Dette er heller ikke en "rant", men noe som gir meg litt latter her jeg sitter. Skal akkurat til å boarde SK til Kristiansand da de roper opp: "Vi ber passasjerer på seterad 10 og bakover, samt reisende i SAS PLUS og Eurbonus eller Star Alliance gullkunder om å boarde først" Fint nok det... Men det er bare det at det er 7 rader PLUS. Jeg sitter på rad 8 og er gold. Naboen er nesten også garantert gold (booket sete tidlig). Da er det snakk om maksimalt (iflg setekart) 3-4 personer som venter. Hva er det man legger til grunn når man velger rader? Det virker jo helt sinnsykt.
Artig måte å løse det på I AMS i går var det egen PRIORITY-kø ved boarding, adskilt med gjerder og stolper og piggtråd (neida). Skjønte ingenting jeg. Sånt har jeg da aldri sett hos SAS før.
De følger policy på KRS ihvertfall Og det er vel sjelden de gjør andre steder Mener å ha brukt egen "Priorityboarding-sluse" hos SAS på EWR....
SAS har aldri hatt taket på dette. Hjemmesnekrede og uautoririserte løsninger var mye morsommere den gang jeg selv herjet på gatene...
Med gode gamle PACS var det ikke noe problem å styre boarding prosessen på en god måte etter klasse, status og rader. Det var bare å predefinere kriteriene i systemet så nektet det å boarde folk som ikke oppfyllte dem. Men hvorfor de gjorde slik de gjorde på Fnate sin flight skjønner jeg ikke. Har aldri opplevd rad 10 og bak, kun 12,14,16 og til og med 18 og bak (og da gjerne med inngang bak). SAS får til priority boarding på EWR ja, i motsetning LH som ikke klarte det samme for First Class en gang..