SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen med innspill her?
     
  2. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Se over
     
  3. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk for linken, har litt kontroll på den. Har også søkt på litt anmeldelser av div.

    tenkte mer på førstehånds erfaring fra IFere om hva lounger på nevnte flyplasser som er favoritter.
     
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    BKK med 5 timer på vei hjem i Biz har du mer enn nok tid til å teste alle. Thai sine fantes det flere av så vi beveget oss en del rundt. Eva og SQ er etter min mening bedre enn thai sine. Mener det var noe med at en av dem stengte tidligere enn thai sine. Vi fløy Thai hjem så beveget oss sakte men sikkert fra Lounge til Lounge å endte helt på slutten opp ved den thai Loungen som var nærmest gaten og der var det jamen mye folk! Før det var vi innom en annen thai Lounge rett rundt hjørnet og da hadde vi faktisk hele Loungen for oss selv.
     
  5. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk for tips. Biz har vel noe halvtimes massasje opplegg? Noen spes lounge man henvender seg der da? Var dere borti det?
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vi fløy Eco og hadde EBG så vet ikke hvordan det er med Biz derfra. Men er det noe sånt er det nok i en thai Lounge.
     
  7. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    BKK:
    - Testet SQ lounge for to år siden og der var det meget bra utvalg av mat som også smakte godt. Bemannet bar så her kan man bestille drinker og kaffe.

    - I sommer prøvde vi Eva loungen og trivdes godt der også. Matutvalget ikke like bra som SQ, det var pizza, sandwicher, suppe og to varmretter. Fikk ikke helt nattklubbfølelsen siden vi var der på formiddagen, men kult med en annerledes lounge med neonlys og annet design. Et pluss er utsikt mot tarmac.

    Ingen av loungene har champagne eller musserende vin. Leste reviews av nyåpnede TK loungen før vår tur og den så ganske kjip ut. TG loungene har jeg ikke vurdert en gang.

    På SIN er det Silverkris loungen i T3 som er best, sjekk inn i T3 hvis du tenker deg hit så er det kort vei fra innsjekk og passkontroll. Laurent-Perrier champagne sto fremme i sommer. Hvis du flyr SQ til BKK går flyet fra T2 så beregn tid til Skytrain og gange.
     
    leeds1979 and ChrisTW like this.
  8. erikssen

    erikssen Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    om man reiser business og / eller har gullkort, er lungene da gratis? skal via Frankfurt neste uke ,ser det er forskjellig bokstaver på dem, A,B,C osv, hva er forskjellen?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Reiser du business har du uansett gratis adgang til Lufthansa business lounge.
    Er du *A Gold så får du også adgang til Lufthansa Senator lounge. Sistnevnte er hakket hvassere.

    Litt usikker på hva du mener med A,B,C uten noen henvisning til kontekst, men jeg gjetter til at A,B,C (og D og Z) som du viser til, er henvisning til terminal områder (pier). Det i seg selv innebærer ingen forskjell for loungene, det bare forteller hvilke deler av terminalene de er i.

    Se dette kartet:
    fra.jpg

    Så ser du at det refereres til Pier og bokstavene. FRA er forøvrig en kaotisk flyplass. Du skal passe på å velge "riktig" lounge, så du ikke havner utenfor sikkerhetskontroll og må inn på nytt. Nest etter CDG er denne den europeiske storflyplassen som er mest moden for nedleggelse og erstatning (IMHO).
     
    Sonictravel liker dette
  10. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Håper på kjentfolk som kan svare her.
    Sitter i panorama lounge og har avgang fra b23 til hkg senere.
    Noen med oversikt over hvor lang tid jeg bruker? Må vel gjennom pass også?
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken flyplass? B23 finnes på mange flyplasser world wide ...
     
    RoadKing liker dette
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Haha!! Godt poeng. Det gikk litt i farten.
    det gjelder FRA.
    for å svare meg selv; 8-10 min spasertur mot a15, og ned i kjelleren. 8-10 min spasertur til, så passkontroll og 2 min derfra.

    grunnlag for spm var da vi ble anbefalt panorama lounge, og den skuffet ikke. Ønsket mest mulig tid her.
     
    jgroneng liker dette
  13. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilken lounge på LHR T2 bør jeg velge med SAS Plus billett? (EBS)
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det spørs litt hvor god tid du har? Loungene til Singapore Airlines, United og Air Canada ligger nemlig i T2B og det er ett stykke å gå, men viss du har tid til det så er det absolutt verdt å besøke en eller flere av de. Så kan du heller gå tilbake til T2 og stikke innom Lufthansas lounge der om du ser du har tid til det også.
     
    ktyvandt liker dette
  15. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips! :)
     
    Travellingalf liker dette
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som kjenner til lounge-utvalget på ADD? Noen steder en kan kjøpe seg inn?
    Flyr ET Q OSL-(ARN)-ADD-ZNZ med nesten 4 timer på ADD.
    Statusløs..
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ser dårlig ut på ADD
     
  18. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Håper noen kan hjelpe meg med et spørsmål:

    Sender noen familiemedlemmer på tur, uten noen form for status.
    De flyr til LHR med CA F, har de da adgang på noen form for lounge der i påvente av flyet til OSL?
     
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis de flyr sas go så nei, hvis sas plus så ja. Ankomstloungen til *A på LHR er vel kun tilgjengelig når en flyr UA og AC.
     
    Bergan01 liker dette
  20. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Skulle selvsagt spesifisert det, men de flyr SAS plus.
     

Del denne siden