SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Vi flyr SAS C til EWR neste mandag. Er det noen lounge på OSL etter passkontrollen?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,469
    Bonuspoeng:
    293
    Narvesen? :p
     
  3. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Nei.
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    21,998
    Bonuspoeng:
    183
    Du må gå i Sas utenlands lounge og be de i skranken sjekke for deg hvor lang tid det er gjennom passkontrollen om du vil dra lounge besøket langt ut i tid :) Holder som regel gå når det lyser opp boarding :)
     
  5. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men kan melde om ingen kø i passkontrollen i dag :)
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer vel litt an på hva man er ute etter. Maten på The Loft synes jeg var dårligere enn SAS-loungene til og med, men mulig jeg hadde uflaks med tidspunktet på døgnet jeg var der. Drikkeutvalget var derimot veldig bra og dusjen anbefales!
     
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr fra BCN til OSL med madamen og datter (over 18) i dag. Ser at det ikke finnes noen *A lounge. Noen som har fått med to gjester med Loungekey fra SAGA? Det står maks 1 gjest i vilkårene for de tre tilgjengelige loungene.
     
  8. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan jeg svare meg selv i tilfelle noen andre lurer på det samme. Fikk først beskjed om maks 1 gjest, men med litt dragemassasje skled vi gjennom på Sala VIP Pau Casals alle tre.
     
    DanH liker dette
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Eventuelt kan du ved senere anledning kjøpte tilgang via f. eks LoungeBuddy ;)
     
  10. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det blir det samme. Maks 1 gjest som standard, uansett program.
     
  11. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    665
    Likes mottatt:
    2,333
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har noen preferanser på loungene på T1 i Manchester?
    Aspire Lounge vs The Escape Lounge
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan kjøpe tilgang for cash via LoungeBuddy. Enten for 1 eller så mange du vil. Dette teller da utenfor status du har, altså hele verden kan kjøpe tilgang hvis dem vil.
     
  13. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Du har helt sikkert rett. Tenkte det var lounge policy som gjaldt. På BCN er det i hvert fall ikke mulig å kjøpe tilgang:

    BCN__Barcelona_Airport_Lounge_Access__Spain____LoungeBuddy.png
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Da har du hvert fall sjekket ;) Finnes også flere sånne sider men husker ikke navnet på dem i farten.
     
    Rscott liker dette
  15. pepsi555

    pepsi555 Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Om jeg har forstått det riktig kan jeg ta med meg max 1 gjest inn på lounge med star alliance. Tenker da loungen i BKK. Men er det mulig å betale for resterende?

    Reisedetaljer:
    Tur: OSL-BKK + BKK-LHR
    Kabin Klasse: ECO
    Flyselskap : Thai (bestilt med eurobonuspoeng)
    Program: Eurobonus
    Status Nivå: Gull (kona har sølv)
    Reisefølge: 2 voksne + 2 barn + baby
     
  16. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    *A Gold = 1 gjest + barn under 2 år (usikker på om det gjelder en eller flere barn). Eventuelt kan dere kjøpe inn alle sammen i andre Lounger enn Thai sine via f. eks LoungeBuddy, LoungeClub etc.
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Thaiene er litt meir flexible en til dømes LH på dette. Men du kan prøve å sette att dei to ungene utenfor loungen, så tipper eg dei får bli med inn:)
     
  18. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    C42115C5-ECBE-4F71-A32C-EFF06E1241D5.jpeg Sitter i skrivende stund ombord i denne her fra CHQ til CPH. Blir 3 timer venting der før reisen går videre til SVG. Fruen er EBG, vi reiser i GO, kan vi alle 4 stikke på Loungen og fråtse litt? :rolleyes:

    Jeg erindrer å ha lest at dette skal være mulig, men klarte dessverre ikke finne det igjen akkurat nå:(
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    SAS EUROBONUS DIAMANT ELLER GULL
    Hvis du er EuroBonus Diamant- eller Gull-medlemog reiser på en flygning med SAS, Widerøe eller Star Alliance, har du tilgang til alle SAS Lounges ved avgang. Du må fremvise et ombordstigningskort fra samme dag med avgang fra den lokale flyplassen. Du kan ha med deg én gjest eller opptil fire familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre/barn). Gjesten(e) må også vise frem boardingkort for samme dag for en flygning med SAS eller Star Alliance med avgang fra den lokale flyplassen. Hvis du har en flygning med Widerøe, må gjesten(e) også reise med Widerøe.

    Hvis du er EuroBonus Diamant-medlem og ankommer med en SAS-flygning, har du tilgang til SAS Lounges ved ankomst. Du må vise frem boardingkort for samme dag med en SAS-flygning med ankomst på den lokale flyplassen. Du kan ha med deg én gjest eller opptil fire familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre/barn). Gjesten(e) må også vise frem boardingkort for samme dag med en SAS-flygning på den lokale flyplassen.
     
    Bonusduk liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Dere flyr FRA CHQ? Der har nok ikke SAS noen lounge. Da blir det ikke.
    I tillegg til det @Misterix skriver, så har EBG innehaver og 1 -en- gjest også adgang i * A lounger der dette finnes, når man flyr * A. Så, f.eks din fru og deg kunne gått i loungen (men ikke ungene), om *A hadde hatt lounge på CHQ, noe jeg dog betviler at de har.
     

Del denne siden