Var inne på en artikkel på Dagbladet i sted og da dukket denne artikkelen opp som en reklame for SAS. https://www.sas.no/eurobonus/aktuelt/bonusjeger/ Interessant nok nevnes insideflyer. .dk riktignok...
Jeg er litt bekymret for at dette blir for allmenkunnskap. Vi risikerer at tilgjengeligheten blir helt ape , bare se FRA-ICN i høst.. Og at priser øker og verdien på poeng går ned..
Kan vel være at flere får opp øynene rundt hvordan generere mere bonuspoeng men tror nok ikke at det genererer veldig mange flere som oss som plutselig flyr X antall turer ekstra ved 30 000 challenge. Etter hva jeg har lest i diverse aviser den siste tiden så er vel SAS mest interessert i å få flere til å benytte sine kredittkort.
Kanskje det blir mindre bonusplasser på de korte reisene Ser uansett ikke at folk flest får 95.000 poeng i løpet av 8 måneder på kredittkort slik som karen i artikkelen. Hvis man får 20 poeng per 100 kroner så tilsvarer dette en omsetning på 475KNOK (hvis man ser fra evt. bonus etc). Vet ikke hva folk flest bruker på kredittkort/kort - men kan ikke tenke meg at det er så mange som har en slik omsetning. De som har en slik omsetning har sikkert råd til en business billett uansett
Med tanke på hvor vanskelig det er å søke/finne/bestille bonusbilletter (da Biz med SAS og Biz/First med *A) så tror jeg mest på at det blir mere brukt på f. eks Plus i Europa. Eventuelt hvis dem begynner å lese her inne kan det fort bli j****g mye Champagne på @Are fremover Er jo heller ikke alle som kan ta seg fri fra jobb/skole utifra når det er ledige bonusbilletter. Og er vel enda færre som er like gærne som oss her inne som booker en tur bare for flyturen sinn del. Men at det blir mindre bonusbilletter å oppdrive under høytider kan jo fort hende.
Ta det med ro. Jeg tror heller at SAS vil slippe flere bonusbilletter enn færre i fremtiden. Deres samarbeid med deres Poeng-partnere avhenger av at kundene deres faktisk får brukt poengene de tjener igjennom samarbeidet. Hvis det er noen steder SAS vil kutte så er det på fordelene til EBG/EBD eller gjøre det vanskeligere å nå disse nivåene i lojalitetsprogrammene deres. Jeg ser tegn i den retningen i forhold til Master premium kortet som har bedre program i forhold til dette enn hva SAS har
Liker ikke at skal skille ut bonuspoeng delen, de kan ikke gi bedre tilgjengelighet, men jeg kan ta feil.
Nå skal man vel ikke helt utelukke at man kanskje må studere venn-diagramet over "folk som er meldem av diverse forum relatert til bonuspoeng" og "folk som leser artikler under https://www.sas.no/eurobonus/aktuelt/" ganske nøye for å se at det i det hele tatt er to sirkler. Edit: med mindre dette faktisk også er trykket opp i in-flight bladet da... Da kan det fort dukke opp en ganske ny sirkel.
Tror nok de aller fleste ikke har stayerevnen til å gjøre dette.. spesielt ikke om de ikke har mye utlegg i jobben eller lignende.. Ser bare min far, som har fått gullkort hos meg, og opplært i mente på at Norgesgruppen skal det handles på, og alle andre triks.. Han VET hva som venter om han er tålmodig, og konsekvent.. men støtt og stadig ligger han handleturen til Rema... Så jeg frykter vell ikke helt at noen slike artikler skal ødelegge noe som helst.. De fleste store aviser har jo kjørt tilsvarende artikler.. C
Jeg tror det var slike oppslag som tok knekken på opptjening på Norge rundt. Var flere oppslag med "Gullkort nesten gratis osv...