SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Dårlig med lounge hvis du flyr SAS fra Roma. Du kan kjøpe deg tilgang gjennom Priority Pass. Om du kan kjøpe tilgang uten vet jeg dessverre ikke.
     
    Jelde liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke Lufthansa egen lounge i Roma lenger? Det var iallefall en *A lounge.
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansa brukar Alitalia sin lounge i Roma. Ikkje verdas flottaste lounge, men ok for ein time (4,5 pga kansellering og ombooking var kjedelig!).
     
    RoadKing liker dette
  4. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om reisende med Lot Biz har tilgang til Fast track og lounge på Osl?
     
  5. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Det har dem.
     
  6. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Takk!
    Vet du om de har innsjekking via SAS eller egne skranker?
     
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har innsjekk for (stort sett) dei fleste *A flights, deriblant LOT. God tur!
     
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Litt OT, men på CPH er det faktisk Aviator som har handling for LOT (og flere andre *A-selskaper).
     
    Stuttfeiten liker dette
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg flyg NH i C frå HND/NRT til BKK og 16 timer her, for så å reise videre i F med TG. Kva lounger har eg tilgang til i Tokyo?
     
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Frå HND: ANA
    Frå NRT: ANA og United

    http://www.staralliance.com/en/lounge-finder?filter=expand ;)
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    @Stuttfeiten eg har sjekka denne, men det eg er usikker på er om ein TG-F leg på samme bestilling gjer meg access til F-Lounge(ANA Suite lounge) eit døgn før?
    Punscher eg inn ANA flighten i Biz, så får eg anna resultat en om eg set inn TG-F flighten frå BKK. Veit det er nokre regler på når ein kan få tilgang til F-lounger her og der, men eg finn ikkje noko klart svar. Men ditt svar er då at eg ikkje har tilgang til F-lounger i Tokyo?
    Eg driv og vurderer om eg skal prøve ANA Biz til BKK framfor TG-F 380. Då får eg prøvd ANA-Biz, meir tid i BKK(Usikker på om det er verdt det).
    Andre spørsmålet er om Suite-Loungen til ANA er så bra i forhold til den normale loungen, at det bør takast med.
    Tredje spørsmål er om ANA Biz i 789 er på høgde med TG-F i 380?
     
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Om du ikkje har ankomst/avgang Tokyo i F same dag, så ja. Eg har ikkje lest adgangsreglane til ANA og United sine lounger i Tokyo, men eg er temmelig sikker på at du ikkje får adgang til F-lounge i Tokyo med avgang frå Bangkok i F neste dag med eit anna *A selskap sjølv på same bookingnr.

    Spørsmål 2: Eg har ikkje vore på NRT, men i loungen på HND hadde eg det veldig bra. Dei hadde både rødvin og sushi. :) Om du treng straumadapter får du låne om du pantset boardingkortet ditt.

    Spørsmål 3: (Uten å ha reist med ANA C i anna enn B77W HND-GMP, eg veit; temmelig tynt datagrunnlag) ja, etter mi erfaring med Thai F (HND-BKK) er sikkert det meste betre. Det var tidenes skuFfelse for min del (med unntak av F-loungen i Bangkok, der hadde eg det veldig bra).
     
    ValdresBjarne liker dette
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for gode svar.
    Eg har funne ledige billetter med ANA i 789 med 1-2(1)-1 config, så då byttast den ut med TG-F i 380, då får eg testa ANA og god tid i Bankok. Så finn eg ut kva lounger eg kjem inn i!
     
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg ankommer med Thai C på morgonen kl 05.00 og skal videre med Thai-F kl 00.50 dagen etter. Har eg då tilgang til F-lounge ved ankomst? Tenke å sove nokre timer for så å reise ut til sentrum?
     
  15. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om AC rogue premium eco går som business i Europa på samme måte som SAS plus? Dette er høyeste klasse på min flyvning fra Zagreb til Toronto senere i sommer, og det hadde vært digg med loungetilgang.
     
  16. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk ikke så mye svar fra SAS sin chat, men hvordan er det man i praksis tar med en venn i lounge og fast track når man er blitt *Gold ?
     
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Noen steder kreves det fysisk EBG kort men andre steder går det bra kun med status på boardingkortet. Personen som du vil gjeste inn trenger bare å gå i sammen med deg så går ting av seg selv. I Fast track der man noen steder som f. eks på OSL skanner boardingkortet selv må personen du skal ha med som gjest gå rett etter deg i samme sluse. I Loungen på OSL er det akkurat det samme. Legg merke til at det er litt forskjellig om du flyr SAS eller et annet *A selskap.
     
  18. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    når du sier rett etter deg på fast track, menes det da i det klassiske "toget" type hel i hel? har jeg riktig når jeg har lest at det spiller ingen rolle om det er *G lounge/sas G eller vanlig sas lounge med gjest

    Edit: fysisk EBG kort er med uansett, i tilfelle det er tid for ett besøk på Sumo
     
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  20. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden