SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Star Gold gir deg tilgang til alle Star Alliance-drevne lounger med en Star Alliance-billett. Loungen på PRG er ikke en Star Alliance-lounge. Da må SAS evt. ha en egen avtale med den, og det har de ikke etter at de sa opp avtalene med samtlige tredjepartslounger for noen år siden.


    På CPH og ARN har du selvsagt tilgang, da dette er SAS-lounger.
     
    DanH liker dette
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk heller Star Alliance Lounge Finder på nettsiden. Der ville du fått opp at du ikke har tilgang. Tror faktisk den Navigator APPen er fjernet fra APP Store og kan kun lastes ned hvis du har lastet den ned fra før av.
     
    Shyneno liker dette
  3. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Selv om jeg egentlig ikke regner med å ha tilgang noe vei, kan man jo ha flaks: Reiser KRS-OSL i SK plus med madammen, og har noen timer å slå ihjel før tur videre til LPA med D8 - har jeg noe tilgang, eller må man betale seg inn? Ikke *G eller høyere å skryte av.

    Regner med jeg har tilgang de tilsvarende timene på vei tilbake etter ankomst fra LPA før videre tur til KRS i plus, men hadde vært kjekt med gratis øl og fin stol på vei ned.
     
    Shyneno liker dette
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    du har ikke tilgang nei, du får vel innenlands lounge på vei hjem men det er ikke mye å skryte av :)
     
    livinspeed liker dette
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du har kun tilgang på veien hjem. Kan jo eventuelt vurdere om det lønner seg å kjøpe seg inn på OSL Lounge på veien ut.
     
    livinspeed liker dette
  6. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg lander på CDG med thai F 0710, og skal videre med SAS 1405. Mtp hvordan CDG er lagt opp, får jeg kommet meg til Star alliance loungen og hengt der inntil flyet går videre? Er jo en god del timer, kjipt å sitte i verdens minste SAS lounge i 7 timer.. er EBG.
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Star Alliance loungen får du tilgang til, den er utenfor Schengen.. Husk når du skal videre til Norge så må du igjennom pass og security. På security så får du nok en fast track voucher av Thai.

    SAS loungen åpner ikke før ca kl 10, så ingen vits å stå i kø der.
     
    Gabface liker dette
  8. andresiniesta

    andresiniesta Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.

    Finnes det ein lounge det er mulig å betale seg inn på i Frankfurt på non-schengen? Har litt over 2 timar layover på vei til USA i september.
     
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    andresiniesta liker dette
  10. andresiniesta

    andresiniesta Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Så det er ikkje slik som i f.eks Amsterdam at man kan betale rundt 20-30 euro for tilgang ved innsjekking i Norge eller ved skranken til Loungen?
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker dessverre. Men etter prisene jeg så på LoungeBuddy så syns jeg prisene var veldig stive!
     
    andresiniesta liker dette
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er det med fasttrack og lounge i Malaga AGP? Vurderer å reise i sk pluss og har ikke gull.
     
  13. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen loungetilgang i Malaga med SAS-billett. (Ikke engang om du hadde hatt EBG)
     
    Norfindir liker dette
  14. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar. Da blir det sk minus og evt priority pass.. mener jeg har noe gratis adgang igjennom saga
     
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    FT skal være tilbake på AGP.
     
  16. RaezoR

    RaezoR EBD er det verd det?

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Sitter på Split sin nye flyplass. Nektet tilgang til biz lounge fordi SAS kansellert kontrakt for 2 år siden. Flyer Premium ikke noe vits å betale for Biz. Har Diamond og kone Gul. Dette er den tredje gang vi flyr biz eller Premium og IKKE får tilgang til lounge pga det samme. Split flyplass har ikke noe restaurant, kun 2 kiosk. SAS også kansellert Venice flyplassen lounge kontrakt. Stavanger FFS ikke tilgang. SAS gjør sin beste for å distansere seg fra kundene i en tid der andre flyselskap øke kvalitet på turer kutte SAS med en veldig skarp kniv! Jeg har vært Diamond for neste 1 år og har ALDRI fått noe ekstra. Trodde det var noe med Diamond, men tok feil.
     
  17. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Vi må prøve å sjå det positive ved forbetringane, i staden for tilgang i eit 30-tals lounger på bakevjeflyplassar som Nice, Barcelona, Dublin, Aberdeen, Gdansk (og Split) har vi:
    • Fått café-lounge i Umeå.
    • Fått barrista på OSL og CPH for dei som vil ha knallgod kaffi i staden for rødvin.
    • Og, i nesten eit år hadde vi ikkje berre ei, men TO city lounges i Stockholm.
    • + 6-7 av dei 18 (?) fast-track som vart stengt for oss har blitt opna igjen.
    Så situasjonen er ikkje heilsvart. Verda går framover. Lat oss ikkje miste motet. :)
     
    Eddie47, OyvindN, Kristian and 4 others like this.
  18. RaezoR

    RaezoR EBD er det verd det?

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Det er lett å si, men som sagt jeg har ikke opplevd noe som Diamond som er bra. Mistet mange poeng med fly fra Mumbai til EU, fikk beskjed at vi skulle få de poengene som vi hadde booket til tross for at vi ble satt på en forferdelig AF billig fly (nå nedlagt). Vi kunne ventet å fått erstatning og riktig poeng osv. Fikk NULL! Alt jeg har lest om hyggelig betjening og service har jeg ikke opplevd. Tiden er kanskje inne for å fly med One World e.l.
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,801
    Bonuspoeng:
    293
    Ankomstlounge på OSL fungerte fint. Oppfylte kravet om diamantmedlemskap og ankomst fra Europa. Alle magiske hindringer åpnet seg elektronisk i dag.
     
  20. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Apropos DUB.. Er det noen som vet når SAS gir tilgang til Fast Track på denne flyplassen? Ref:
    20190910_195453.jpg
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden