SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Hva? Flyr du biz? ;)
     
    RoadKing liker dette
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Thai skal ha dusj i følge *A!

    Edit: Mener at jeg så det sist uten og være 100% sikker...
     
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Eco..... :oops:
     
    jgroneng liker dette
  4. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om Priority pass fra gamle Amex(DNB) fortsatt fungerer?? Sjekket i appen til priority pass og på mitt digitale kort står det utløp august 2019 som utløpsdato...
     
  5. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    519
    Likes mottatt:
    2,676
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt virket forrige måned:)
     
    NoLimit liker dette
  6. redlund

    redlund Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Flyr OSL - ARN - LAX den 24. mars, og den 3. april flyr jeg hjem , LAX - ARN - OSL. Har en noen timer ekstra på LAX på veien hjem, så skulle gjerne hatt tilgang til lounge der. Flyr i Plus og er EBS.
    Før jeg starter på denne reisen kommer jeg til å mangle 6750 poeng for å få EBG. Det er akkurat det samme antall poengene jeg får for reisen til LAX... Dvs jeg blir EGB midt i denne reisen.
    Er det da mulig å komme inn i Star Alliance loungen på LAX på vei hjem? Må jeg kontakte SAS? Får jo ikke noe fysisk kort.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det bør gå fint. Et par dager etter utreisen får du poengene på konto som vipper deg over til gull. En dag eller to etter det endrer du eb-nummeret til EBG123456789 i bookingen og da bør det ikke være noe problem å komme inn i Star Alliance loungen.
     
  8. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Har man som EBS tilgang til SAS Lounge på OSL i den tillatte perioden om sommmeren / til jul hvis man reiser ut med TG955? SAS selger vel akkurat samme flighten selv, men som SK8635.
     
  9. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det er vel kun på SAS-metall.
     
  10. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    ankommer med SAS til Dulles (IAD), med fire timers opphold før jeg skal fly United videre innlands. Jeg kunne tenke meg en tur i Turkish loungen, ser denne er i terminal B, og jeg antar mitt United fly går fra terminal C eller D. Er det noen "feller" jeg må passe på her, eller kan man bevege seg fritt mellom alle terminalene når man er innenfor sikkerhetskontrollen?
     
  11. Dimind

    Dimind Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.
    Får jeg tilgang i LAX på denne ?
    Tenkte om det er restriksjoner på bestillingsklassen, siden det er CT-billett.
    Er kun EBS-medlem.
     

    Attached Files:

  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Hvilke kan du sjekke her: https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
     
    Dimind liker dette
  13. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Er du sikker på det? Jeg skal fly fra LAX seinere i år i biz (CT-bilett) og i sas.no på eurobonus side min under bestilling står det ikke
    • "Tilgang til lounge for 2"
    fra LAX... Er det noe bug?
     
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    @zerocool Du har iallefall tilgang til Star Alliance loungen med Biz billett, uavhengig om det er bonusbillett eller ikkje. Og uavhengig av status

    I bestilinga på SAS.no, så står det kun oppført tilgang til lounge når det er snakk om SAS sine eigne lounger så vidt eg veit. Du må aldri tru på SAS IT.

    sas it.jpg
     
    Last edited: 12. mars 2019
    OyvindN, McBuljo, thool and 3 others like this.
  15. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Hører på siste episode av podcasten TV2 B-laget. Jesper M. er diamantmedlem hos SAS, skulle for en gangs skyld fly med NAS i stedet for SAS. Fikk ikke lov å komme inn i innenriksloungen selv om han forklarte situasjonen. Bestilte da en Flex-billett hos SAS, gikk inn i lounge, avbestilte billetten når han var komt ut av loungen. Er dette et kjent triks/glitch?

    Hvis noen vil høre han fortelle begynner det på 24:20 i episoden fra 11. mars.
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke ukjent, men viser i mine øyne latterlig dårlig dømmekraft. Her skaffer man seg en gode man ikke har krav på ved å utnytte en fleksibel billett til egen vinning. Rett og slett svindel. Og så forteller han om det i en podkast etterpå.. glad jeg ikke er ansvarlig redaktør i TV2 og blitt bedt om å forklare den hendelsen.
     
    October, McBuljo, Kalsnes and 2 others like this.
  17. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har prøvd å gjeste inn bror og søster i SAS gull lounge på OSL i det siste?

    Det er jo ikke helt innenfor definisjonen av familie hos SAS,men hvor strengt praktiseres det egentlig?o_O Er EBG
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Siden du trykker på skjermen hvor mange gjester du skal ha med deg, hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger for å ta med både bror og søster.
     
    NoLimit liker dette
  19. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Har jeg aldri lagt merke til før:) Er det en skjerm vi kan trykke på ved slusene til inngang ved lounge utland? Eller tenker du på slusene inn til gull lounge?
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke hatt med meg noen inn på flere år nå så det går litt på automatikk, men det er helt sikkert noen andre her som husker hvordan dette funker på utland.
     
    NoLimit liker dette

Del denne siden