Fantastisk. Så på flighter til Tel Aviv og LPA så må kabinbesetningen ha med seg penn og papir for å holde styr på hvor mange flasker vann de enkelte i SAS Plus får utdelt? Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bruker tid på selve flyturen for å bestemme servicenivået istendenfor hvor man fly. På den 30 minutter lange flyturen fra CPH til HAM får man tylle i seg tre enheter med drikke, mens på OSL-TOS som er nesten to timer, så får man bare en? Og hva med intra nordic?
Kan ikke skjønne at det er utbredt "problem" at folk drikker mer enn tre enheter på en flight i Europa. Jeg har tidligere drukket 2-3 GT, brus og sparkling water mellom Oslo og London med BA i Eco, men det var fordi flyvertinnen insisterte. Det var altfor mye for meg.
Småligheten deres kombinert med en "premium" klasse begynner å bli latterlig. Oslo - Middelhavsdestinasjoner kommer jo fort på 3-4 timer. En Champers eller drink først. Så mat med vin, og en cognac etterpå... Ikke prøv å spør om en øl eller GT etter det nei. Hva hadde det kostet dem å oppheve denne begrensningen. SMÅPENGER!
Så sterke drinker som 'dessene til SAS mixer, så kan jeg må en måååååte skjønne det, men. Smålighetene fra de som kommer opp med alle disse finurlige "service"-løsningene tar jo ingen ende.
Dette er helt på høyde med å betale for chips i SAS Business Som EBD har jeg rett til gratis drikke i SAS Go. Men i SAS Plus derimot der må jeg betale for nr 4, eller...? EBP da, hva skal de få 3+1, 3+2 eller kanskje 3-1? Her skal det bli noen interessante diskusjoner med crew fremover
Superenkelt å løse det problemet. Gjør som Lufthansa m.m og åpne alt som serveres. Er ikke vanskeligere enn det.
Gjør ikke SAS dette? Lufthansa serverer jo også drikke fra store flasker, da er det vanskelig å hamstre når alt kommer i glass..
Tyskerne serverer Cola, vann og vin fra store flasker. Cola Light, Sprite og ikke minst Warsteiner øl serveres altid fra flaske eller boks. Hos Lufthansa åpner de konsekvent alt. Nei SAS gjør som oftest ikke det.
Da er man jo nødt til å trykke opp alle menyene på nytt når de finner ut at dette også bør gjelde soft drinks (om det ikke allerede gjør det, som jeg tror). Ingen god idé.
Hahaha, du vet at det er mye mer å hente i kantina? Kanskje det er løsningen fremover, sitte å sippe på dispenser cola fra loungen ombord fordi SAS er så kipe
Her er sutrekoret igang som vanlig... Men ja, kanskje en ide for SAS å begynne å servere i glass slik Lufthansa gjør.
I Plus får man jo bare glass med vann. Man kan kun få 3 glass med vann på en flyvning OSL-LPA? Det tilsvarer jo én flaske...
Bara för att undanröja tvivel gäller det alkoholhaltiga drycker. Men ja, frågan är hur mycket "simplicity" det är och hur konsekvent CA är på detta...