtime måtte jeg gå direkte til Wien flyet da jeg landet 30min forsinket. Som nevnt ovenfor ble det altså en annen variant av a321 hos SAS denne avgangen og derimot noe nytt å se :). Før avgang fikk vi derimot beskjed om at toalettene bak i flyet er i ustand og mekanikere måtte til får å sjekke feilen, noe de til slutt ikke klarte å fikse og flyet ble da 25min forsinket ut av gardermoen. Selve flygningen i seg selv var meget grei, servicen var både og, kunne vært bedre men helt ok. Det var 52 personer i sas plus, og resten 147 i sas go denne formiddagen ifølge purseren, altså helt fullt fly. Under turen ble det en lett sjokolade og en juice fra ringi, og det tok ikke lang tid før vi var over danmark, kapteinen sa at han og hans svenske kolega skulle gjøre alt de kunne får å få oss raskt inn til København,noe de nesten klarte, men igjen litt forsinket ble vi.
     

    Attached Files:

  11. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Og turen til Wien ble denne ettermiddagen med OY-KAP a320, en 10år gammel fugl. Det var ca. 60% fullt fly denne dagen og ifølge kaptein Hansen var vi i rute ettersom vi takset ut før avgangstid. Siden beleget var ganske grei i dag antok jeg at vi skulle få en grei service i lufta noe vi sannelig gjorde. Etter noen minutter i lufta ble vi tilbudt en varm klut av en meget kjekk ung herre :). Både han og hans overordende sjef i kabinen var meget høflige og var innom kabinen over 5-7 ganger i løpet av turen noe jeg syns var meget bra i forhold til hva man ofte ser. Etter klutene var tatt vekk, var det tid til lunsj, og i dag på menyen var det kald kalv med bulgur, noe krem av noe, og noen merkelige sauser. Smak og konstisens kanskje 3 av 6 i stjernekast, ikke mer. Til det fikk varmt brød med oliven og paprika, som smakte helt greit. Til drikke ble sprite og en ringi. Etter lunsjen, var det på tide med litt snacks chips og nøtter, før igjen den kjekke herren kom med masse sjokolade som var "hoved dessert" etter lunsjen. Smakte bra faktisk og det må nok bli 5 av 6 stjerner på den altså. Det tok heller ikke lang tid etter før vår svenske første styrmann kom på høytaler og ba oss om å feste sete fordi var på vei til å lande i Wien. Følte turen gikk svært fort, noe den faktisk gjorde. 10 minutter før oppsatt tid var vi på baken. Må si at dette var en meget bra tur og SAS leverer sine saker. Men! Mat og det den er servert i er et stort problem og dette er noe SAS virkelig må endre på. En mat boks som det er umulig å spise fra, og små skeier og gafler er noe som virkelig ikke har noe der å gjør. Nabo damen fra København til Wien skulle åpne en saus som følger med i lunsj boksen, i det hun presset i innholdet sprakk det å sprutet på hele veggen foran henne pluss at hennes mor på siden ble rød i klærene. Jeg kan personlig ikke bli klokk på konseptet til SAS når det gjelder frokost,lunsj og middag. Jeg skjønner godt at mat i scandinavia er noe annderledes enn resten av europa, men for guds skyld, se på f.eks se til Turkish Airlines og Austrian Airlines, maten dem serverer i "business" intra Europa er helt supert, verken for mye eller lite. Jeg kunne gladelig betalt 200kr ekstra til SAS PLUS billetten for bedre mat, men at det serveres på brett, med ekte bestikk og glass som man drikker fra. På loungene også er det store problemer, egg,ost og skinke er daglig på fatet, det er sjeldent endringer, og i disse dager i 2017 vil folk ha endringer. Jeg sier ikke at alt med SAS er dårlig for all del, mye er bra, men vise ting må det og bør det endres på. Men alt i alt 4 av 6 stjerner er akkurat passelig for det SAS leverer. Stor pluss til besetningen fra københavn til wien på denne turen. Bilder følger med, og følg med på neste trip report fra wien til stavanger på søndag. Snakkes SVG_flyer
     

    Attached Files:

  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Dagens tips, du må booke SAS Plus S eller høyere for å få OS C.
    Har testet :)
     
    FFlyer liker dette
  13. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, folkens returen i wien-københavn-stockholm-oslo-stavanger i sas plus og norwegian economy kommer snart, pga jobb blir det litt utsatt, men som sakt det kommer. SVG_Flyer
     
    Stuttfeiten and Kristian like this.

Del denne siden