SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Det står sikkert en plass, men en har kun tilgang til gullstua på OSL ved utenlandsreise?
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,612
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en Lounge på Innland og en på Utland

    Ren Gull-Lounge er det bare på utland
     
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Er du *A Gold, og reiser med *A, så har du tilgang til SAS sin Gold lounge utland på OSL.

    Men du kan frekventere Business loungen til SAS utland, så sant du flyr SAS Plus eller *A business (hvis du ikke har status i *A)
     
    Xaantiam liker dette
  4. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Men bare hvis en reiser utenlands eller??
    Eller er det en måte å komme seg inn der når en bare reiser innenlands?
     
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet så er nok utlandsloungene beregnet for de som skal fly ut av landet.

    Om du kommer inn der med en billett innenlands vet jeg ikke. Uansett så må du tilbake gjennom toll og sikkerhetskontrollen når du skal videre innenlands.
     
    Xaantiam liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Schengen-loungen er bra.
    Synes den på andre siden av passkontrollen var rimelig kjip i forhold.

    Korrekt.
    Du har ikke tilgang til utenriksterminalen uten utenriksbillett.
    Strengt tatt er det nok ingenting som stopper deg, men du må gå igjennom tollen på vei ut og du må da i tilfelle ta ny sikkerhetskontroll om du blir sluppet inn igjen på samme billett.
     
    ktyvandt and Xaantiam like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    OSL gullstua åpen igjen kun for gull kort, men stusselig på en fredag morgen (kl 0845):

    Mat: Valgene stod mellom salami og ost. Med paprika eller agurk som tilbehør. Temmelig triste saker. Neste gang blir det OSLlounge igjen, min favoritt.

    Drikke: juice, vann, kaffe, en billig rød eller hvit fra flaske.

    That's all, folks! :p

    20211022_090531.jpg
     
    CKe, Points4Fun, RoadKing and 2 others like this.
  8. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen bekjente som ikke flyr mye som har lang ventetid i Frankfurt i dag. De flyr med Star Alliance og kommet med SAS og skal videre mer Lufthansa.
    Kan de kjøpe seg Lounge tilgang direkte i loungen? Er det Lufthansa sin som er greiest?

    Og hva er prisen?
     
  9. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    33
    Yyrde lounge-eksperter!

    Jeg skal fly til Hawaii i romjulen og skal via LAX med bolaget før turen går videre til HNL med UA. Siden flyvningen er såkalt international lander vi på B-terminalen og flyr videre fra terminal 7 eller 8. I den forbindelse har jeg noen spørsmål. Som jeg kan se på *A sin lounge finder kan jeg besøke tre lounger på Lax. *A sin egen lounge i international, AC Maple Leaf i terminal 6 og United Club i terminal 7. Har 3 timer og 45 min før flyet går videre til HNL.

    Kan jeg dra innom *A egen lounge, når den er i international? Av de to andre, hvilke er de beste? Jeg er EBG, men flyr peanøttklasse fra LAX.
     
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, du kan benytte Star Alliance business loungen over i TBIT med EBG og UA economy innenriks. Det er airside passasje hele veien, men den er ganske krøkkete så du må følge med på skiltingen da den blant annet går i tunneller under terminalene. Ikke minst tar turen fra T7 til TBIT ca 15-20 minutter å gå hver vei, så man trenger å beregne litt god tid.

    UA Club i T7 er ellers grei synes jeg men ofte godt besøkt og ikke imponerende på matservering.
     
    Meursalt liker dette
  11. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    33
    Sweet! Takk for svar!
     
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes selvfølgelig en fyr på internett som har tenkt samme tanken, filmet det og lagt på YouTube:
     
  13. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Noen kloke hoder som har et svar på dette. 3 kompiser skal på tur, trd-osl-ist-dfw. 2 har biz osl-ist-dfw,siste har eco til ist og biz videre til dfw. Lander i ist på en søndag og reiser videre på mandag. Har alle tilgang til loungene til Turkish Airlines den søndagen de lander?
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Har tilgang, men den var stengt fortsatt.... Business utenfor Senator var som den alltid har vært, ok mat og tilbake til selvbetjening og greit utvalg i både mat og drikke samt oster og desserter.

    LHR T2 LH Senator:

    20220103_181352.jpg
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,075
    Bonuspoeng:
    183
    Har en tur med SAS i C til MIA i januar, men vurderer å reise videre til Cancun. Eneste som flyr direkte og passer med flytidene er American Airlines. Har jeg som SAS Gold tilgang til noen lounge ved ankomst? Skal jo ikke fly videre med *A. Noen som vet om man i så fall kan kjøpe seg tilgang?
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen ankomstlounge med SAS Gold i Miami. Siden du skal reise om tre uker sjekket jeg AA-flighter de neste dagene og de går fra D og E-gater. American sin lounge kan du ikke kjøpe deg inn i. Loungebuddy tilbyr tilgang til Club America ved F-gatene som ikke er åpen. Men med LoungeKey skal det være mulig å komme inn i Turkish Airlines Lounge i Concourse E og Corona Beach House i Concourse D. I tillegg til Turkish sin i Concourse H. Alt dette er veldig lett å finne på internett.
     
    Jeanette liker dette
  17. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Noen med erfaring fra lounge på ORD?
    Er gold, reiser hjem i +
     
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,075
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar :) Er litt novise på dette med lounger og tilgang for Star Alliance Gold members. Hadde vært mye enklere om United fløy fra MIA til CUN ;) Vurderer en overnatting ved flyplassen enn 5,5 time på MIA uten lounge.
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer inn i SAS sin og Lufthansa sin.
     
    leeds1979 liker dette
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    SAS sin er vel ikke åpen? Siste aktivitet der på instagram er et år gammelt.
     

Del denne siden