SAS S14

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Dash, 16. okt 2013.

  1. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    SAS øker kaspitet og frekvenser på noen ruter i S14 programmet:

    Denmark
    CPH-BRE Double daily service operated by AT7.,Route launched as daily service in W13.
    CPH-BER Expanded capacity morning and afternoon peak, operated by A319 / A320
    CPH-BIQ Extended season MAY14-SEP14
    CPH-SKG Extended season MAY14-SEP14
    CPH-PUY Extended season MAY14-SEP14
    CPH-MAD Double frequency from D15 to D1356
    CPH-PMI Additional weekly frequency from D367 to D1567
    CPH-SPU Additional weekly frequency from D6 to D36
    CPH-GZP Extended season APR14-OCT14

    Norway
    OSL-TOS New 10th daily service - peak afternoon from OSL, peak morning from TOS as of S14
    OSL-ALF Improved afternoon timetable most weekdays as of S14
    OSL-BER Daily operation in S14. DX6 operation launched also partly in W13.
    OSL-HEL Product strengthened during JUL14-AUG14
    OSL-SPU Additional weekly frequency from D6 to D36
    OSL-ATH Extended season APR14-OCT14
    OSL-REK Additional weekly frequency = daily
    OSL-GZP Additional weekly frequency from D67 to D267

    Sweden
    ARN-TKU Expanded capacity to AT7 (70 seats) on majority of flights. Change in effect from W13.
    ARN-TMP New fourth daily service
    ARN-PUY Extended season MAY14-SEP14
    ARN-ATH Additional weekly frequency from D26 to D367
    ARN-SKG Extended season APR14-OCT14
    ARN-MAD Additional weekly frequency from D15 to D157
    GOT-AGP Extended season APR14-OCT14

    Skal være i salg fra senest fredag.....
     
    SASlovah4evah, AndersB and tommy777 like this.
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer det kutt som følge av dette? Regner med at de som vanlig kutter frekvens på travle businessruter, men det er vel ikke sikkert det er nok?
     
  3. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke sikker på om det kommer kutt. Det flagges gjerne ikke så høyt av en eller annen grunn :p

    Men flåteutnyttelsen til SAS er en del lavere enn f.eks Norwegian sin. SAS sine fly er i snitt i luften 8,38 t om dagen(block hours) mens Norwegian sine er i luften 10,9 t om dagen.(Begge tall er fra årsrappoertene 2012). Så når SAS erstatter MD80 og B737-Classics med A320 og B737NG så bør det være grunnlag for å øke utnyttelsen av flyene. Tror det også er lagt opp til en netto-økning i Boeing flåten neste år (usikker på hvor mange B736 som forsvinner). Mange av rutene er leisure ruter, og kan nok flys når SAS har ledig kapasitet.

    CPH-BRE, ARN-TMP og ARN-TKU skal flys av Cimber. Og etterhva jeg kan se så er det vel bare OSL-TOS og OLS-ALF som skal flys i peak-hours. Det var min amatør analyse :D
     
    SASlovah4evah and tommy777 like this.
  4. Petter

    Petter Powder hound

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    #1 Milagerun mål for oss i Norge, ikke rart de øker :rolleyes:
     
    Cecilie liker dette
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er S14 for noe?

    Fikk litt sjakkassosiasjoner. "Jeg flytte den løper til S14"
     
    Dash liker dette
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,421
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Summer2014 tenker jeg
     
    Dash and Fnate like this.
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde det var Praha eller Nice, jeg ;)
     

Del denne siden