Hei! Jeg har bestilt en bonusreise tur/retur til EWR med SAS, men vi skal egentlig feriere i Florida. Derfor har jeg søkt med SAS sitt søkeverktøy for Star Alliance for å finne tilslutningsbilletter å legge til både på utreise og hjemreise, der er det ingen billetter fra EWR til FLL eller fra TPA til EWR de dagene jeg trenger. Men når jeg søker på United.com, så der det ut som om det er ledige bonusbilletter. På economy-class billetter står det 15K + 50 kr. Så er det noen First everyday award billetter til 35K + 50 kr. Men er dette noe annet?
Bruker mer eller mindre kun United når jeg søker opp bonusreiser. Har kun opplevd en gang at Tallin ikke har funnet det jeg har funnet der.
Bare bruk United, men ikke bry deg om "prisen" de skilter med. Den er for United sitt bonusprogram. "Saver Award" er det du må se etter, "everyday award" er ikke seter som kan bookes på EB-poeng.
Takk for svar! Vet dere om det noe mønster i når United legger ut bonusbillettene sine i First? Er det fremdeles slik at SAS plus ikke kan kombineres med verken First eller Economy?
United har ikke first lengre. Vet ikke hvor lang tid i forveien de legger ut business-billetter. Jo, SAS Plus kan kombineres med både det ene og det andre, men om du bare har ett leg i business må du betale fullpris business (for poeng) tur/retur. Edit: Du mente kanskje United "First" på innenlandsflyvninger. Det regnes som businessbilletter hos SAS. Vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det først. Har faktisk en slik flyvning fra San Diego til Los Angeles neste måned
Det stemmer, det var First saver billetter innenriks jeg tenkte på Jeg skal ringe Tallinn imorgen og se hva de kan finne til meg. Jeg har tidligere fått beskjed om at dersom flyvningen fra OSL-EWR er i SAS plus, så må det være ledige billetter i buisness med United dersom jeg skal fly videre med dem, fordi man kan ikke kombinere SAS plus med united economy på bonusreise. Har du fått dette gjennom?
Aldri hørt om. Har selv booket denne reisen nå i februar: EVE-OSL 737-700 SAS Plus OSL-LHR 737-700 SAS Plus LHR-SFO 777-200 United Polaris Business (ny config) SFO-LAX A320 United Economy SAN-LAX E175 United First LAX-CPH A340-300 SAS Business CPH-OSL 737-800 SAS Plus OSL-EVE 737-800 SAS Plus
Begrensningen her er at man ikke kan booke *A-bonusreiser i premium economy, så SAS Plus over dammen kan ikke kombineres med United-flyvninger. Skal du gjøre dette må du enten dele opp bestillingen eller reise i Go / Business på OSL-EWR. Innen Europa regnes SAS Plus som business class, så her er det fritt frem å kombinere klasser.
Da er det jo lov å håpe Her kombinerer du jo SAS Plus og United economy ja... Booket du denne reisen på telefon med Tallinn? Men Trygveat, du sier at den kombinasjonen som KristianR i sin booking ikke går? Det er den beskjeden jeg også har fått når jeg har prøvd å bestille lignende...
Det som ikke går er å fly SAS Plus interkontinentalt om reisen består av flyvninger med andre selskaper enn SAS og Widerøe. @KristianR flyr SAS Plus i Europa, det kan kombineres fritt med andre selskaper, uavhengig av klasse.
Men kan man fly SAS buisness over dammen, og så videre med united economy innenriks i USA? Eller må man fly videre med United First saver da?
Om om man ikke har CT/Talinn, får man like mye hjelp av vanlige SAS? Hørt at de ikke er like fleksibel og ikke hjelper til med ruter som deres egen søkemotor ikke viser...
Business og økonomi går fint, men slike reiser må bestilles over telefon da *A-verktøyet på sas.no ikke klarer å kombinere klasser. Merk at det også her er Saver som gjelder om du bruker United.com til å lete opp billetter.
Det går bra å booke kombinasjon, men da må det finnes billetter i economy på flyvningen du vil gjøre i USA uten at disse er knyttet til flyvningen fra Europa til USA. Jeg har et eksempel som er brennaktuelt siden jeg akkurat la på røret med Tallin: Ved å søke på SAS sin Star alliance bookingside fant jeg billetter i business OSL-LHR-IAH (Houston) og jeg fant billetter i økonomi OSL-LHR-IAH-AUS (Austin). Det gikk derimot ikke å booke OSL-LHR-IAH i business med IAH-AUS i økonomi fordi det bare var mulig å bestille bonusbilletter i økonomi IAH-AUS på morgenflyvningene den dagen. Den billetten i økonomi jeg fant først var bundet til LHR-IAH-flyvningen. Til info er det dette som kalles married segments. Selv om jeg visste at det 99% sikkert ikke gikk å booke denne reisen hele veien til austin med business på den lange flyvningen så ba jeg agenten om å prøve. Dette skapte derimot bare forvirring, for overraskende kom hun tilbake og sa det gikk greit, men det hun hadde fått til var å booke OSL-LHR i Plus og resten i økonomi
Går denne kombinasjonen her: TPA-EWR i United economy saver EWR-OSL i SAS GO EWR-SVG i SAS PLUS ? Det er ledige billetter i SAS GO fra EWR til OSL, men man må via BGO for å komme seg videre til SVG i GO. Men det er ledige billetter direkte om man flyr SAS plus. Dette er med bonuspoeng og CT, så jeg må ringe Tallinn. Vi har to ungdommer med oss på tur, og dette er foreløpig eneste måte å få dem på samme fly som oss over dammen Beklager alt maset mitt, og takk for god hjelp
Jeg er usikker på om jeg skjønner spørsmålet helt, men jeg kan bekrefte at du kan blande klasser på en CT-billett, f.eks. økonomi på en strekning og business eller plus på en annen. Jeg har dårlig erfaring/liten tillit mht. tilgjengelighet med UA/økonomi om en søker/ser på Uniteds sider og skal booke CT. Uansett, Tallinn er de som har det endelige svaret, selv om en av og til må bruke agentruletten.
Hvem flyr EWR-SVG? Fra spøk til alvor, det skal være mulig, men det er bare Tallinn som kan svare på om det går an å kombinere de billettene i dette tilfellet.