SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, den er meget bra. Buffet, ALA carte restaurant, stor bar, masse plass, dusj osv.

    Men reiser du fra terminal 5 så er det stress. Laaangt. Hadde heller funnet noe lokalt på terminal 5.
     
  2. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Tok 5 minutter med buss, men utfordringa er at ein må inn og ut av sikkerheitskontrollen, eller GÅ til terminal 3... Men må seie at à la carte restauranten imponerte stort. Var mykje betre enn det var på EWR.
     
    Gabface liker dette
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    YYZ Toronto : når jeg skal hjemover: Maple Leaf, eller er det andre *A som er bedre der? ( CT, så kommer ikke inn på signature loungen)

    CUN Cancun : Noen forslag til lounge der? (er optimist)
     
    Kalsnes liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Vi var på PP lounge der. Ikke all verden, men grei nok, med det obligatoriske. Bra internett. Ute i avgangshallen var det stappfullt så det var behagelig å ha loungen.
     
  5. Platypustaunter

    Platypustaunter Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    I første post i denne tråden (samt noen andre steder på nett) står det "hvis man reiser i SAS Plus i Europa velger man reiseklasse Business i Star Alliance Lounge Finder". Leser også på andre nettsider at en SAS Plus (Pro) billett fra Heathrow til Oslo skal gi loungetilgang. Men:

    Jeg fikk i dag svar på en melding jeg sendte Star Alliance for noen dager siden, der de svarte følgende (etter først å få avklart at reisende ikke har Star Alliance Gold Status): Unfortunately, we do not have any Star Alliance lounges at Heathrow. You would have access to a SAS business class lounge, but Heathrow doesn't have one either. You would have access to all Star Alliance and member airline lounges if you had Gold Status.

    Med andre ord sier Star Alliance noe helt annet enn hva jeg har fått inntrykk av online ellers. Er det noen som vet om det nettopp har kommet nye regler på dette, eller har rett og slett reisende med SAS Plus ikke lenger tilgang på lounge på Heathrow?
     
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Plus blir lest som Business i Star Alliance, og du har tilgang til Business Class lounger på LHR.
     
    Platypustaunter liker dette
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal snart fly OSL - EWR - BNA. Flyr SAS Business over dammen, og United økonomi videre til Nashville. Hvilke lounger har jeg tilgang til på EWR?

    United Polaris?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, United Polaris er kun for utgående IC Biz.
    Hvis du er *A får du tilgang til vanlig United lounge.
     
  9. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Så da kan jeg prøve Polaris på hjemturen.
     
    RoadKing liker dette
  10. Platypustaunter

    Platypustaunter Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kjempeflott, takk for hjelpen!
     
  11. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Reiser med SAS plus frå MPX medio august. Hvordan er standaren på LH loungen der??
     
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Eggerøra var god! Var der grytidleg om morgonen så fekk ikkje testa så mykje. Kaffi, børst, varmmat og diverse kaldmat. Ikkje kjempestor, så det blir kanskje fort fullt? Likevel: Heilt ålreit :)
     
  13. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Blir litt usikker her: telles SAS plus som business i *A, selv om klasse er A eller C? Hvilke bokstaver i klasse teller SAS plus og *A business? (1)

    Et annet spørsmål: (2)
    For å oppnå høyere statusnivå i eurobonus, man må fly antall ganger flyvninger. Men, på bonusreise tjener man ikke noe poeng, betyr det også at det teller ikke inn som en flyvning for å oppnå høyere status?

    Et enda annet spørsmål: (3)
    Hvis man er sølvmedlem i SAS, vil det telles som ingenting i *A? Med tanke på at man har tilgang til lounger og andre fordeler?

    Jeg kommer til å reise fra HEL til OSL med mellomlanding i ARN på 1. AUG. Jeg har SK billett sammen med min samboer og min mor som har sølv status. Vil det gi oss alle tre tilgang til lounge i både HEL og ARN? (4)

    Hvordan er det med lounge i CDG terminal 1? Vi skal fly med SK i jula. Har hørt at det er lite plass
    der, men vi får gratis tilgang som sølvmedlem. (5)

    Opplysning: alle SK billetter er eco med klasse: V, O, T, U.


    Du må ikke svare på alle disse spørsmålene, eventuelt du kan dele opp svarene. Takker for deres innsatsen. :)
     
  14. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Tar eit seint fly så håper det er plass :)
     
    Kristian liker dette
  15. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Bonusreiser teller ikke mot antall flygninger for status.

    *A gir ingen fordeler til EBS.

    Tilgang til lounge som EBS 8. juli til 18. august 2019 og 17. desember 2018 til 6. januar 2019) når du har en SAS-flygning. https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/ (Antar årstallene i juleferien er trykkfeil.)

    Ta med deg en venn eller opptil fire av dine nærmeste familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre og egne barn) inn i loungen når de også har en SAS-flygning.


    K
     
    Gribb liker dette
  16. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Er det alltid like varmt på de privatkontorene? Jeg har dessverre ikke hjørnet, jeg sitter i midten, og jeg lover, det er minst 28 grader her jeg sitter bak gardinen og spiser grønnsakssuppe med Lamo Wit.
     
  17. Adrian

    Adrian Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Reiser med Norwegian og må vær i OSL i 5 timer. Har EBG, kan jeg komme meg inn bare ved å scanne kortet mitt?
     
  18. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Nei. Du må fly med Star Alliance for å kunne bruke SAS-loungen.
     
  19. Adrian

    Adrian Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ok, har en SAS flygning fra OSL 8 juni som ikke blir brukt. Kan jeg bruke denne til å gå i loungen 7 juni?
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Har en reise MIA-EWR-LIS-OSL hvor MIA-EWR(eco) er på separat booking med United.
    EWR-LIS-OSL er i C med TAP


    United flyet lander 11 , mens flyet med TAP går kl 1800, mest sannsynlig får jeg da ikke levert fra meg bagasjen/kommet meg inn i gate området før rundt 1500.

    Med United ankommer jeg trolig terminal C.
    Noen som vet om jeg etter ankomst med United kan gå bort til United sin nye Polaris lounge, og få tilgang med boarding pass på mobilen fra TAP?

    Tanken er å slå ihjel noen timer der, før jeg henter bagasjen hos Baggage Service og leverer den hos TAP?

    Bonusspørsmål: Er det mulighet for United i MIA og sjekke baggasjen helt til Oslo selv om det er 2 separate bookinger?
     

Del denne siden