SAS - Sparer 1905,- kr med å splitte en t/r reise i to bookinger

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Skarven, 11. febr 2020.

1. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiser veldig mange innenriks reiser med SAS hvert år. Min «hjemmehavn» er HAU, men nå begynner prisene bli veldig høye så jeg ser på alternativer, spesielt når jeg må bestille rett opp mot reisen. Norwegian er et alternativ, men da jeg bor ganske nær SRP (Stord) ser jeg at i mange tilfeller at det er mye å spare på å reise fra Stord. Gratis parkering er en av fordelene på Stord Lufthavn :)
    Når jeg legger inn SRP-OSL-TRD 07:00 den 4. mars med retur KSU-OSL-SRP 14:20 den 5. Mars blir prisen kun i Pluss og kr. 5357,- kr. Splittet jeg opp reisen får jeg GO billetter og prisen går ned til 3452,- kr. Ringte SAS og de kunne ikke forklare hvorfor GO billettene ikke var tilgjengelige med t/r. Noen som aner hva som er årsaken til at prisen t/r tvinges opp i «Pluss»?
    Sparer 1905,- kr med å splitte reisen er ganske ekstremt...

2. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Interessant. Men FEIL forum!! Dumt å vekke meg når det ikke er en REISEDEAL

Xflipper, NoLimit and Skarven like this.
  3. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Kan noen flytte tråden til der den hører hjemme :)

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,973
    Bonuspoeng:
    293
    Kunne ikke SAS hjelpe deg å booke heller? Du sparer ikke 1905kr direkte på å splitte reisen, men som en konsekvens av at du får kjøpe den i Go. Hva koster to enveis i Plus?

Skarven liker dette
  5. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte «diamond service» og traff en svenske som ikke ante om hvorfor dette var slikt. Han kunne/ville heller ikke hjelpe meg, ganske inkompetent type. Vurderte å ringe en gang til, men gav blaffen.
    En pluss reise som splittes blir 6,- kr dyrere der tur blir 9,- kr opp i pris og retur 3,- kr billigere. Rart...

Del denne siden