SAS standard på renoverte fly

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av NoSAS, 19. sept 2015.

  1. NoSAS

    NoSAS Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Dette er tatt i dag på SK 908 fra NY fra et av deres ny renoverte fly.
    Høy standard. Av en eller annen årsak skjer dette meg ofte de få gangene jeg flyr luftfartens NSB.
    Detaljer som dette er årsaken til at jeg prøver å unngå sas.
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      759.1 KB
      Visninger:
      451
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,511
    Likes mottatt:
    6,284
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til Bonusfeber

    Det der er skikkelig kjipern. Enig i det. Jeg hadde en tilsvarende på et annet flyselskap der jeg holdt på å eksplodere inni meg, da et crew skulle ommøblere hele glass og bestikkbeholdningen 4 timer før landing på en nattflight.

    Men shit happens, desverre. Ikke bare med SAS. Det er en del av det å reise. Det er 90% opptur og 10% nedtur.

    Ha en fin kveld.

    Fnate
     
  3. NoSAS

    NoSAS Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Shit happens, men ikke for ofte. Når man kun setter på et merke at underholdnings anlegget er defekt, då skjønner man ikke at man lever av service. Shit happens skjer dessverre oftere på sas sine fly enn andre. Tilfeldig....NEI

    Ha en riktig fin kveld!
     
    Last edited: 19. sept 2015
  4. shyneno

    shyneno Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    ser ingenting jeg :p
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,511
    Likes mottatt:
    6,284
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde sendt dem en epost om det. Ikke utenkelig at du får noen Eurobonus poeng som kompensasjon. Det burde du ihvertfall få.

    BA gir vel 5-10.000 poeng i comp for defekt in-flight entertainment.
     
    braathens safe liker dette
  6. Darkcho

    Darkcho Senior Medlem

    Innlegg:
    1,185
    Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    113
    Hei! Har fått samme selv engang, samt en C stol som levde sitt eget liv. Men så er det engang slik at ting gjerne må byttes ut, krever en tekniker, eller av helt andre grunner ikke bare kan fikses mellom 2 avganger. At de setter på klistremerket ser jeg null problemer med. Kjedelig når en får et sete med INOP selvsagt, men alternativene kan jo fort være: a) ikke få fly business som du hadde booket b) ikke få være med om det er fult.

    Slikt skjer som @Fnate sier. Uhorvelig kjedelig når det skjer, men shit happens.
     
    braathens safe liker dette
  7. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    186
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg og min bedre oppgraderte for poeng ved gate på en SK langtur, dvs for meg ble det gratis siden in-flight var defekt. Supert, hadde tenkt å sove uansett.
     
    Last edited: 19. sept 2015
  8. NoSAS

    NoSAS Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Når en betaler fullpris forventer man å få hele varen. Enkelt og greit.
     
  9. Ida

    Ida Spoiler mixer

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg er ying, er dette min yang? :p

    Hvis gresset er så mye grønnere andre steder så må du jo bare fly noen andre, så får vi se hvor lenge det går til du må bytte nick og lage ny tråd. For to ting er sikkert i livet:
    1) Alle flyselskap har tekniske feil fra tid til annen, noen ganger er det en kontakt som ikke gir strøm hos SAS - andre ganger er det en full motorkollaps som fører til brann hos British Airways. Sånn er dessverre livet.
    2) Det vil dessverre ikke endre seg uansett om man nekter å godta at tekniske feil på maskiner som kjøres 22 av døgnets 24 timer oppstår. Som flyskrekkguri har jeg måttet lært meg det, så absurd nok kan jeg forstå ditt ønske (men din årsak virker mer difus). For i min ideelle verden hadde det aldri kunne skjedd teknisk feil (da tenker nok jeg mer på vitale deler av flyvningen som loss of cabin pressure eller brann). Da hadde jeg slappa av og aldri vært redd for at en voldsom brann skal oppstå midt over Grønland. Men sånn er det ikke. Alle flyselskap, fra Qatar til Widerøe har tekniske feil fra tid til annen. Ingen er spart entropiens onde framgang. Og livet blir helt ærlig mye mer avslappa om man aksepterer det med senka skuldre. Trust me - been there done that!

    Du får garantert en kompensasjon som Fnate sier, alle flyselskap har en typisk sats fordi ting ofte fucker opp i kabinen hos alle flyselskap :)
     
    Adrian E and Larata like this.
  10. RedLine

    RedLine Senior Medlem

    Innlegg:
    358
    Likes mottatt:
    647
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du synes at dette er uhørt så anbefaler jeg deg slutte å fly Business med en gang. Opplever slikt småkrøll hos samtlige flyselskaper innimellom, kipt men ingen "big deal"

    Nå har vel SAS et eget lyduttak direkte i skjermen i Business også, så jeg ser virkelig ikke problemet...
     
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    1,003
    Bonuspoeng:
    113
    Er det en ting jeg har lært meg oppgjennom årene med reising så er det at nye seter og ny IFE er synonymt med at ting ikke funker som forventet med en gang. Alltid en del feil å oppstarten. Ofte er det det som er eldre og litt mer innkjørt som funker best, selv om vi som personer liker det siste nyeste heite hver gang. Forskjellen er kanskje hvordan selskapene takler det ifht. kundene, og at man der og da kanskje nevner for crewet at det er noe som ikke virker og at der jo er litt dumt. Hender de har løsninger på lager som et setebytte.
     
  12. elgaaen

    elgaaen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Det headsettet som henger der suger jo helt uansett, så det hadde jeg driti i og heller koblet meg inn i skjermen med egne høretelefoner!
    De kompenserer deg sikkert med masse EB poeng!
    God helg!
     
    Larata liker dette
  13. Herlov

    Herlov BA Gold, Eurobonus Gold InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,325
    Likes mottatt:
    3,519
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg må si meg enig med de siste talerne her. Det er kjipt å oppleve sånne ting, men tekniske feil skjer hos alle flyselskap og på både gammelt og nytt utstyr. That's life. Hvis de ikke fikser det ved første anledning, men lar det skure og gå, er det selvsagt en annen sak.
     
    Larata liker dette
  14. luftbusspassasjer

    luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor sender man en slik epost?
     
  15. blystan

    blystan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    568
    Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
  16. luftbusspassasjer

    luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18

Del denne siden