SAS øker kaspitet og frekvenser på noen ruter i S14 programmet: Denmark CPH-BRE Double daily service operated by AT7.,Route launched as daily service in W13. CPH-BER Expanded capacity morning and afternoon peak, operated by A319 / A320 CPH-BIQ Extended season MAY14-SEP14 CPH-SKG Extended season MAY14-SEP14 CPH-PUY Extended season MAY14-SEP14 CPH-MAD Double frequency from D15 to D1356 CPH-PMI Additional weekly frequency from D367 to D1567 CPH-SPU Additional weekly frequency from D6 to D36 CPH-GZP Extended season APR14-OCT14 Norway OSL-TOS New 10th daily service - peak afternoon from OSL, peak morning from TOS as of S14 OSL-ALF Improved afternoon timetable most weekdays as of S14 OSL-BER Daily operation in S14. DX6 operation launched also partly in W13. OSL-HEL Product strengthened during JUL14-AUG14 OSL-SPU Additional weekly frequency from D6 to D36 OSL-ATH Extended season APR14-OCT14 OSL-REK Additional weekly frequency = daily OSL-GZP Additional weekly frequency from D67 to D267 Sweden ARN-TKU Expanded capacity to AT7 (70 seats) on majority of flights. Change in effect from W13. ARN-TMP New fourth daily service ARN-PUY Extended season MAY14-SEP14 ARN-ATH Additional weekly frequency from D26 to D367 ARN-SKG Extended season APR14-OCT14 ARN-MAD Additional weekly frequency from D15 to D157 GOT-AGP Extended season APR14-OCT14 Skal være i salg fra senest fredag.....
Kommer det kutt som følge av dette? Regner med at de som vanlig kutter frekvens på travle businessruter, men det er vel ikke sikkert det er nok?
Ikke sikker på om det kommer kutt. Det flagges gjerne ikke så høyt av en eller annen grunn Men flåteutnyttelsen til SAS er en del lavere enn f.eks Norwegian sin. SAS sine fly er i snitt i luften 8,38 t om dagen(block hours) mens Norwegian sine er i luften 10,9 t om dagen.(Begge tall er fra årsrappoertene 2012). Så når SAS erstatter MD80 og B737-Classics med A320 og B737NG så bør det være grunnlag for å øke utnyttelsen av flyene. Tror det også er lagt opp til en netto-økning i Boeing flåten neste år (usikker på hvor mange B736 som forsvinner). Mange av rutene er leisure ruter, og kan nok flys når SAS har ledig kapasitet. CPH-BRE, ARN-TMP og ARN-TKU skal flys av Cimber. Og etterhva jeg kan se så er det vel bare OSL-TOS og OLS-ALF som skal flys i peak-hours. Det var min amatør analyse