Sas sine nye fly og de som blir oppgradert...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jtmath, 31. okt 2014.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Hei..

    Er det noen her inne som vet noe om når disse kommer på plass??
    Og event hvilken ruter??
    Tenkte mest på de oppgraderte?

    Nye fly A350-900 XWB kommer vel ikke før 2018?

    For meg en CT i løpet av 2015 så jeg gidder ikke kaste den bort disse gamle møkka fly de har i dag :) Jeg vil ha nytt og moderne. Fløy med Sas til NY både Biz og Eco, mareritt i forhold til Singapore A og Thai A og Qatar A :)
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kommer ikke til å bestille noe før alle flyene er oppgradert, og det blir vel mot slutten av neste år.
    SAS har vel noe rotasjon på flyene sine (?) og det kan alltid bli tekniske feil som gjør at du havner i gammel Biz..

    Gleder meg kjempemasse
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm... Hvordan er Lufthansas businessclass relevant når trådstarter skal/vil fly SAS? ;)
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøver ikke være vanskelig, men jeg skjønner helt ærlig ikke hva du forøker å si?
    Jeg skrev at pga. teknisk/rotasjon på flyene vil jeg ikke ta sjansen på å booke SAS før alle flyene er oppgradert. Og du nevner LH?
    Jeg har ingen interesse, samme som trådstarter av å fly SAS gammel Biz (eller Lufthansa ny eller gammel biz for den saks skyld).
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Altså, jeg forstår hva du skriver, men ser ikke hvordan det er relevant for tråden.

    Trådstarter har en CT som han vil bruke på SAS ny business, fordi han "gidder ikke kaste den bort disse gamle møkka fly de har i dag". Og den eneste måten å være sikker på det er å vente på at alle flyene er oppgradert.
    På samme måte som du får lov til å bruke din CT på flere timer i disse setene du allerede har kost deg i må jo trådstarter få bestemme at han ikke vil (flere seter til deg!).

    Hvorfor trekke paraleller til andre selskaper når tråden dreier seg om SAS?
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Da er jeg med. Jeg oppfattet helt ærlig ikke før nå at du ville advare trådstarter mot at dette kunne skje i andre selskaper han kunne finne på bruke sin CT hos.
     
  7. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja dette ble en inntressant tråd :) Ida,det jeg mente med møkka fly er at jeg samenligner Sas sine fly mot Singa og de jeg nevnte ovenfor,er blitt borskjemt der gitt,service nivå og komfort er ikke det samme oss Sas som det er på de Asiatiske selskapene som jeg bruker mest. Klm er også kjempe bra,jegble jo meger skuffet når jeg reiste med Sas til NY i 2012.Jeg fløy da i eco fra Cph,maten var grei,og jeg bestilte ekstra drikke så skulle de ha ekstra betalt:eek: Og alle filmene gikk i Loop og skjermene måtte jeg ha forstørelseglass for og se på :) Og jeg bestilte da Biz på hjemme veien,gledet meg til det helt til jeg så sete og vilken funksjoner det hadde,Flatbed (NOT) jeg lå jo i nedoverbakke :( Servicen og mat var bra :) Og tv skjermen var dårlig. Så var glad jeg hadde mitt nettbrett og Qc 15 :) på flytur med Sas.
    Så det jeg ville fram er når jeg først har fått meg en CT i løpet av 2015,så vil jeg jo vente med og få prøvd ut de nye oppgraderte flyene på longhaul. For CT er vel gyldige i 2 år fra du for den??
     
    SASlovah4evah liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Mener akkurat å ha lest at CT kun er gyldig i ett år?
     
  9. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    "Gyldig ut opptjeningsår + 12 måneder." :)
     
    Travellingalf liker dette
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som kjenner vedlikeholdsplanen / re-fittingen - På Flyertalk, kan man nærmest følge LHs fitting av Neue Business Class dag for dag....
     
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Dato og rute for første flyvning med ny Business-kabin kommer på forsiden her om en knapp time ;)
     
    jtmath and KristianSk like this.
  12. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det skal bli gøy og se hva som dukker opp :)
     
  13. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Dere har også tatt dere bryet med å spørre SAS?
    Hvis denne saken kun er laget med grunnlag av spørringer til ExpertFlyer så vil jeg si at dette er ganske tynn journalistikk.
     
  15. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    SAS er dessverre veldig tilbakeholdne med informasjon rundt den nye kabinen. Det er egentlig ganske forståelig, siden det er mange faktorer som kan føre til endring i datoer.
    Artikkelen må tas for det den er, nemlig søk i Expertflyer med alle forbehold det medfører (som nevnt i artikkelen).
     

Del denne siden